[MKVII] Ssanie w 1.8TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie jak to jest w 1.8TD 96 rok? czy za ssanie odpowiada tylko termostat woskowy czy jest jeszcze coś? jak odpali a odpali cieżko to ma 500-600 obr a jeżeli to termostat woskowy to czy można go jakoś sprawdzić?
no tak, nie dodałem MkVII ale 1.8TD raczej nie bł montowany w MKV ani MKVI :p podany jest rok więc wszyscy powinni wiedzieć o co biega a w MkVII były jeszcze silniki endura które miały trochę inny badziew niż termostat woskowy :p
[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2010-12-19 16:27:26 ]
[ powód edycji: tytuł niezgodny z regulaminem ]

[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-19 16:40:07 ]
  
 
to nie wina termostatu
winny by był termostat jakby za długo szedł na ssaniu
pod termostatem jest czujnik do włączenia wentylatora i do załanczania ssania
moim zdaniem to jest winne spróbuj rekom no pompie zaciągnąć ssanie czy czasem ta linka nie jest zapieczona
  
 
czujnik pod termostatem? nic tam nie widziałem ale jutro sprawdzę.
jeżeli ten czujnik o którym piszesz jest też odpowiedzialny za włączenie wentylatora to u mnie wszystko gra bo wentylator normalnie się włącza. chyba że źle zrozumiałem
  
 
koło czujnika temperatury wychodzi linka do pompy
ktura włancza ssanie
  
 
Rafalekpsychofans, cos mi się zdaje, że gupoty pitolisz. No i do czego ten czujnik informacje podaje? Termostatowi woskowemu, żeby linke naciągnął? To primo. Drugo, termostat woskowy jak padnie, to właśnie nie ma ssania i po odpaleniu masz obroty jak po rozgrzaniu silnika. Winowajcy tego zamieszania szukałbym gdzie indziej, gdyż jak jest padnięty to po uruchomieniu silnika powinny być obroty w okolicy 900, a 500-600 to ciut za mało. Obstawiałbym pompe, wtryski, może kompresja.
  
 
ok. znaczy jak padnięty termostat woskowy to obroty są ok 900 czyli tak jak na rozgrzanym?
no ale co może być przyczyną niskich obrotów? powiadasz że pompa czyli za mało podaje paliwa na rozruch/zimny silnik tak? można jakoś domowymi sposobami to ustawić czy tylko pompiarz?

jeszcze dodam czy to ustrojstwo też może być winne że mam niskie obroty? ręcznie jak podkręcę na lince to obroty wzrastają

dynks http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b373375423291e84.html





[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 18:40:07 ]
  
 
No tak myślę, że to może być któraś z tych rzeczy, no bo co tam może się jeszcze popsuć. Hmm a przypadkiem, po wciśnieciu sprzęgła obroty się nie normują? Ja mam dość gęstym olejem zalaną skrzynię i po odpaleniu na zimnym silniku i puszczeniu sprzęgła gaśnie. A ten dynks to nie mam pojęcia co to, nie widziałem jeszcze takiego ustrojstwa.




EDIT: A po naciągnieciu dźwigni od ssania do ilu obrotów Ci wzrasta?

EDIT2: Jeszcze przyszło mi do głowy, że w TD jest coś takiego jak korektor kąta wtrysku zimnego silnika może on to powoduje.

EDIT3: No i teraz by miało logiczne wytłumaczenie czujnik o którym mówił Rafalekpsychofans, być może jest on spięty właśnie z tym korektorem. Rezystencja tego korektora to 65-160 Ohm.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2010-12-19 19:14:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2010-12-19 19:16:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2010-12-19 19:24:08 ]
  
 
mefis22 jak pociągnę tą linkę co jest na zdjęciu to obroty wzrastają ale można ją podkręcać na takiej śrubie
co do sprzęgła to nie działa, obroty takie same
co do korektora, może ktoś podać gdzie on jest, jak wyjąć i jak zmierzyć rezystancje?
  
 
Jeśli masz pompę Lucasa to jest on


Uploaded with ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2010-12-19 20:35:35 ]
  
 
kurde tylko jak to wyjąć?
  
 
Cytat:
2010-12-19 20:37:02, kupiec pisze:
kurde tylko jak to wyjąć?

Odpinasz przewody i kluczem płaskim rozmiar jak dobrze pamiętam to coś powyżej 35, jak chcesz to jutro Ci mogę przemierzyć to suwmiarką, bo mam taką pompę w piwnicy.
  
 
no to proszę o zmierzenie bo tobie będzie wygodniej a ja sobie załatwie klucz jaki będzie potrzebny
  
 
mi chodzi nie o czujnik co załancza wentylator tylko obok niego jest czujnik co załancza ssanie
i jest to tylko w 1.8td szasami może sie zdarzy ze to zamarznie
nie jestem szpecem od tego ale głupot nie plotem
  
 
rafalekpsychofans jutro obadam jak to u mnie wygląda
  
 
miałem sierke 1,8td tam za "ssanie" odpowiedzialny był elektro zawór zmiany kąta wtrysku paliwa który czerpał info z czujnika tep cieczy chłodziwa
wyglodało to tak jak na wyżej wymienionym foto.
w tym zaworku na zimnym sliniku wysuwa się taki jakby sworzeń ktory zmienia kąt wtrysku w pompie.. na ciepłym silniku ten sworzęń się chowa...
Tyle
  
 
Cytat:
2010-12-20 08:30:50, combiasty-86 pisze:
miałem sierke 1,8td tam za "ssanie" odpowiedzialny był elektro zawór zmiany kąta wtrysku paliwa który czerpał info z czujnika tep cieczy chłodziwa wyglodało to tak jak na wyżej wymienionym foto. w tym zaworku na zimnym sliniku wysuwa się taki jakby sworzeń ktory zmienia kąt wtrysku w pompie.. na ciepłym silniku ten sworzęń się chowa... Tyle

Wajche za którą pociąga termostat woskowy też miałeś, a więc za ssanie odpowiadał też termostat woskowy.
  
 
Cytat:
2010-12-20 08:44:38, mefis22 pisze:
Wajche za którą pociąga termostat woskowy też miałeś, a więc za ssanie odpowiadał też termostat woskowy.


Pompa Lucas Podobna do tej co na foto wyżej... pokaż mi tą wajchę...
  
 
Cytat:
2010-12-20 12:50:18, combiasty-86 pisze:
Pompa Lucas Podobna do tej co na foto wyżej... pokaż mi tą wajchę...

Podobna, ale nie taka, przecież mam Twoja pompe i wiem
  
 
A więc ten korektor jest pod klucz 41mm
  
 
znaczy się ten termostat woskowy może być winien temu że nie ma ssania na zimnym silniku i korektor też, no to super
korektor można sprawdzić a termostat woskowy? czy jest jakiś sposób żeby go sprawdzić zanim wydam 150 zł?