P1349 toyotaa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Was jestem tu nowy.
Posiadam CELICE VII 1.8 143KM
Jak w tytule problem mam z błędem P1349. Czyli zmienne fazy rozrządu.
Samochód zakupiony od Wolfganga z Niemcowni. Stał rok czasu z uszkodzonym błotnikiem na placu. Tyle o nim wiem.
Problem to wyskakujący błąd P1349 ale tylko podczas spokojnej równej jazdy w okolicach 1800-2300 obr/min.
W żadnych innych okolicznościach się to nie pojawia.
Przestudiowałem forum celica i inne fora od Avensisa ale postanowiełem napisac bo tu działa BIGELEKTRON. Liczę na twoją pomoc.
Więc co już sprawdziłem:
- sprawdzony zawór OCV aktywnym testem
- sprawdzony zawór OCV pod napięciem
- zamieniony zawór ocv na inny profilatycznie ( używka)
- wymieniony filtr OCV
- wyjęty wałek z kołem VVTI
- rozebrane koło VVTI i sprawdzone. Wymieniona zewnętrzna blacha bo była porysowana od tego bolca co blokuje koło
- zmieniony olej dwa razy po około 1500 km był brudny więc zmieniłem raz jeszcze
- w rorządzie wydaje się być wszystko ok.
I teraz skończyły mi się pomysły
Co mógłbym podejżewać?
- małe ciśnienie oleju ale kontrolka gaśnie od razu i zresztą to by na wolnych obrotach coś wyrzucało
- zepstuty kom lub wiązki ale to by się coś działo w różnych warunkach a tu błąd wyskakuje ciągle w identycznych warunkach.
Co podejżewam najbardziej:
Zawór OCV czy może się czasami przycinać i kierować źle olej?
Zauważyłem jedną prawidłowość. Od zapalenia samochodu jak jadę spokojnie tak że nie wzbudzę przełączenia fazy to nic nie wyskakuje. Gdzieś jak pojadę ostrzej i później zwolnie bo jakiś samochód autobus itd, i jade spokojnie ze stałą prędkością to wywala bład. Może koło nie wraca czasami bo się przytnie zawór?
BIG ELEKTRONIE pomóż bo za chwile wyprowadze celinkę na dwór i ją podpalę. Poleciałbym do Ciebie ale do KATOWIC mam trochę daleko.
  
 
Cytat:
2015-04-16 14:13:18, bieniek13 pisze:
Witam Was jestem tu nowy. Posiadam CELICE VII 1.8 143KM Jak w tytule problem mam z błędem P1349. Czyli zmienne fazy rozrządu. Samochód zakupiony od Wolfganga z Niemcowni. Stał rok czasu z uszkodzonym błotnikiem na placu. Tyle o nim wiem. Problem to wyskakujący błąd P1349 ale tylko podczas spokojnej równej jazdy w okolicach 1800-2300 obr/min. W żadnych innych okolicznościach się to nie pojawia. Przestudiowałem forum celica i inne fora od Avensisa ale postanowiełem napisac bo tu działa BIGELEKTRON. Liczę na twoją pomoc. Więc co już sprawdziłem: - sprawdzony zawór OCV aktywnym testem - sprawdzony zawór OCV pod napięciem - zamieniony zawór ocv na inny profilatycznie ( używka) - wymieniony filtr OCV - wyjęty wałek z kołem VVTI - rozebrane koło VVTI i sprawdzone. Wymieniona zewnętrzna blacha bo była porysowana od tego bolca co blokuje koło - zmieniony olej dwa razy po około 1500 km był brudny więc zmieniłem raz jeszcze - w rorządzie wydaje się być wszystko ok. I teraz skończyły mi się pomysły Co mógłbym podejżewać? - małe ciśnienie oleju ale kontrolka gaśnie od razu i zresztą to by na wolnych obrotach coś wyrzucało - zepstuty kom lub wiązki ale to by się coś działo w różnych warunkach a tu błąd wyskakuje ciągle w identycznych warunkach. Co podejżewam najbardziej: Zawór OCV czy może się czasami przycinać i kierować źle olej? Zauważyłem jedną prawidłowość. Od zapalenia samochodu jak jadę spokojnie tak że nie wzbudzę przełączenia fazy to nic nie wyskakuje. Gdzieś jak pojadę ostrzej i później zwolnie bo jakiś samochód autobus itd, i jade spokojnie ze stałą prędkością to wywala bład. Może koło nie wraca czasami bo się przytnie zawór? BIG ELEKTRONIE pomóż bo za chwile wyprowadze celinkę na dwór i ją podpalę. Poleciałbym do Ciebie ale do KATOWIC mam trochę daleko.

Ogladalem wiele niesprawnych zaworow ocv i bebnow i naciągniętych lancuchow i co??? i nic...Nic nie widać.
Dlatego nic tu oglądanie nie da.
Po pierwsze czy jak podasz prad na pracującym nagrzanym silniku na ocv to czy silnik zgasnie lub wyraźnie zacznie się dlawic?
  
 
hej.

mam identyczną awarie vvti p1349 w rav4 1azfe

zawor Oki
czujnik walka Oki
wariator Oki
silnik bez nagarów
łańcuch Oki
ciśnienie oleju oki
auto nie ma mocy na wyższych obrotach

test aktywny negatywny
test na krótko negatywny

błąd wyskakuje przy spokojnej jeździe jak u poprzednika

zastanawiam się nad zatkanym wałkiem bo magistrala olejowa ponoć była przedmuchiwana i jest oki

tez mam już dość tego i zastanawiam się nad podmiana ECU bo innego pomyslu brak.

Katowice - Kraków to 1 godzina wiec proszę o pomoc.


  
 
hej.

mam identyczną awarie vvti p1349 w rav4 1azfe

zawor Oki
czujnik walka Oki
wariator Oki
silnik bez nagarów
łańcuch Oki
ciśnienie oleju oki
auto nie ma mocy na wyższych obrotach

test aktywny negatywny
test na krótko negatywny

błąd wyskakuje przy spokojnej jeździe jak u poprzednika

zastanawiam się nad zatkanym wałkiem bo magistrala olejowa ponoć była przedmuchiwana i jest oki

tez mam już dość tego i zastanawiam się nad podmiana ECU bo innego pomyslu brak.

Katowice - Kraków to 1 godzina wiec proszę o pomoc.


  
 
Cytat:
2021-05-21 19:09:45, sw503 pisze:
hej. mam identyczną awarie vvti p1349 w rav4 1azfe zawor Oki czujnik walka Oki wariator Oki silnik bez nagarów łańcuch Oki ciśnienie oleju oki auto nie ma mocy na wyższych obrotach test aktywny negatywny test na krótko negatywny błąd wyskakuje przy spokojnej jeździe jak u poprzednika zastanawiam się nad zatkanym wałkiem bo magistrala olejowa ponoć była przedmuchiwana i jest oki tez mam już dość tego i zastanawiam się nad podmiana ECU bo innego pomyslu brak. Katowice - Kraków to 1 godzina wiec proszę o pomoc.


Taa jasne wszystko ok tylko auto zepsute.
Napisz z czego wynika przekonanie ze ww elementy sa ok jak byly sprawdzane od kiedy problem zaistnial co wczesniej bylo robione
I co znaczy test negatywny.
Test vvti testerem Toyoty na zimnym na cieplym silnik gasnie lub szarpie po wlaczeniu testu??
Na krotko jak zasilisz ocv silnik gasnie lub jest jakajolwiek reakcja??
  
 
wstępna diagnoza po wyeliminowaniu ocv i czujnika walka rozrzadu padła na stojący wariator .
po ściągnięciu dekla okazało się ze ktoś już próbował rozruszać wariator były na nim ślady jakby od klucza opaskowego do filtrów oleju.
rozrząd został zdjęty i wymieniony wariator .
łańcuch ślizgi napinacz powiedziano mi ze Oki bez śladów zużycia
wszystko złożone i ustawione
błąd pozostał.
po skasowania pojawia się gdy silnik osiągnie tylko temperaturę roboczą systemu vvti

wykonałem podmiany ocv i czujki walka rozrzadu. dalej bez zmiany.
test na krótko na ciepłym silniku bez reakcji silnika.
test aktywny vvti na niedogrzanym silniku tez bez reakcji silnika .
w obu przypadkach słychać ocv ale bez żadnej zmiany .
auto jeździ bez szarpania . wolne obroty schodzą poniżej 1000 prawidłowonie ,nie dlawi się .
spore zużycie paliwa + 2 litry
auto jest zamulone i mało elastyczne.
mam druga rav4 1azfe po lift i jeździ zdecydowanie lepiej niż moja mimo przebiegu x2 .





  
 
Cytat:
2021-05-22 19:54:37, sw503 pisze:
wstępna diagnoza po wyeliminowaniu ocv i czujnika walka rozrzadu padła na stojący wariator . po ściągnięciu dekla okazało się ze ktoś już próbował rozruszać wariator były na nim ślady jakby od klucza opaskowego do filtrów oleju. rozrząd został zdjęty i wymieniony wariator . łańcuch ślizgi napinacz powiedziano mi ze Oki bez śladów zużycia wszystko złożone i ustawione błąd pozostał. po skasowania pojawia się gdy silnik osiągnie tylko temperaturę roboczą systemu vvti wykonałem podmiany ocv i czujki walka rozrzadu. dalej bez zmiany. test na krótko na ciepłym silniku bez reakcji silnika. test aktywny vvti na niedogrzanym silniku tez bez reakcji silnika . w obu przypadkach słychać ocv ale bez żadnej zmiany . auto jeździ bez szarpania . wolne obroty schodzą poniżej 1000 prawidłowonie ,nie dlawi się . spore zużycie paliwa + 2 litry auto jest zamulone i mało elastyczne. mam druga rav4 1azfe po lift i jeździ zdecydowanie lepiej niż moja mimo przebiegu x2 .


Teraz zapytaj majstra co variator przekladal czy go zablokowal zanim go przykrecil do walka czy po przykreceniu do walka to jest kluczowe. Czy po przykreceniu do walka dalo sie nim ruszyc. Lub czy sprawdzil podajac powietrze pod cisnieniem czy sie rozblokowuje i rusza.
Jezeli nie a prawdopodobnie napewno. To trzeba wyjac walek odkrecic variator rozblokowac przykrecic do walka i nim pokrecic az sie zablokuje. Mozna tez dmuchnac czy sie rozblokuje ponownie. Wtedy jest dopiero prawidlowo zamontowany do walka rozrzadu.
Jest to trudne ale niestety konieczne.
  
 
droga eliminacji usterki jest niby poprawna . tylko czemu identyczny objaw był na starym wariatorze mimo jego poprawnego stany i na tym nowym tez . gość zakładający wariator robi przede wszystkim toyoty wiec nie zakładałem błędu montażu i zaczynam myśleć o innych rzeczach jak łańcuch czy napinacz lub ECU.

sprawa kiepska bo przy takiej mocy i spalaniu omijam jazdę tym autem i stoi ...

mechabik próbuje zwalić winę na łańcuch nie na swoje możliwe błędy.

czy ECU z polifta ruszy na przedlift silniku z racji innych katalizatorów?
  
 
Cytat:
2021-05-23 07:57:10, sw503 pisze:
droga eliminacji usterki jest niby poprawna . tylko czemu identyczny objaw był na starym wariatorze mimo jego poprawnego stany i na tym nowym tez . gość zakładający wariator robi przede wszystkim toyoty wiec nie zakładałem błędu montażu i zaczynam myśleć o innych rzeczach jak łańcuch czy napinacz lub ECU. sprawa kiepska bo przy takiej mocy i spalaniu omijam jazdę tym autem i stoi ... mechabik próbuje zwalić winę na łańcuch nie na swoje możliwe błędy. czy ECU z polifta ruszy na przedlift silniku z racji innych katalizatorów?


No wlasnie niepoprawna jest.
Skoro podajesz plusa na ocv i on jest sprawny a brak jakiejkolwiek reakcji
To albo wariator zablokowany albo nie dostaje oleju bo cisnienie za slabe lub np brak panewki w niektorych glowicach kiedy mechanicy nie przelozyli wszystkiego.
Znasz historie tego auta co bylo robione wczesniej?? I kiedy ostatnio to dzialalo???
Jak lancuch jest naciagniety to vvti dziala tylko blad wywala jest reakcja czyli silnik po podaniu 12v na ocv ma zgasnac lub przynajmniej zaczac sie krztusic.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-05-23 15:25:10 ]
  
 
ciśnienie mierzyłem na czujnika oleju jest 2.7 na wolnych do 5.3 przy 3tys.

historia nieznana .

górna panewka z otworen była bo ją pamiętam. na dolną nie zwróciłem uwagi.

czy wałek jest drozny to nie wiem ...

na koniec tego tygodnia ma być ponownie wszystko rozebrane .
jeżeli nie to będę szukał kogoś kto to rozbierze lecz chętnych w krakowie na taką zagadkę brak bo ludziska nie znają silników na pamięć... i bajki mi opowiadają

  
 
Cytat:
2021-05-23 15:40:07, sw503 pisze:
ciśnienie mierzyłem na czujnika oleju jest 2.7 na wolnych do 5.3 przy 3tys. historia nieznana . górna panewka z otworen była bo ją pamiętam. na dolną nie zwróciłem uwagi. czy wałek jest drozny to nie wiem ... na koniec tego tygodnia ma być ponownie wszystko rozebrane . jeżeli nie to będę szukał kogoś kto to rozbierze lecz chętnych w krakowie na taką zagadkę brak bo ludziska nie znają silników na pamięć... i bajki mi opowiadają


Znaczy kupiles go z tym problemem???
  
 
kupiony był z p1349 który po skasowaniu przez pół roku pojawiał się może raz na 1000km teraz stało się to nagminne więdz nowy wariator i powtórka z rozrywki.
juz miesiąc po zakupie zorientowałem się ze brak mu momentu w porównaniu to drugiej 1azfe która mam od dawna