Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Michuleszno Leszno | 2006-07-13 12:29:02 Witam. Jakim momentem należy dokręcić głowicę w silniku 1.8? |
Michuleszno Leszno | 2006-07-13 14:04:02 Głowica jest juz w aucie, z tym że była za słabo przykręcona bo auto poszarpywało. Trochę ją dociągnąłem jest lepiej, ale chciałbym wiedzieć ile fabryka każe bo wtedy będzie idealnie, no i boję się przekręcić |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-07-13 14:34:57 qrde az wzialem serisowke zeby ci sprawdzic i...albo jestem slepy albo tam jest tylko opis 1.5 |
Michuleszno Leszno | 2006-07-13 16:51:08 A jest tam moment dokręcenia podany? Miże jest taki sam dla wszystkich? ale raczej nie |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-07-13 17:46:11 Jest u Morawskiego
Dla silnika 1.8/2.0 SOHC: śruby mocujące głowicę silnika - 25Nm Dla silnika 1.5 DOHC moment jest taki sam |
Adamo8 Klubowy Weteran Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2006-07-13 19:56:22
Mała poprawka, to jest moment wstępnego dokręcenia głowicy. Dla takich aut jak nasze nigdzie nie znajdziesz siły dokręcenia podanej w Nm. Podawane jest najczęściej tak: 1 stopień 2.5 Nm 2 stopień 90 stopni 3 stopień 63 stopnie 4 stopień 30 stopni To tylko przykład i nie odnosi się do Espero Dlatego każda śruba może być dokręcona innym momentem i nie ma możliwości prawidłowo dokręcić głowicę później. Głowicę dokręca się raz i nie poprawia się dokręcania. Jeśli nie znamy sił i stopni dokręcania najłatwiej przeczytać opakowanie uszczelki pod głowicę. Na każdym opakowaniu są podane siły dokręcania tej uszczelki |
Jarek50 Opel meriva Kędzierzyn-Koźle | 2006-07-13 22:44:21 Według informacji w programie Info-Tech w części dotyczącej głowicy espero 1.8L MPI jest rysunek pokazujący kolejność dokręcania śrub i momenty dokręcania.
Cała operacja to sześć etapów: Silnik 1.8/2.0 ----------------- 1. dokręcanie momentem 25 Nm 2. dokręcanie o kąt 60* 3. dokręcanie o kąt 60* 4. dokręcanie o kąt 60* 5. uruchomić silnik 6. dokręcanie o kąt 30 - 50* Silnik 1.5 ------------ 1. dokręcanie momentem 25 Nm 2. dokręcanie o kąt 65* 3. dokręcanie o kąt 65* 4. dokręcanie o kąt 65* 5. po próbnym przebiegu 6. dokręcanie o kąt 30 - 40* * oznacza kąt obrotu w stopniach Kolejność dokręcania: 7 - 3 - 2 - 6 - 10 8 - 4 - 1 - 5 - 9 Info-Tech 2006 jest na Allegro za 60 zł. Za free jest do ściągnięcia przez eMule wersja z roku 2005 - 3 CD, około 1.6 GB. [ wiadomość edytowana przez: Jarek50 dnia 2006-07-13 23:57:32 ] |
mariusz_u Member Klubu Espero Espero 1,8 CD Władysławowo | 2011-01-15 18:38:18 Witam wszystkich!
Czy ktoś może powiedzieć jak odkręcić łapę do której jest przymocowana pompa wspomagania i alternator,a która to łapa jest przymocowana do dwóch śrub głowicy. odkręciłem nakrętki trzymające ją na szpilkach głowicy, śrubę mocującą alternator do niej i dwie szpilki mocujące pompę wspomagania. Co jeszcze trzeba odkręcić żeby wyjąć tą łapę i dostać się do 2 śrub mocujących głowicę? Patrzę i nie mogę wyczaić gdzie ona jeszcze się trzyma. |
sta3x63 vw scirocco G60, Aud ... Miasteczko Śląskie | 2011-01-21 22:12:05 na każdej uszczelce (opakowaniu hihi) oczywiście dobrego producenta znajduje się informacja o tym z jaką siłą dokręcić głowicę. Oczywiście jest też określona kolejność. Dokręca się w kierunku tzw ślimaka. Chyba nie trzeba dodawać, że uszczelkę dokręcamy na sucho. Do tej operacji potrzeba klucz dynamometryczny oraz kątomierz do klucza. |