[Ogólne] 1.8 benzyna essi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1.8 (102-130 KM) co sadzicie o tych silnikach benzyna


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-06-03 16:16:01 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
Polecam 115 kucy , bo taki mam I nie ma sie co zastanawiać nad mniejszym silnikiem bo na pewno nie zaoszczędzisz na paliwie...
Przyjemnie sie jedzie i pozwala co nieco wyprzedzić
A spalanie jak mówię nie ma tragedii. Wiadomo że na powietrze nie chodzi
  
 
Cytat:
2008-01-18 22:15:57, arti31 pisze:
Polecam 115 kucy , bo taki mam I nie ma sie co zastanawiać nad mniejszym silnikiem bo na pewno nie zaoszczędzisz na paliwie... Przyjemnie sie jedzie i pozwala co nieco wyprzedzić A spalanie jak mówię nie ma tragedii. Wiadomo że na powietrze nie chodzi





pali tyle co 1,4 a jezdzie o niebo lepiej
  
 
Cytat:
2008-01-18 22:20:23, koniuXR3i pisze:
pali tyle co 1,4 a jezdzie o niebo lepiej



potwierdzam mialem 1.4 teraz mam 1.8 i spalanie mam to samo a samochod jezdzi o niebo lepiej
  
 
dzieki
  
 
Potwierdzam wcześniejsze wypowiedzi - miałem 1,4i a teraz mam 1,8 16V - spalanie chyba nawet nieco niżej jak 1,4 a ciągnie jak... Na dodatek wcześniej był hatchback a teraz jest kombi więc i aerodynamika trudniejsza i masa też większa.
Pozdrawiam.
  
 
Fajne silniki
  
 
Swoje się chwali wiadomo , jak przedmówcy naprawde polecam


btw.
1.8 16V 91-94 (105, 130)PS
1.8 16V 95-... (115)PS
  
 
odgrzewam kotleta...

zależy mi na opiniach co do silnika essiego

1.8 16V benzyna
Escort CLX

Wszystkie 1.8 mają powyżej 100 koni???


ponadto:
w jakich rocznikach były montowane? z góry wielkie dzieki
  
 
1.8 z alu kolektorem ma 105km, 1.8 z plastikowym, czyli RKC ma 115km
  
 
Cytat:
2011-06-03 11:22:44, kub3k pisze:
1.8 z alu kolektorem ma 105km, 1.8 z plastikowym, czyli RKC ma 115km



dzięki!
a jak wygląda "praktyczne" spalanie i dynamika takiego autka?
Bardzo liczę na opinię użytkowników/driverów którzy w swoich bolidach mają taką jednostkę napędową.
Z poprzednich komentarzy wynika, że nie ma co porównywać z 1.4 benzyna


[ wiadomość edytowana przez: trifoglio dnia 2011-06-03 11:28:11 ]
  
 
RDA - alu kolektor 105km
RQB - alu kolektor 130km
RKC - plastik - 115km

RKC tylko w mk7, RQB tylko czasami w mk7 zwykle, tak jak RDA w mk5/6.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-06-03 11:51:20 ]
  
 
Cytat:
2011-06-03 11:45:36, Venom_4x4 pisze:
RDA - alu kolektor 105km RQB - alu kolektor 130km RKC - plastik - 115km RKC tylko w mk7, RQB tylko czasami w mk7 zwykle, tak jak RDA w mk5/6. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-06-03 11:51:20 ]



te magiczne skróty to symbole komputerów sterujących pracą silnika? na głowicy będę miał symbol?
  
 
są to nazwy kodowe silników. poza widoczną różnicą pomiędzy RKC a pozostałymi czyli plastikowym dolotem, RQB od RDA nie tak prosto odróżnić (nie wliczając naklejki na plastikowej rurze nad deklem). Był wątek o tym. musisz poszperać

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2008-01-18 22:15:57, arti31 pisze:
Polecam 115 kucy , bo taki mam I nie ma sie co zastanawiać nad mniejszym silnikiem bo na pewno nie zaoszczędzisz na paliwie... Przyjemnie sie jedzie i pozwala co nieco wyprzedzić A spalanie jak mówię nie ma tragedii. Wiadomo że na powietrze nie chodzi



Wtedy chwaliłem i teraz niczego w cytowanym tekście bym nie zmienił
Polecam
  
 
Ja mam 1.6 i narzekam bo jest za słaby, nie daje przyjemności z jazdy. Zdecydowanie lepiej 1.8 i to mocniejszą wersję, najlepiej RQB bo ma natrysk oleju, więc można myśleć o soft-turbo bez obawy o przepalenie tłoków. Ale gdybym ja miał kupować escorta to brałbym już RS, bo teraz można dostać dopieszczonego już za kilka tysięcy.

Co do spalania to zetec'i palą podobnie - miałem mondeo 2.0 i brał koło 9. Co prawda trochę więcej niż escort 1.6, ale bardzo niewiele biorąc pod uwagę większą masę i opory ruchu mondziaka.
Różnice między 1.6 i 1.8 można sprawdzić na przykład w na autocentrum.pl - statystyka mówi, że różnica jest na poziomie 0,3 litra.
  
 
Cytat:
2011-06-03 11:45:36, Venom_4x4 pisze:
RDA - alu kolektor 105km RQB - alu kolektor 130km RKC - plastik - 115km RKC tylko w mk7, RQB tylko czasami w mk7 zwykle, tak jak RDA w mk5/6. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-06-03 11:51:20 ]



RDA występowało w MK7, początek produkcji, jeśli dobrze pamiętam to nawet seweryn w swoim aucie ma właśnie RDA, RQB jeszcze nie widziałem w żadnym 5d essie mk7 (pomijam swapy). Jak masz możliwość kupna 1.8 rkc to bierz, długo miałem 1.6 90km, powiem tak daje radę, pali i tak swoje u mnie trasa 7l miasto do 12l, teraz cięższe i większe mondeo mk2 1.8 pali mi 7,5l trasa 11,5l miasto
  
 
założyłem 1.8 RKC, wcześniej
( 2 tygodnie temu) miałem 1.6. powiem, ze różnica jest "niebo a ziemia"
  
 
To sie dopiszę. miałem MKVI 1.4 8V. przez 4 lata, teraz 3 rok 1.8 RKC, więc mogę porównać. RKC były od r95 do 98. RDA i RQB już wtedy nie było, więc z tymi silnikami tylko starsze roczniki. Mam dość ciężką nogę, ale potwierdzam, że 1.8 mniej pali niz 1.4. W trasie jak nie przekraczasz 120 to zejdzie do 6,5. w mieście bez szaleństwa 8,5-9. Jeżeli chodzi o jazdę, to powiem Ci tyle, że 2 paczki dla niego to żaden problem, a wyprzedzanie bezproblemowe. Syn miał również RKC z gazem i średnio spalał 9l LPG, czyli też nieźle, ale ze względu na plastikowy kolektor wchodzi w grę tylko sekwencja.