DIGIPLEX DO GAŻNIKA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mam taki mały problem z moim 2000 DOHC, Otóż silnik ten jest zasilany poprzez gażnik a układ zapłonowy pochodzi od wtrysku (DIGIPLEX) i wszystko chodzi pięknie z małą uwagą gdy przy ruszaniu wcisnie się gaz do końca auto wykonuje klasycznego kangura, a silnik zaczyna strzelać i przerywać, dopiero powyżej 2500 obr/min zaczyna ciągnąc jak należy. Nie wiem co jest tego przyczyną, gażnik ma nowy zestaw naprawczy i jest wyregulwany, wszystkie dysze są okej, czy potrzebny jest regulator odśrodkowy ( podciśnieniowy jest w module) jak w klasycznym układzie zapłonowym ,czy taki układ zapłonowy wogle nadaje się do gażnika ?.
I czy można załozyć układ zapłonowy z poloneza 1500 do 2000 DOHC, chodzi mi czy to będzie spełniało swoją role?
  
 
Nie jestem pewny czy silniki gaźnikowe silniki Argenty były wyposażane w układ Digiplex. Na pewno miały go nowsze wersje wtryskowe, miał go też Ritmo 130TC. Problem może leżeć w tym, iż np. w układzie wtryskowym sygnał podciśnienia jest brany z zupełnie innego miejsca i podciśnienie ma zupełnie inne wartości. Proponowałbym dla próby w ogóle odłączyć przewód podciśnieniowy i zobaczyć co się dzieje. Należałoby też sprawdzić czujniki przy kole pasowym i kole zamachowym.
A tak w ogóle układ Digiplex ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu w zalezności od prędkości obrotowej silnika i podciśnienia, także oczywiście regulator odśrodkowy jest niepotrzebny. Ja osobiście miałem spore problemy z Digiplexem i ostatecznie przeszedłem na zwykły elektroniczny zapłon, który moim zdaniem jest wyjątkowo niezawodny.

Pozdrawiam
Sławek
  
 
z 1500 nie podejdzie. pasuje tylko od 1.4 1.6 1,8 2.0 DOHC Fiat (oile posiadasz otwor w bloku)
i najstarszej lady bo nowsze maja oski za dlogie
  
 
zalatw sobie aparat na glowice od niektorych wersji 131 i starszych wtryskowych argent mocowany na glowicy, wraz z modulem i po klopocie. Alternator masz z prawej (Tej co wydech) czy z lwejej strony? jesli z lewej to aparatu na blok raczej nie zalozysz. Pozatym miejsce na glowicy jest moim zdaniem duzo lepsze- lepszy dostep, mniejsze prawdopodobienstwa zabrudzenia i zawilgodenia.
  
 
Właśnie mam założony aparat od modelu wtryskowego argenty, mocowanego na głowicy, i z tym jest problem. Acha po podłączeniu wszytkich kabelków zostały mi dwa wolne , jeden to chyba od obrotomierza a drugi niewiem do czego może być, czy ktoś mam może schemat elektryczny podłaczenia modułu ?
  
 
Opisane objawy wygladają na typowe zadławienie podczas gwałtownego otwarcia przepustnicy w gaźniku. Podejrzewałbym za ubogie nastawy gaźnika. Spróbuj najpierw nieco podnieść poziom paliwa w gaźniku. Często się zdarza że fabryczne zstawy okazują sie za ubogie dla silników z większym przebiegiem i po remontach. Winna może być też niesprawna pompka przyspieszająca w gaźniku. Jeżeli nie daje intensywnego nieprzerwanego strumienia benzyny, podczas gwałtownego otwarcia przepustnicy.
Sam digiplex nie powinien mieć złego wpływu w układzie z gaźnikiem, oczywiście pod warunkiem, że jest sprawny. Zdarzyło mi się mieć doczynienia z uszkodzonym Digiplexem w Fiacie Uno na monowtrysku Boscha, ale tam objawy pojawiały się nieregularnie i polegały na utracie mocy podczas jazdu niezależnie od tego czy było to rozpedznie czy jazda ze stałą prędkością.
  
 
kabelki wychodzące z centralki (digiplexa) :
zielony z czarnym paskiem - do cewki zapłonowej
niabiaski z czarnym paskiem - "+" ze stacyjki (przedłużenie jego też do cewki jako"+"
brązowy - obrotek
czarny zwykły- masa
czarny gruby (koncentryczny- z oplotką )czujnik na skrzyni(prędkość obrotowa)
czarny gruby (koncentryczny- z oplatką) czujnik położenia wału - na kole pasowym

jeśli nie masz ucinanych kabelków to ten czarny do skrzyni jest chyba dłuższy niż ten czarny do koła pasowego

tak więc wychodzą 6 kabelków -tylo chyba obrotek można nie podpinać


co do podciśnienia- też zbiera dane zza przepustnicy (czy to wtrysk czy gaźnik) i tak po otwarciu przepustnicy ciśnienie podskakuje
  
 
Witam!

Problem ten wystepuje dlatego ze digiplex bzl montowany tylko w IE.
Po sprawdzeniu vacuaometrem (mialem ten problem gdy montowalem digiplexa do gaznikowek) okazalo sie ze na gazniku jest wyzsze podcisnienie w kolektorze dolotowym niz w IE. Przy otwarciu przepustnicy takze jest wieksze niz w IE. Wtryskowka ma jedna duza przepustnice. Rozwiazaniem tego problemu bylo wlozenie zwezki w rurke prowadzaca podcisnienie do modulu.

Oczywiscie te rady pomocne sa tylko wtedy gdy wszystko inne jest sprawne. Spotkalem sie kilka razy z tym iz nie potrzebne byly zadne zwezki. A podobne objawy daje uszkodzonz czujnik na kole zamachowym a scislej przerywajaca zyla kabla podczas drgan.

oryginalny schemat digiplexa wysylam na maila!

Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2004-01-02 21:27:36, Maciek_czer pisze:

Oczywiscie te rady pomocne sa tylko wtedy gdy wszystko inne jest sprawne. Spotkalem sie kilka razy z tym iz nie potrzebne byly zadne zwezki. A podobne objawy daje uszkodzonz czujnik na kole zamachowym a scislej przerywajaca zyla kabla podczas drgan.




znam to z własnego doświadczenia

bo tak to jest z mechaniką samochodowa ze u jednego wszystko jest ok a u drugiego na każdym kroku sa problemy
  
 
Cytat:
2004-01-02 21:27:36, Maciek_czer pisze:
(...)
oryginalny schemat digiplexa wysylam na maila!

Pozdrawiam!


Eeeeeee, nie bądźcie takie - podzielcie się z ogółem!
A jeśli już na prawdę nie można () to ja też poprosze
race_d@interia.pl - thx in ad
  
 
czy ktoś jeszcze mógłby udostępnić ten schemat ?
  
 
Witam
Czy jest opcja na taki schemat do digiplex plis a.SZUMILAS@silvercomputer.pl , dziękuje !!!!