[MKVI] Szarpie przy dodawaniu gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. Auto to Ford Escort MK6 1993 rok, silnik 1.6 16V 90KM. Problem jest tego typu, że przy wciskaniu gazu szarpie samochodem. Muszę bardzo delikatnie "muskać" gaz żeby jechał normalnie, co sprawia wiele problemów przy ruszaniu, rozpędzaniu się, a o wyprzedzaniu mogę zapomnieć. Auto dopiero kupiłem, więc nie wiem co kiedy było wymieniane. Występuje to zawsze, bez znaczenia czy silnik zimny, czy ciepły i na każdym biegu. Proszę o pomoc.
Dodam, że auto odpala bez problemów i silnik pracuje równo.
  
 
kable WN, świce, filtr powietrza. na początek
A jak kupowałeś, to nie szarpał?
  
 
to że może być wina kabli, świec, filtra powietrza, filtra paliwa, a nawet pompy paliwa to wiem. Może być to także listwa wtryskowa i inne rzeczy. Tyle, że może ktoś się spotkał z takim konkretnie przypadkiem, bo nie mam zamiaru wymieniać połowy samochodu "bo może to". Przypomnę, że auto odpala na dotyk i na jałowym chodzi idealnie, więc świece i kable można chyba wykluczyć. pozdrawiam

jak kupowałem to jeździłem ostrożnie i pomału, bo lodowisko było, więc nawet nie było jak depnąć. Dopiero na trasie jak wracałem do domu zauważyłem, że jest taki problem.



[ wiadomość edytowana przez: R4DZ1U dnia 2011-01-14 12:17:47 ]
  
 
skoro nie chcesz od razu inwestowac moze zaczniesz od sprawdzenie czujnikow poprzez odpinanie wtyczek od nich... proponuje sprawdzic sonde, przeplywomierz, potencjometr przepustnicy... co do kabli WN to zobacz w nocy czy przypadkiem nie swieca...


  
 
ja miałem taki sam problem wyciągnij przewody i sprawdź czy niema oleju lub wody na świecach jeżeli jest olej to tylko uszczelka do wymiany jeżeli woda to stał na powietrzu z otwartą maską
  
 
srvrserver - dzięki. jeszcze mi powiedz gdzie szukać tych czujników i kostek od nich...

Andii199 - sprawdzę po pracy. Co do uszczelki, masz na myśli uszczelkę pod klawiatura czy głowicy?
Chociaż wydaje mi się, że to odpada, bo silnik i wszystko pod maską jest mocno zakurzone i nie widać nigdzie plam czy innych oznak cieknącego oleju czy obecności wody.

[ wiadomość edytowana przez: R4DZ1U dnia 2011-01-14 13:49:21 ]
  
 
Cytat:
Chociaż wydaje mi się, że to odpada, bo silnik i wszystko pod maską jest mocno zakurzone i nie widać nigdzie plam czy innych oznak cieknącego oleju czy obecności wody.


Musisz zdjąć fajki ze świec i zajrzeć do środka (tam gdzie są świece).Czyli tak jakby do środka dekla zaworów.
 
 
przemo wiem gdzie to jest moje pytanie dotyczące lokalizacji odnosiło się do postu srvrserver ,czyli o lokalizację kostek czujników od sondy, przepływomierza, potencjometru przepustnicy.

[ wiadomość edytowana przez: R4DZ1U dnia 2011-01-14 14:11:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: R4DZ1U dnia 2011-01-14 14:11:43 ]
  
 
Sonda-pod autem przed katalizatorem, na "rurze" która wchodzi z silnika pod podłogę
Przepływka nie wiem jak mk 6 ale w 7 jest zaraz za puszka z filtrem, napewno gdzieś przed wlotem do przepustnicy/gaźnika,
Potencjometr przepustnicy... szczerze to pierwszy raz mi sie rzuciła taka nazwa w oczy ale wydaje mi się że to krokowy(steruje przepustnicą na jałowym) ewentualnie jego wtyczka.
jak cos źle to proszę mnie poprawić
  
 
Kostki są przy czujnikach. A jest ich conajmniej kilkanaście, więc jak Ci napisać o które chodzi?. Na zdjęciu?
Odpinaj po kolei wszystkie i tyle. Nie wiem, co to może Ci dać, ale próbować można.

Kable i świece to podstawa, a nie pół samochodu. Akurat to najtańsze elementy, które zawsze się zużywają. Ale jak chcesz sprawdzać droższe części (typu cewka, czy czujniki), to ok.
Ja bym sprawdził, czy świecą kable, pokropił mocno wodą, czy mają przebicie, wykręcił świeczki - zobaczył w jakim stanie, może nie stykają w fajce kabli, może w Cewce jest luźno, może świeczki są niedokręcone itp.

Odpalanie na jałowym nie świadczy o tym, że są dobre. Potrzebują obciążenia i to właśnie się dzieje przy przyśpieszaniu...

Ale sprawdź dobrze złącze modułu zapłonowego EDIS - poczyść styki i dobrze wmontuj. Zrób reset kompa i samoadaptację.
  
 
Cytat:
2011-01-14 15:05:08, jorgus06 pisze:
Sonda-pod autem przed katalizatorem, na "rurze" która wchodzi z silnika pod podłogę Przepływka nie wiem jak mk 6 ale w 7 jest zaraz za puszka z filtrem, napewno gdzieś przed wlotem do przepustnicy/gaźnika, Potencjometr przepustnicy... szczerze to pierwszy raz mi sie rzuciła taka nazwa w oczy ale wydaje mi się że to krokowy(steruje przepustnicą na jałowym) ewentualnie jego wtyczka. jak cos źle to proszę mnie poprawić


potencjometr jest na przepustnicy z lewej mańki. Druga strona ośki od linki gaziu.
Zresztą można wklepać w allegro zobaczyć foty i pokukać pod maską gdzie toto siedzi.
  
 
Cytat:
2011-01-14 15:08:00, surec pisze:
potencjometr jest na przepustnicy z lewej mańki. Druga strona ośki od linki gaziu. Zresztą można wklepać w allegro zobaczyć foty i pokukać pod maską gdzie toto siedzi.



A no jednak, czytając myślałem o przepływomierzu i mi nie halo było..
Co do autora postu, pomogło coś?
  
 
co do wycieku to nie bedziesz go widział jak otworzysz maske dopiero jak zdejmiesz "fajkę" ze świecy oraz popatrzysz na świecę wyciek może być z pod pokrywy zaworów "tzw krwotok wewnętrzny sprawdz czy przewody przebicia niemaja

[ wiadomość edytowana przez: Andii199 dnia 2011-01-15 01:01:06 ]
  
 
Miałem dokładnie takie objawy jaj opisujesz, pytałem na forum i wymieniłem połowę osprzętu silnika na darmo. Wyczyść wszystkie możliwe styki jakie znajdziesz, sprawdź świece-najlepiej delikatnie wyczyść drobnym papierem ściernym i wymień kable od świec, są nie drogie. Zobaczysz jak będzie śmigał-jak nowy.