Tylna belka Vectra A tarczobębny z ABS cd.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczytałem wątki dotyczące montażu tylnych hamulców tarczowych w Espero, i mam pytanie do tych którzy zakładali z ABS, a mianowicie: czy w wersji belki Vectry A z abs i piastach na łożyskach stożkowych oraz tarczo-bębnach z piastą, zamontowane tam boczne czujniki ABS prawidłowo współdziałają z fabrycznym ABS Espero? (prędkość obrotowa kół). Czy tez nie.
ps. w/w belki z Opli występowały m.in w starszej wersji z piastami które wyżej opisałem, oraz w nowszej z nierozbieralnymi piastami zintegrowanymi z łożyskami kulkowymi i czujnikiem umieszczonym centralnie, tak jak fabrycznie wychodzące Espero z ABS.

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2011-05-15 21:28:10 ]
  
 
Sprawdziłem... i boczne czujniki ABS z Vectry A nie pracują prawidłowo z fabrycznym ABS-em Espera.
  
 
Zamontowałem kompletną belkę z Vectry A, z bocznymi czujnikami ABS. Jednak boczne czujniki abs, nie pracują prawidłowo z sterownikiem ABS Espera. (i tu uwaga: błędy nie wyskakują.... tylko w momencie zadziania ABS-u hamulce są "odpuszczane!!!). Wobec powyższego, zamontowałem hamulce tarczowe tył do fabrycznej belki z Espero z ABS. Do tego celu wykorzystałem tarcze kotwiczne ze szczękami hamulca ręcznego z niżej wymienionej belki Vectry A (należało roztoczyć otwór centralny w tarczy kotwicznej, tak aby zmieściła się fabryczna piasta z czujnikiem centralnym ABS z Espero), zakupiłem nowe tarczbębny bez piasty z ASTRY F GSI (fi 260mm, otwór centralny fi 57mm), nowe klocki hamulcowe z ASTRY F GSI, zaciski hamulcowe wykorzystałem z niżej wymiennej belki Vectra A (ATE dwutłoczkowe, średnica tłoczka 35mm). Sztywne przewody hamulcowe pasują oryginalne z Espero z ABS. Linkę hamulca ręcznego z Espero skróciłem.
  
 
Gratuluję Jeszcze jakbyś się pochwalił jakimiś fotami dla potomnych to byłoby elegancko

Orientujesz się czy do espera bez ABSu będzie plug&play z taką belką? Przymierzam się do takiej z kadeta/vectry z tarczobębnami
  
 
Do Espero bez ABS można zakładać kpl belkę. Potrzebne będą dłuższe sztywne przewody hamulcowe ok 70cm (miedziane) oraz dłuższe przewody elastyczne np. z Forda Escorta tył rocznik 86 lub VW Transporter T2.