[OGÓLNE] Remont silnika 1.6 16v (jakie części potrzebne ) ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie kto pomoże po opisie usterek ustalić jakie części potrzebuje kupić do remontu?
1 kopci strasznie
2 wycieki oleju
3 olej zalewa 3 świece
4 w filtrze powietrza też olej
5 silnikiem telepie(tzn że poduchy do wymiany?)
w zbiorniku wyrównawczym od chłodzenia oleju narazie brak. Na pewno to
-pasek rozrządu z rolkami
-pasek wieloklinowy z rolkami
-filtr paliwa/oleju/powietrza/gazu
-świece +przewody
-uszczelkę pod zawory
a te pewnie też?
-uszczelkę pod głowice
-uszczelnicze zaworów?
-pięścienie?
I pewnie jeszcze cos?


[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-27 20:38:42 ]
[ powód edycji: poprawiono tytuł ]
  
 
a jaki silnik?
Osobiście wolałbym kupić drugi silnik.
dzisiaj kumple pokazywali mi silnik kompletny razem z skrzynią 1.8 130 KM z wiązką i półośkami za 500zł.
Jeździł w fieście ale im się rozbiła.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-27 20:41:22 ]
[ powód edycji: scalono posty Kleszcza ]
  
 
Cytat:
Osobiście wolałbym kupić drugi silnik.


Kleszczu dobrze prawi.Taniej wyjdzie.
 
 
Lepiej przemo?a wątków nie zakładam codziennie..kleszczak też myślę o tym ale przy remoncie mam większą pewność no ewentualnie skusił bym się na 1.8 130km od kogoś pewnego ale nie widziałem takiego silnika na alledrogo i na forum
  
 
Kosztu robocizny nie liczę bo w rodzinie będzie zrobione
  
 
Cytat:
Lepiej przemo?a wątków nie zakładam codziennie.


Nedvald jesteś tu na tyle długo,żeby zakładanie wątków lepiej Ci szło niż niektóre procesy życiowe.Tu nie chodzi o to,żeby blokować,tylko coby nauczyć...Sorki że nie na temat.
 
 
Się rozumie myślenie nie boli ale z polaka zawsze byłem w szkole kiepskiB-) do tego korzystam z internetu w telefonie to nie mogłem tak od razu poprawić posta...a forum hmmy daty kłamiąwracając do silnika to wolałbym remont niż kupno takiego samego w nie znanym stanie
  
 
Nedvald powiem Ci tak: ja swojego jakis rok temu musiałem albo tulejować bo kopcił jak titanic albo nowy silnik kupiłem motor za 500 zeta wymieniłem rozrząd,pompę wody,olej ,filtry i wyszło prawie 1800-1900 coś koło tego ,i hulał pięknie 2 miesiące aż go jeden debil nie zauważył po pijaku ale motor do dziś śmiga u zacnego klubowicza z kraka tak więc kupuj nowy silnik i pozmieniaj nowe części i taniej wyjdzie
  
 
Cytat:
2011-06-27 21:56:10, thomas77 pisze:
Nedvald powiem Ci tak: ja swojego jakis rok temu musiałem albo tulejować bo kopcił jak titanic albo nowy silnik kupiłem motor za 500 zeta wymieniłem rozrząd,pompę wody,olej ,filtry i wyszło prawie 1800-1900 coś koło tego ,i hulał pięknie 2 miesiące aż go jeden debil nie zauważył po pijaku ale motor do dziś śmiga u zacnego klubowicza z kraka tak więc kupuj nowy silnik i pozmieniaj nowe części i taniej wyjdzie



A ja dodam, że hula coraz lepiej i właściwie grama oleju nie bierze przy dosyć ostrym traktowaniu.

Jak masz duże problemy z silnikiem to polecam kupić inny, jest tego pełno, można wybrać coś ciekawego.
  
 
Czegoś nie łapie kupując silnik za 500zł +1000-1500zł za jego remont zmieszcze się w 2tys to ile może nie kosztować kapitalny remont mojego obecnego silnika 3tys?
  
 
Jeżeli robociznę masz za free to jednak pokusiłbym się na Twoim miejscu odremontować obecny silnik. Najpierw jednak polecałbym zdjąć głowicę no i posprawdzać czy nie ma nigdzie poważniejszej usterki, jak chociażby pęknięcie głowicy itp. Ale jeszcze zadaj sobie jedno pytanie - czy moc 90 koników jest dla Ciebie wystarczająca, bo wymieniając silnik masz okazję wybrać z czegoś mocniejszego
  
 
Jeżeli wypełnisz tą wypasioną listę tylko oryginałami to 3 tyś. może być mało, do tego jak rozbierzesz to może coś jeszcze wyskoczyć czego w rodzinie nie zrobisz. A z drugiej strony jak kupisz silnik bubla to też wtopisz sporą kasę. Nikt Ci nie da 100% dobrej rady, tu jest jak w totku.
  
 
Silnik trzeba robic u szlifierza - glowice,wal i cylindry - jesli to masz w rodzinie to ok,bo z pracy "dla mechanika" to nawet w zwyklym warsztacie jest to robota na jakies 500zl. Mnie remont silnika wyszedl ponad 3tys zl z tym ,ze mialem glowice dosc dobra i nie wiele trzeba bylo tam wymieniac.
  
 
W sumie autko zbiera się dobrze start ma dobry do 150 jeszcze pociągnie więc chyba głowica dobra jest??a 90 chyba już ciut za mało:p poczekam na więcej info od kol.kleszczaka otym 1.8 bo chyba nie ma dużych różnic między nimi?
A wracając do tematu to co jeszcze musiał bym kupić to się w cenach części zorientuje

[ wiadomość edytowana przez: Nedvald dnia 2011-06-28 10:31:43 ]