Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-04 01:40:05 Panowie i Panie mam jakiś dziwny przypadek. Mówiąc krótko mam problem z rozładowującym się za szybko aku. Do tej pory to tak się działo, że sądziłem, że to może przez mrozy albo że stary albo to albo sramto. Jednak po dzisiejszej przejazdzce nie mam juz zludzen, cos jej skopane. Pojechalem na myjnie, zgasilem silnik, a po umyciu już wyjechałem pchając osobiście autko Na szczęście na stacji znalazł się ktoś, kto miał kable i odpaliłem wóz. Do domu miałem jakieś 6km. Po drodze odpowiednio działo się:
- ciemniało podświetlenie tablicy - zapaliła się kontrolka silnika - zapaliła się kontrolka ABS - zapaliła się kontrolka ASB poza tym powyżej do domu dojechałem bez problemu, ale po zgaszeniu i próbie odpalenia mogłem tylko pomarzyć, nawet bendiks nie wyskakiwał. Co to może być do cholery? kontrolka braku ładowania się nie zapala, wszystko wygląda, że jest OK, a jednak aku się nie ładuje. Z aku pożyczone od ojca to samo było, ale sądziłem, że jest stare i zwalone. Po naładowaniu mojego i wsadzenia do auta dla pewności sprawdziłem napięcie na aku przed i po włączeniu silnika: - przed 13V - po 15V - przy maks obciążeniu ok 14V jednak sprawdzałem to tuż po włożeniu aku na maks naładowane. Jaką mam teorię? - alternator - ale czemu nie pali się kontrolka ładowania? - regulator napięcia (czy jakkolwiek nazywa się ustrojstwo, które odłącza ładowanie jak aku jest naładowane) - to by nawet tłumaczyło brak kontrolki - problem z kablem z masą na aku silnik: C20NE za wszelkie sugestie z góry dzięki |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2011-03-04 07:14:00 Sprawdź masę aku-rama, rama silnik |
Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2011-03-04 12:32:13 alternator mógł polecieć, koledze przepaliła się dioda, to altek żarł 4 ampery
Odepnij i zobacz czy dalej ciągnie, a zresztą co za problem, sprawdzaj po kolei kable co żre i tyle. |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2011-03-05 11:17:13 i sprawdz, czy klemy i i ch okolice się nie nagrzewają po odpaleniu auta
mają być całkiem zimne często czyścimy klemy, smary dupary a problem tkwi w miejscu gdzie klema jest zaciśnięta na kablu - wtedy wymień klemy i po kłopocie |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-08 23:03:56
Kontrolka sie pali na bank (teraz nie sprawdzalem, ale pamietam, ze sprawdzalem to juz wczesniej). Natomiast dzis odkrylem, ze nie pali mi sie ta kontrolka w 3.0. Naprawde jest ona az tak wazna? |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2011-03-09 06:54:15
Jeśli jesteś tego pewien no to zostaje Ci wizyta u elektryka samochodowego żeby sprawdził i ewentualnie wymienił regulator napięcia.
Wszelkie teorie tak twierdzą - wiadomo są przypadki osobnicze, które mają inaczej, ale zasada pozostaje ta sama. Jak wymontujesz zegary to sam zobaczysz że lapka ładowania jest większa i grubsza. W nowych autach z kupą elektroniki i diodami zamiast żarówek funkcję oporności tej żarówki spełnia odpowiednio dobrany rezystor. Dokładnej zasady działania i wzbudzenia alternatora Ci nie podam - ale odpowiednie tematy wyszperasz na elektrodzie. |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2011-03-21 14:51:35 No i co? Zrobione? |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-21 15:00:47 bylem na nartach, wiec jeszcze nie bylem u elektryka. W tym tygodniu podjade do niego by zerknal o co chodzi, jemu to zajmie chwile |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-23 16:13:48 chciałem dziś podziałać z samochodem i poprawić kabel od masy z budy do aku, bo marnie wyglada, ale niestety nic z tego nie wyszlo, bo mi sie linka do otwierania maski zerwala :/ Jest jakiś patent by to otworzyć i podczepić spowrotem linkę? |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2011-03-24 14:09:11 Ginekologia od spodu , albo pożegnaj się z atrapą chłodnicy - musisz jej zęby powybijać i się dostać do zamka. |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-03 16:30:52 z atrapa jakos pojdzie, raczej pusci w miejscu przykrecenia. Tylko nim ja urwe do konca, to ma moze ktos sposob zamocowania tej linki i jak trzeba cos pociagnac by otworzyc maske?
z gory dzieki |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-12 14:56:58 dostalem sie pod maske i jak sie okazalo linka wcale sie nie urwala, tylko z jakiegos powodu ciagnac za dzwignie w samochodzie nie idzie otworzyc maski, jak ciagne za linke pod maska to idzie spokojnie. Kiedy ciagne za dzwignie to linka sie napreza i nawet jak maska jest podniesiona to blokada cofa sie w pelni.
O co chodzi, to sie gdzie naciaga, ustawia sie jakos? Z tego co widzialem, to linka idzie caly czas w pancerzu, az do dzwigni... Moze to ze dzwignia sie nie cofa jest jakas wskazowka? czyli po naciagnieciu linki i odblokowaniu sprezynki, nie wraca ona na swoje miejsce. |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2011-04-12 20:56:02 pewnie masz wyzlobienie na preciku ktory w zamku maski zwalnia zaczep. nasmaruj wszystko tam gesto towotem i bedzie dzialalo. tez tak mam juz od kilku lat i daje rade
a sposob na to jeszcze jest taki, ze ktos musi dociskac maske do dolu, wtedy ty ciagniesz za dzwignie w samochodzie i ten ktos musi puscic maske - powinna sie zawsze zwolnic z zaczepu. |
Mr_Brayan LOB MEMBER MV6+LPG/CBR900RR Płozy/Szczytno | 2011-04-13 07:34:07 Czyli innymi słowy źle wyregulowana maska, za bardzo ją zamek wciąga do dołu. |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-13 07:59:18
a ktorym ustrojstwem to sie reguluje? :| |