[ogólne] rozklejanie lamp

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
czy ktos na forum podejmował się próby rozklejania lamp tylnych ?
w prawdzie nie chodzi mi o escorta ale o następce (focusa), konstrukcja lamp wydaje się być podobna (o ile nie identyczna).

chodzi mi o takie lampy: LINK

chcę je rozkleić i zmienić (przemalować środek ze srebrnego na czarny).

myślicie że to wykonalne ?
  
 
Niektórzy rozbierali Lexy do escorta i były klejone silikonem. Ja rozbierałem już chyba z 10 kompletów ori do różnych aut i z reguły miałem 2 komplety (bo było wszystko zgrzewane na amen). Z jednego wycinasz szkło (niszcząc obudowę) z drugiego obudowę (niszcząc szkło). To rozwiązanie jest dobre, gdy masz tanie lampy. Przy ori jest jeszcze problem, że właściwie zawsze szkło jest jeszcze klejone na gorąco na podziale komór, stąd nie odetniesz szkła bez jego zniszczenia.
Przy Lexach z reguły tylko jest klejone po zewnętrznej części. Do cięcia polecam mini szlifierkę z tarczą, albo frezem 1mm. Najlepiej oblukać lampę gdzieś w sklepie na żywo…
Dodam, że z reguły nie da się wziąć ori przodu i tyłu np Lex...
  
 
po rozklejeniu bym je skleił silikonem do klejenia szyb,
na rynku polskim nie ma wersji black do focusa sedana, tylko zostaje sprowadzić z usa (koszt 119$), a te na allegro już ponad rok leżą, bo są do amerykana (nie maja pomarańczowych kierunków tylko czerwone, ale to jest do zrobienia - mocna żarówka pomarańczowa albo ledowa i mruga na pomarańczowo, ewentualnie po rozklejeniu pozbył bym się tego górnego czerwonego szkiełka).
problem tylko czy da się rozkleić i jak ?
czy metodą podgrzania, czy może jakoś w gorącą wodę ?
  
 
śpytnij sprzedawcę. Jeśli jest sklejone silikonem, to rozkleisz (nacinasz nożyki, gorąca woda, wydłubanie silikonu). NAtomiast, jeśli jest klejone na gorąco (zgrzewane), to tylko flex i ciącie. Jak się postarasz, to też da się rozciąć i zespawać, ale ślady będą, zwłaszcza wewnątrz...
  
 
sprzedawca ma też drugi model (mniej mi się podoba)
LINK
i tu widać że chyba silikon
  
 
to czarne to raczej nie jest silikon. Zbyt równo położony...
Ale najlepiej spytnij sprzedawcę, albo kilku innych też...
  
 
sprzedawca odpisał mi:
Cytat:
z tego co widac gołym okiem są łączone silikonem .



więc pewnie da się rozkleić
  
 
no to spoks. Ja właśnie rozprułem 4 komplety do E36...niestety wszystkie zgrzewane...
Przy malowaniu zastanów się, czy nie dać np tylko przyciemnienia (lakierem do lamp) odbłyśnika. Wtedy będzie ciemno, ale będzie odblask (jak np bombka choinkowa czarna). Można jeszcze dać klaru na wierzch.
Oczywiście nie skleisz równo silikonem (zwykły silikon się nie nadaja, raczej klej do lamp), ale można dać przezroczysty np Fix All jakiś Crystal...albo maznąć od środka szkło w miejscu klejenia czarnym sprajem.
  
 
Cytat:
2011-03-09 07:42:44, surec pisze:
no to spoks. Ja właśnie rozprułem 4 komplety do E36...niestety wszystkie zgrzewane... Przy malowaniu zastanów się, czy nie dać np tylko przyciemnienia (lakierem do lamp) odbłyśnika. Wtedy będzie ciemno, ale będzie odblask (jak np bombka choinkowa czarna). Można jeszcze dać klaru na wierzch. Oczywiście nie skleisz równo silikonem (zwykły silikon się nie nadaja, raczej klej do lamp), ale można dać przezroczysty np Fix All jakiś Crystal...albo maznąć od środka szkło w miejscu klejenia czarnym sprajem.



w tych to i tak odblask jest pod tym czerwonym kloszem
wiec środek to normalnie na czarno strukturą taką jak się maluje zderzaki albo deskę rozdzielczą, wychodzi taki fajny szorstki jak oryginalny czarny plastik
ja mam wizję taką:


A odnośnie klejenia to myślałem o takim kleju/silikonie jak są przyklejane szyby samochodowe czołowe (on jest czarny)


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2011-03-11 13:32:36 ]