Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-04 18:05:10 Zapewne masz racje. Jeżeli starczy do lata będzie dobrze.Latem łatwiej wyciągnąć maglownicę, teraz kilka dni bez essa byłoby trudno. Mam już oryginał (kolega miał po swoim essie ), jutro go wrzucę. Jeszcze jedno, prawdopodobnie jest problem z samym wyciągnięciem zimmeringa ( od strony kabiny) trzeba nawiercić w nim otwór i następnie zrobić haczyk (drut) i potem wytargać? . Znajomy mechanik podpowiedział, że jeżeli jest prawdopodobieństwo, iż wytarty jest wałek (a jest na bank- 12 lat ) to można w pierścieniu zmniejszyć średnicę wewnętrzną poprzez wkręcenie kilku zwojów sprężynki???. Nie chcę eksperymentować, a może warto?. Dzięki za odpowiedź.
Surec dzięki za linki. [ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2010-01-04 18:50:06 ] |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-01-04 19:26:52 uszczelniacz "mniejszy" o 1mm bedzie za bardzo naciagniety i niekoniecznie musi uszczelnic.
warga ma uszczelniac. jesli by walek sie wytarl, a nie wierze, to mozna zastosowac pod zimmer'a podkladke miedziana np i wejdzie plycej. walek moze miec wrzery i uszkadzac warge. walek w miejscu uszczelnienia warto przepolerowac, ja tak robie w innych sprzetach i jest miodzio. |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2010-01-04 21:05:49 Podmianka na mniejszy o 1mm uszczelniacz nie bardzo ma sens. Za bardzo naciągnie się guma i może pęknąć. Lepiej już sprężynkę skrócić.
Co do wyciągania z wierceniem - najwygodniejsza opcja. Najlepiej wziąć dobry punktak i zrobić dobrą bazę pod wiertło. Ja po zapunktowaniu używałem najpierw wiertła do drewna a później do metalu. Używałem wkrętarki - na sprzęgle ustawiłem tak, że po przejściu wiertła nie zrobiło pełnego otworu - wyciągając wiertło od razu wyszedł uszczelniacz. Co do podkładki pod uszczelniacz - nie wiem czy dasz radę założyć później segera. Ja chciałem wcisnąć głębiej i między uszczelniacz a podkładkę (na niej opiera sie seger) dać 0,3-0,5 podkładkę mosiężną i nie chciało się poskładać - robiłem to prostymi szczypcami - wygiętymi może by poszło (niewygodnie się składało). Co do wieku - u mnie lało w czasie jazdy w mieście ok 0,3-0,4l dziennie. Po wymianie uszczelniacza ani grama. Auto ma rok 99 więc 10 lat już ma. Pracy jest na jakieś max 2 godziny. Do uzupełnienia potrzeba później jakieś 0,2l oleju. Polecam kupić również osłonkę - tą osłaniającą od brudu. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-04 21:40:11 Dzięki za pomoc. Chodziło mi po głowie, aby zimmering trochę podnieść jak będzie wyrobiony wałek, ale podejrzewałem że się to nie uda, - zobaczę jutro jak to wygląda. Przepoleruję zatem wałek jak będą wżery -CKrsv. Przemkowal dzięki za podpowiedź jak wyciągnąć pierścień. Mam już osłonkę, dowiedziałem się o niej później z tym, że ma wewnętrzną średnicę mniejszą niż pierścień, czy tak ma być?. Dzięki. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-01-04 23:36:53 moze problem leżeć w luzie promieniowym bądz skrzywieniu wałka.
cos czesto pojawia sie ten przeciek. nie bede prorokowal bo nie widzialem. [ wiadomość edytowana przez: CKsrv dnia 2011-02-10 18:42:26 ] |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2010-01-05 14:40:49 Co do osłonki, to już nie pamiętam dokładnie. Ale też wydawało mi się że coś będzie nie tak a wszystko pasowało. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-05 21:06:10 Fest szacun dla wszystkich, którzy to robią w 1-2 godz. Mnie zajęło 4h , - niestety. Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to:
1/. Warto zdemontować fotel kierowcy ( nie zrobiłem tego), 2/. Bez osłonki nie wymieniać ( stara była b.licha), 3/. Zaopatrzyć się w dobre kleszcze do ściągania segiera ( nie z tesco,- ja takie miałem). Trudny dostęp. 4/. Do wbijania simeringu nadaje sie mufa 3/4 cala (wod-kan). Dzięki wszystkim za pomoc, na razie nie leje . Przemkował faktycznie średnica wewn. osłonki jest mniejsza, ale poddaje się i lepiej uszczelnia. Po uzupełnieniu płynu dobrze odpowietrzyć: 3 razy w lewo, 3 razy w prawo sterem ( silnik wyłączony), przez otwór dekla wyleci trochę płynu z powietrzem. Potem włączyć silnik to samo, przy skrajnych położeniach słychać jak pompa chodzi głośniej. Po przejechaniu 500 m ( w tym 10 zakrętów ) jest ok. |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2010-01-06 16:38:47 sambor2 - nie wiem dokładnie ile zeszło, ale jakieś 2 godziny. Spieszyłem się bo robiłem pod chmurką i pogoda była niepewna.
Wiem, że to może krótko, ale nie miałem zamiaru się bawić Do wbijania jak najbardziej mufa się nadaje. Zapomniałem o tym napisać. Nawet leży w skrzynce z narzędziami jeszcze. Pierwsze od czego trzeba zacząć, to wyciągnięcie dywanika i dogrzebanie się do osłony. Końcówkę przy maglu odkręcać od strony silnika, po wcześniejszym odkręceniu drugiego mocowania od strony pedałów. Przydaje się mocny wkrętak - żeby ściągnąć drążek. Szczególnie od strony silnika. Chyba tyle potrzeba. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-06 21:21:45 Ja wszystko odkręcałem od wewnątrz więc dlatego proponuję, aby wyciągnąć fotel kierowcy, - na bank będzie łatwiej. |
elvissss Łańcut | 2010-04-20 11:33:09 Siema , podpinam się pod temat gdyż ostatnio i mi zwiewa płyn od wspomagania , jakiś mały wyciek był przy zbiorniczku ale już po nim następnie zajrzałem co jest za kołem , i o to z lewej strony ukazała mi się mokroś
sporo płynu zebrało się w gumowej osłonie -> i teraz nie wiem ,czy jest możliwość że ścieka mi od kolumny kierownicy czy to jednak coś innego. aa i jeszcze czy da się tą gumową osłone ściągnąć bez demontażu magla moje autko to escort mkIV 1.6 16v "95 na wspomaganiu .. z góry dzięki [ wiadomość edytowana przez: elvissss dnia 2010-04-20 13:31:52 ] |
elvissss Łańcut | 2010-04-21 10:39:02 odkręciłem przed chwilą kierownice od przekładni ściągnąłem gume i plastik i pozatym że na maglu jest brudno jednak nie jestem mokro . powinno być mokro gdyby to był ten uszczelniacz ?
|
elvissss Łańcut | 2010-04-21 19:53:23 chłopacy ? |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-05-04 18:27:58 U mnie lało z simeringa, tradycyjnie a nie po gumie. Wtedy kapie bezpośrednio na glebę a nie po drążku i dalej do gumy . NIe bardzo kumam jak to leci po drążku?. |
Anger Ford-Escort Legionowo | 2011-02-10 18:08:11 Witam.
Czy ktoś zna wymiar simeringa do MK VII? (1996 r.) Chodzi mi oczywiście o maglownice,w miejscu gdzie wchodzi kolumna kierownicza. Pozdrawiam. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-02-10 18:39:42 no masz w 1. poscie np. |
Anger Ford-Escort Legionowo | 2011-02-10 18:57:31 Tak,zauważyłem go.Przeszukiwałem inne fora i znalazłem jeszcze
inne wymiary do MK VII 47x62x7 i 28x47x7 i rozumiesz że mam mętlik w głowie.Dlatego chciałbym aby ktoś to wyjaśnił. Pozdrawiam. |