[Ogólne] Luźne pasy bezpieczeństwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w tytule - czy można coś z tym fantem zrobić (oczywiście poza wymianą)?
Wkurzają mnie maksymalnie, bo po odpięciu (zarówno u kierowcy jak i pasażera) nie chcą się wciągać same, tylko dyndają i plączą się o wszystko (a zwłaszacza o cięgno otwierania bagażnika).

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-06-03 16:15:28 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
nasmarowac....... kiedys slyszalem o srodku w spreju specjalnego do pasow ale nigdzie go nie spotkalem. Smar czy olej moze nie byc dobrym rozwiazaniem bo pewnie pobrudzi tez pas
  
 
Zastanawiałem się, czy nie da się tego pasa nawinąć bardziej, co w rezultacie naciągnie bardziej spręźynę...
  
 
Cytat:
2006-02-05 16:13:42, _unnamed pisze:
Zastanawiałem się, czy nie da się tego pasa nawinąć bardziej, co w rezultacie naciągnie bardziej spręźynę...



da sie własnie sprężyne naciągnąć bardziej (o ok 1 obrót) to tego można posmarować (smarem) bo pewnie już go nie ma.

ale najlepiej było by wymienić sprężyne.... i wtedy na 100% będize się zwijało..
  
 
a ciezko ta sprezyne sie wymienia?? nigdy nie mialem przyjemnosci rozkrecac tego ustrojstwa
  
 
Cytat:
2006-02-05 16:32:29, Mariusz83 pisze:
a ciezko ta sprezyne sie wymienia?? nigdy nie mialem przyjemnosci rozkrecac tego ustrojstwa



na łoczka trzeba uważać bo ona nie lubi siedzieć tam gdzie ja wsadzono...

jak coś to na priv mogę mały opis wysłąć. ale po później bo wychodzę.

gorsza sprawa skjąd wziąść nową sprężynę..
  
 
Ja bym poprosił o schemacik jakiś jeśli to możliwe.
  
 
siem wyśle ja będę w domciu bo teraz siedzę u Ersylki
  
 
Ja bym radził przy pasach bezpieczenstwa nie kombinować za duzo.Tez mi sie bardzo słbo zwijaja , ale jak juz to bede cały automat wymieniał.Wole nie grzebac akurat przy tym.
  
 
Cytat:
2006-02-05 21:27:58, Arni86 pisze:
Ja bym radził przy pasach bezpieczenstwa nie kombinować za duzo.Tez mi sie bardzo słbo zwijaja , ale jak juz to bede cały automat wymieniał.Wole nie grzebac akurat przy tym.



hehe, jak uważasz ja tam przy pasach grzebiem na codzień taka robota..

ps. i tak na pasy jest chyba 10 L gwarancji więc w starszych autkach to można pogrzebać..

ps1. w punciaku dają aktualnei to co w essim 13 lat temu ale ciiiiii....
tylko chyba na tyle i jest inny kąt montażowy.

  
 
Cytat:
2006-02-05 16:37:55, MasterCheat pisze:
na łoczka trzeba uważać bo ona nie lubi siedzieć tam gdzie ja wsadzono... jak coś to na priv mogę mały opis wysłąć. ale po później bo wychodzę. gorsza sprawa skjąd wziąść nową sprężynę..


Dlaczego na priv master?napisz tu jesli mozesz bo ten problem pewnie co drugiego z nas dotyczy wiec i reszta klubu nauczy sie czegos przy okazji o tych pasach.
  
 
tez bym poprosil jakies info o pasach Master co do tej sprezynki, da sie to gdzies kupic ???
  
 
pasy punto tył:

pasy

z przodu są inne bo mają pirotechnikę...
  
 
A ja mam troszkę inny problem. Prawy tylny pas po zablokowaniu się (po szarpnięciu) nie chce się schować. Po wjechaniu na wertepy blokada pasa puszcza. Sprężyna wydaje się być silna bo gdy delikatnie go wyciągnę to chowa się elegancko. Jak dobrać się do tylnych pasów, zdjąć ten duży plastik czy od strony bagażnika ?
  
 
a ja takie cuś znalazłem całkiem fajny bajer i nawet nie drogo biorąc pod uwagę te co znalazł master
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85203331
tylko żeby jeszcze na przód były
  
 
Cytat:
2006-02-06 19:21:56, polityk pisze:
a ja takie cuś znalazłem całkiem fajny bajer i nawet nie drogo biorąc pod uwagę te co znalazł master http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85203331 tylko żeby jeszcze na przód były



hehe, widziałem czarne, niebieskie, granatowe,błękitne, szare, beżowe, srebrne, złote ale czerwonych jeszcze nie miałem okazji (znaczy na żywo )
  
 
Cytat:
2006-02-06 18:56:40, xymoxjim pisze:
A ja mam troszkę inny problem. Prawy tylny pas po zablokowaniu się (po szarpnięciu) nie chce się schować. Po wjechaniu na wertepy blokada pasa puszcza. Sprężyna wydaje się być silna bo gdy delikatnie go wyciągnę to chowa się elegancko. Jak dobrać się do tylnych pasów, zdjąć ten duży plastik czy od strony bagażnika ?



Dołączam się do pytania Kolegi - jak się dobrać do tylnych pasów w 3d? Te plastikowe elementy, w których m.in. siedza głośniki wystarczy odkręcić czy trzeba się dobrac do boczków? Boczki ciężka sprawa bo sa mocowane na jakies spinki i boje sie użyć rozwiąznia siłowego coby nie narobic sobie więcj bidy...

Jak więc dobrac się do mechanizmów zwijania pasów w Mk VII 3d?
  
 
again odgrzewam kotleta ...

Zbliża się weekend, a że pasy bezpieczeństwa z tyłu nie funkcjonują poprawnie to dołączam się do prośby Kolegów

Jak się "dobrać" do tylnych pasów bezpieczeństwa w Essim MK7 3D? Najlepiej pewnie rozpocząć pracę drobnymi kroczkami:
- demontaż plastików, ale jak ...? ktoś demontował?
Koledzy sugerowali pytaniem, że prawdopodobnie trzeba odkręcić osłony głośników, czy może trzeba się dobrac do boczków?
- reasumując:
jak się za to zabrać?

Ponadto czy będę musiał kupić cały zestaw do montażu nowych pasów, czy da radę reanimować 'obecny' mechanizm zwijania pasów w Mk VII 3d? Ktoś orietnuje się jak to wygląda i jak taką podmiankę zrealizować?

Proszę o cenny wskazówki/porady/opinie/zdjęcia/tutorial
Z góry wielkie dzięki FEFK-owicze.
  
 
Ja robię tak:
1. Oglądam sobie na allegro, jak wyglądają części, gdzie mają spinki, mocowania itp. Czasami nawet jadę na szrot pooglądać...
2. Na tej podstawie analizuję, co trzeba rozebrać i w jaki sposób.
3. Rozbieram i sprawdzam czy dam radę sam coś wykminić.
4. Jeśli mam kłopoty - piszę na forum i pytam.
A coraz częściej zaczyna się od pkt.4...
Zdjęcia, fotorelacje...ech, gdzieś zagubiła się podstawowa funkcja tego instrumentu na szyi ... Ale sorki za dygresję...

Ale ok, mogę napisać, jak to wygląda w mk5 3D, a w mk7 pewnie będzie tak samo.
1. Odkręcam osłonę tylnego słupka-podporę półki
2. Po jej odkręceniu nie pamiętam, czy trzeba zdjąć boczek, ale to będzie widać, czy jest konieczne.
3. Wyjmuję bęben ze sprężyną i ją naciągam o jeden obrót.
4. Boczek trzyma się na spinkach i nie ma bata, trzeba go wyszarpywać. Najpierw dół od blachy w poziomie, później pionowo do góry (trzyma wzdłuż szyby). Gorzej jest z osłoną środkowego słupka, bo lubi pękać i wyłamywać zatrzaski. Ale to dość tanie elemenety, nawet jak się zniszczy przypadkiem...
  
 
Cytat:
2011-06-03 10:01:28, surec pisze:
Ja robię tak: 1. Oglądam sobie na allegro, jak wyglądają części, gdzie mają spinki, mocowania itp. Czasami nawet jadę na szrot pooglądać... 2. Na tej podstawie analizuję, co trzeba rozebrać i w jaki sposób. 3. Rozbieram i sprawdzam czy dam radę sam coś wykminić. 4. Jeśli mam kłopoty - piszę na forum i pytam. A coraz częściej zaczyna się od pkt.4... Zdjęcia, fotorelacje...ech, gdzieś zagubiła się podstawowa funkcja tego instrumentu na szyi ... Ale sorki za dygresję... Ale ok, mogę napisać, jak to wygląda w mk5 3D, a w mk7 pewnie będzie tak samo. 1. Odkręcam osłonę tylnego słupka-podporę półki 2. Po jej odkręceniu nie pamiętam, czy trzeba zdjąć boczek, ale to będzie widać, czy jest konieczne. 3. Wyjmuję bęben ze sprężyną i ją naciągam o jeden obrót. 4. Boczek trzyma się na spinkach i nie ma bata, trzeba go wyszarpywać. Najpierw dół od blachy w poziomie, później pionowo do góry (trzyma wzdłuż szyby). Gorzej jest z osłoną środkowego słupka, bo lubi pękać i wyłamywać zatrzaski. Ale to dość tanie elemenety, nawet jak się zniszczy przypadkiem...



a co może być główną przyczyną braku zwijania pasów Kolego? Właśnie ten bęben i spręzynka?