"tuning" elektryczny cewek w rs 2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
spaliła mi się znowu cewka w rs więc zmodyfikowałem układ w nastepujący sposób.
Kupiłem 2 cewki z kablami od renault laguna plus wtyczki wycięte z instalacji.
Kupiłem 4 świece brisk 4 elektrodowe.(o takiej ciepłocie co oryginał )
Pobawiłem się w McGivera.... i działa buczy i bardzo ładnie jeździ.
Trochę teorii
-dlaczego cewki z laguny - boo mają podobnę impedancję i kable wn pasują na długość - trzeba tylko obciąć nożykiem rozszeżenie gumy na dole.
-dlaczego 4 elektrody - spotkałem się z teorią że potrzebują niższego prądy do wygenerowania iskry,

wszystko spakowane pod oryginalnym deklem ktory jest jedynie lekko podniesiony - przy okazji chłodzenie

koszty - cewki na szrocie 80 (z kablami wn i sygnałowymi )
świece 16zł szt

sprawdzałem prądy zazilania cewek z edis-a, są mniejsze średnio o 20% w porównaniu z zasilaniem fabrycznych cewek, więc edis jest mniej wysilony, a cewka i tak jest wysterowana

Z mojego punktu widzenia POLECAM
  
 
świece 4 elektrodowe to pomyłka...
lepiej zainwestować w świece platynowe. Tylko one nie kosztują 16zł szt. (tyle to do chinskich komarków świece kosztują zresztą ) tylko 45zł szt, ale różnica jest odczówalna. Scorpio z silnikiem 2,3 jak zmieniłem zwykłe na platynówki to odrazu silnik inaczej pracował, skończyły się problemy z gazem i jakoś lepiej sie zbierał silniczek także lepiej odżałować i kupić czasem coś lepszego...
  
 
Fo-ty! To-ty!
fotki tego co się dzieje pod machą i całego Rsa

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
FOTY


Ja zrobiłem inaczej wg wzoru seby, cewka z 1.6 a kable z passata 2.0 też są długie.
  
 
Cytat:
2011-01-26 16:25:16, Kleszczak pisze:
FOTY Ja zrobiłem inaczej wg wzoru seby, cewka z 1.6 a kable z passata 2.0 też są długie.



patent niezly - i sprawdzony ale ja chciałem uniknąc tych kabli i cewki z boku
  
 
Cytat:
2011-01-26 14:19:01, pytlar pisze:
świece 4 elektrodowe to pomyłka... lepiej zainwestować w świece platynowe. Tylko one nie kosztują 16zł szt. (tyle to do chinskich komarków świece kosztują zresztą ) tylko 45zł szt, ale różnica jest odczówalna. Scorpio z silnikiem 2,3 jak zmieniłem zwykłe na platynówki to odrazu silnik inaczej pracował, skończyły się problemy z gazem i jakoś lepiej sie zbierał silniczek także lepiej odżałować i kupić czasem coś lepszego...


co daja platynowe ?
ale w benzynie - bo ja z gazem dobrze nie zyje...
ale tak w konkretach a nie - z cyklu bo lepiej chodzi
zreszta nie mogłem znaleźć innych świec o tej samej ciepłocie
  
 
Miałem te świece platynowe motocraftu ... dla mnie to pomyłka, dość że nie są wcale bardziej żywotne od zwykłych świec NGK V-Line to jeszcze kosztują drugie tyle. Samochód na gazie na tych platynówkach wcale lepiej nie chodził a po przebiegu 10 tysięcy na tych świecach znowu zaczęły się problemy z iską... Szkoda kasy.
  
 
mogę sam dodać,ze świece platynowe może na początku dają kopa ale wcale nie są trwalsze i jak się jeździ na gazie też trzebaby je wymienić równie szybko jak "normalne" ja dałem za swoje NGK platinium coś ok 150zł i nie narzekałem w czasie użytkowania ale jakichś specjalnych właściwości też nie odczułem..zalezy od silnika..jeden reaguje tak drugi inaczej..
  
 
NGK 11 po 8pln/szt i smiga jak bajera nma pb i lpg wymieniam co 10-15kkm
WN bosch cewki bosch od 100kkm o dziwo nie ruszane (kupione 3lata temu w interaucie 220pln/szt)

na motorcraftach cos nie za bardzo, zamulaja
  
 
no to może RS mniej wrażliwy, ale w scorpio 2,3 różnica znaczna i na benzynie i gaz zaczął normalnie działać dzięki platynowym świecom... na zwykłych też chodził na benzynie przyzwoicie, a gaz to bym tylko do spokojnego przemieszczania sie bo przy depnięciu durniało wszystko...