[MkVII] Elektrozawór a immobilizer FOTO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A więc do rzeczy;
Zepsuł mi się elektrozawór (samochód nie gaśnie). W moim Escorcie mam immobilizer i czytałem coś, że z wymianą nie jest tak wesoło bo immobilizer przeszkadza w wymianie (że trzeba coś programować)
Czy to prawda

PS. Jakie ceny są tego zaworu?





[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-09-22 19:00:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-09-23 22:12:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-28 21:41:25 ]
  
 
Samochód nie gaśnie wcale czy jednak udaje się za którymś razem go zgasić? Bo u mnie było tak, że czasem udało się go zgasić za piątym przekręceniem kluczyka, więc samochodzik dostał po garach parę razy i teraz gaśnie zawsze Pewnie gdzieś się musiał przytkać i nie domykał się.
Sprawa z immobiliserem jest taka, że podobno można wstawić elektrozawór bez immo, który jest tańszy...
Jeszcze jest sprawa pompy wtryskowej... ja mam Lucasa, a w niej zawór start/stop jest pod obudową pompy czyli albo wycinanie dziury w obudowie, albo wyjmowanie pompy... dlatego za wszelką cenę chciałem tego uniknąć. Z tego co się orientuję to Bosch ma te zawory łatwiej dostępne.
  
 
Ztego co się orientowałem w sklepie dla sąsiada taki elektrozawór start-stop nówka 80-90 zł ,ale chyba nie mówił mi gosc ze trza programować
  
 
Mam pompę Lucasa, ale ten zawór jest przecież prawie na wierzchu (przynajmniej nie ma żadnej obudowy) za przewodami od wtrysków.
Czytałem,że lepiej nie kupować tego na jeden kabelek bo trzeba by instalacje przerabiać (a po co, żeby imo mi nie działało). Bo ludzie różnie piszą i chciałem się dowiedzieć jak to jest


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-09-27 18:35:15 ]
  
 
No to się dowiedziałem więcej o tym elektrozaworze i sprawa wygląda nie za wesoło; Zawór nie jest tak znowu na wierzchu.
Wiecie może jak sprawdzić czy ten elektrozawór działa, gdzieś czytałem że trzeba dać mu 12V. Jak ściągnąć tą obudowę i czy trzeba coś ciąć czy jest jakiś sposób?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!
  
 
No to się dowiedziałem więcej o tym elektrozaworze i sprawa wygląda nie za wesoło; Zawór nie jest tak znowu na wierzchu.
Wiecie może jak sprawdzić czy ten elektrozawór działa, gdzieś czytałem że trzeba dać mu 12V. Jak ściągnąć tą obudowę i czy trzeba coś ciąć czy jest jakiś sposób?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!

Edit: Zapomniałem dodać, że imo działa jak mu się zachce(raz zaświeci a raz nie) ale samochód zawsze odpala ale nie gaśnie.


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-04 22:09:07 ]
  
 
Pisałem Ci, że jest pod obudową. Ten na wierzchu to zawór przestawiacza kąta wtrysku, a nie o ten nam chodzi. Podpinanie go pod 12V zadziała tylko wtedy kiedy nie masz immo. Zdjęcie obudowy z zamocowanej pompy jest raczej niemożliwe, już niejeden próbował.
Pozostaje albo wyjęcie pompy wtryskowej albo wycinanie otworu jednak nie wiem nawet w którym miejscu. Musisz poszukać odpowiedzi na forum Volvo bo tam czytałem o tym wycinaniu otworu. W s40/v40 występowały też te pompy Lucasa. Te pompy występowały w wielu silnikach.

@edit: Tu jest opisane jak to ktoś robił w Mondeo:
klik

[ wiadomość edytowana przez: AmbitnyInaczej89 dnia 2011-10-04 21:59:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: AmbitnyInaczej89 dnia 2011-10-04 22:14:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: AmbitnyInaczej89 dnia 2011-10-04 22:17:04 ]
  
 
A w Escortach nie było tak jak w Volvo, że osłona była przykręcona na śrubach anty-złodziejskich
  
 
Chyba tak, ale nie ma dostępu do niektórych.
  
 


Uploaded with ImageShack.us

Jaka to jest pompa boscha czy Lucasa?
Bo chce wiedzieć w którym dokładnie miejscu jest ten elektrozawór(bo chcę wiedzieć jak tą obudowę wyciąć).

PS. Zdjęcie nie jest mojej pompy


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-06 19:56:07 ]
  
 
Ja miałem przekładaną pompę i wstawiany elektrozawór ze starej, żeby nie trzeba było nic programować. Twój problem jest taki, że właściwy masz uszkodzony i teoretycznie to nie ma sensu.

Ale ale... gdy szukałem rozwiązania mojego problemu jak pamiętam trafiłem na informacje o możliwości takiego zmostkowania w skrzynce bezpieczników aby ominąć ewentualny inny niezaprogramowany elektrozawór jeśli przełożyłbym pompę w całości z innego samochodu nie zmieniając elektrozaworu na mój stary. Szukaj może takich informacji.
  
 
Nie lepiej po prostu założyć elektrozawór bez immo?
  
 
Escort naprawiony, został założony normalny elektrozawór (bez immo), na jednym kabelku (+) i na razie działa

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, a szczególnie AmbitnyInaczej89, wielkie dzięki.


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-25 17:39:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-25 20:44:00 ]
  
 
Wszyscy będziemy bardzo wdzięczni za fotkę pompy wtryskowej tak, żeby potomni wiedzieli, w którym miejscu szukać tego zaworu pod osłoną.
  
 
na moje oko w tej pompie nie ma obudowy
  
 
Cytat:
na moje oko w tej pompie nie ma obudowy


Tak jest nie ma obudowy bo to zdjęcie z ściągniętą obudową (zdjęcie zapożyczone).
Ja nie wyciągałem pompy, za dużo roboty

Oto zdjęcia elektrozaworu bez obudowy u mnie z zaworem na jeden kabelek.
Od Inne

Oto reszta zdjęć
Inne


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-10-28 22:11:29 ]