Co wymienić, skąd takie obroty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Wczoraj, jadąc po mieście, nastąpił strzał podczas jazdy na gazie. Okazało się, że na drodze od filtra powietrza zrobiła się nieszczelność. Kupiłem tasmę i zakleiłem szczelnie ten ubytek ale po załączeniu autka zaczął się pojawiać "kranik" na wyświetlaczu i ciągle się świeci. Auto na gazie gaśnie a na benzynie ma nierówne obroty, które same rosną. Wymieniłem świece (te miałem na zapas) ale przewodów już nie. W każdym razie objawy nie ustały. To z pewnośćią nie problem z reduktorem, bo wtedy byłyby problemy z jazdą tylko na gazie. W takim razie coś "wspólnego" tylko co? Szukać czy czasem w kolektorze dolotowym nie zrobiła się dziurka? Czy lewe powietrze mogłoby zwiększać obroty na benzynie?
Pomóżcie, może to drobiazg.
  
 
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia.
  
 
Cytat:
2011-04-02 10:49:25, asc76 pisze:
Witam wszystkich Wczoraj, jadąc po mieście, nastąpił strzał podczas jazdy na gazie. Okazało się, że na drodze od filtra powietrza zrobiła się nieszczelność. Kupiłem tasmę i zakleiłem szczelnie ten ubytek ale po załączeniu autka zaczął się pojawiać "kranik" na wyświetlaczu i ciągle się świeci. Auto na gazie gaśnie a na benzynie ma nierówne obroty, które same rosną. Wymieniłem świece (te miałem na zapas) ale przewodów już nie. W każdym razie objawy nie ustały. To z pewnośćią nie problem z reduktorem, bo wtedy byłyby problemy z jazdą tylko na gazie. W takim razie coś "wspólnego" tylko co? Szukać czy czasem w kolektorze dolotowym nie zrobiła się dziurka? Czy lewe powietrze mogłoby zwiększać obroty na benzynie? Pomóżcie, może to drobiazg.



A co to za kranik? Czyżby to był check engine. Bo jeśli tak to może odczytaj kod błędu i będziesz wiedział.

[ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2011-04-02 20:18:52 ]
  
 
Ja bym trochę odwrócił tok Twojego rozumowania...


Prawdopodobnie strzał nie nastąpił od dziurki w układzie dolotowym, tylko dziura w dolocie zrobiła sie od wystrzału....

(i tak masz szczęście, że obeszło się bez wiekszych strat - u mnie po takim wystrzale, zazwyczaj rozwala całą obudowę filtra powietrza...)


Moja diagnoza jest taka, że to "coś z zapłonem" a brak pracy na gazie moze być tego potwierdzeniem.
Prawdopodobnie kończy się cewka w aparacie zapłonowym i takie wystrzały możesz mieć coraz częściej...

A co do falujących obrotów to u mnie pomogła wymiana kopułki i palca rozdzielacza (środkowy węgielek miałem upalony a blaszki na palcu ...praktycznie nie było)

Przy okazji wymieniłbym kable i poruszałbym wtyczkami:
- te dwie przy module zapłonowym,
- od silnika krokowego,
- od czujnika połozenia przepustnicy,
- zasilające do cewki WN na błotniku.


Po wymianie elementów WN zrób reset komputera.