[MKVII ]- ubywa płynu-czy to termostat??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem i nie wiem czy to termostat. sprawdzałem go i się otwierał w zagotowanej wodzie. lecz zalałem cały układ na nowo miałem odpowiednią ilość płynu czyli do kreski max. po 2 dniach sprawdzam i płynu ubyło do kreski min. czy to będzie termostat do wymiany może się zawiesza.nigdzie nie mam żadnych wycieków.lecz nie wiem czy obieg się otwiera dobrze bo węże są gorące.proszę o pomoc.

wymiana termostatu nie jest trudna i tak go wymienię. dziś pojadę kupie wymienię lecz chce jeszcze zasięgnąć waszej opinii

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2010-12-22 16:47:06 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
jak zalałeś to miałeś max tak? Więc jeśli silnik sie nagrzał i termostat otworzył to płyn poleciał na chłodnice, i stąd niby ubytek płynu. dolej jeszcze do poziomu odpowiedniego i heja.
  
 
jak zalałem to miałem min. następnie pojechałem po płyn i dolałem do max. a dziś po 2 dniach jest min. sorki za błąd
  
 
mam jeszcze jedno pytanie czy jak termostat się nie otwiera to ciepła ciecz nie będzie dopływała do nagrzewnicy
  
 
Cytat:
2010-12-22 15:04:01, bartek2085 pisze:
mam jeszcze jedno pytanie czy jak termostat się nie otwiera to ciepła ciecz nie będzie dopływała do nagrzewnicy



Termostat dotyczy "dużego" obiegu i z nagrzewnicą nie ma nic wspólnego. Jedynie gdy jest cały czas otwarty, to ciecz chłodząca nie uzyska optymalnej temperatury, wobec czego do nagrzewnicy będzie płynęła ciecz o niższej temperaturze, która odda mniej ciepła do kabiny.
  
 
czy na pewno nie ma nic wspólnego? skoro wąż ciepłej cieczy jest podłączony do obudowy termostatu a powrotny do dużego obiegu w obudowie. no chyba że źle rozumuje połączenie węży przy termostacie

[ wiadomość edytowana przez: bartek2085 dnia 2010-12-22 15:11:58 ]
  
 
Mały obieg wody to silnik i chłodnica natomiast duży to silnik, nagrzewnica i chłodnica.
Na małym obiegu nigdy nie będziesz miał ogrzewania.
Prosty przykład uwalonego termostatu:
Otwarty termostat to cały czas duży obieg, silnik się nie dogrzewa i mamy słabe ogrzewanie
Zamknięty termostat to wysoka temperatura silnika i zero ogrzewania
  
 
Cytat:
2010-12-27 21:39:47, kolo21dg pisze:
Mały obieg wody to silnik i chłodnica natomiast duży to silnik, nagrzewnica i chłodnica. Na małym obiegu nigdy nie będziesz miał ogrzewania. Prosty przykład uwalonego termostatu: Otwarty termostat to cały czas duży obieg, silnik się nie dogrzewa i mamy słabe ogrzewanie Zamknięty termostat to wysoka temperatura silnika i zero ogrzewania


Robert ile wypiles jak to pisales?
Całkiem na opak Mały obieg to silnik i nagrzewnica, a duzy: silnik nagrzewnica i chlodnica. do małego obiegu zalicza sie jeszcze parownik/reduktor lpg. Duzy obieg jest tylko wtedy jak sie otwiera termostat. przeca jak odpalasz w zimie auto to specjalnie dajesz na zimny nawiew zeby sie auto szybciej zagrzalo i wcale nie musi sie otworzyc termostat aby lecialo ciepełko i abys mógł przełączyć na lpg, zazwyczaj wystarczy jak temp płynu chlodniczego osoiągnie 20-30stopni. Mi czasami w zimie na krótkich odcinkach przy -20stopni termostat sie w ogole nie otworzy bo sam odbieram mu energie cieplna na ogrzanie kabiny i nic w tym dziwnego
  
 
Może nie był do końca odpowietrzony i jak pojeździłeś to w zakamarki jeszcze się upchało.
Jak sprawdziłeś że nie masz ubytków? gorący płyn będzie parował ale jak to będzie płyn zamiast wody to pozostawi biały ślad w miejscu wycieku. Taki nalot kamienia czy coś.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
chyba ze wpada do cylindra i spala sie nie pozostawiajac sladu. wykrec swieczki i zobacz czy na ktorejs z nich nie ma takiego białego nalotu, jak tak to glowica do gory.
jak zostawiasz chmure jak parowóz za soba podczas jazdy, to tez glowica up.
nie wlewaj uszczelniaczy bo dopiero bedzie czad
  
 
Cytat:
2011-01-03 13:26:53, everlast pisze:
... do małego obiegu zalicza sie jeszcze parownik/reduktor lpg...



o musze u siebie poszukac pod maska

w zetorach nie ma odpowietrznika takiego jak w TD, odpowietrza sie samo, a jak sie cos robi samo to takie kwiatki moga wychodzic.
ukl. chlodzenia jest ukl. "cisnieniowym" i poziom "wzrasta" jak sie korek odkreci. dolej do max i sie nie stresuj (no chyba ze zniknie calkiem ze zbiorniczka).
  
 
a pompe wody kiedy zmieniałeś? początkowy obiaw kończenia się pompy wody to małe przecieki podczas pracy. Też mi kiedyś uciekało. szukałem zawzięcie- podkładałem kartony, obmacywałem co sie da, we wnętrzu szukałem itd. potem zaczęło się lać konkretnie i już wiedziałem co jest

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Ubytek płynu może być skutkiem przedmuchu uszczelki pod głowicą.
Wskaźnik temp.będzie pokazywał temperature normalnie,mogą się pojawiać zaniki ogrzewania,a płyn będzie wyrzucać przez zbiornik wyrównawczy(do poziomu poniżej min.).
Sprawdź w najprostszy sposób,czy nie ma przedmuchu.
Tj.:po nocy(najlepiej)odkręć korek zbiornika wyrównawczego,by wyrównać ciśnienie,poczym zakręć korek i odpal silnik gdy będzie zimny na jakieś 3minuty,po tym czasie przygazuj lekko 3 razy i zgaś silnik.Odkręć powoli korek zbiornika wyrównawczego,jeśli usłyszysz syk,to na 90% masz przedmuch pod głowicą.
  
 
a ja mam inne pytanie czy jak włanczasz nawiew gorącego powietrza pod warunkiem ze zalany jest płyn to czy nie parują ci szyby po odpaleniu najczęściej jak jest chłodno albo słodki zapach w samochodzie jeżeli tak to nagrzewnica do wymiany . Aha jeszcze jedno pytanie czy jak odpalisz auto ściśniesz przewód z płynem i zwiększysz obroty silnika do ok. 3tyś to czy nie pompuje ci się przewód za mocno?? jeżeli tak to głowica do roboty.No chyba że masz wyciek wspomniany wcześniej przez kolegów.
  
 
Jeżeli nie ma widocznych wycieków płynu to można na warsztacie wykonać test szczelności uszczelki pod głowicą- podjedz na warsztat zapytaj się co i ile