[Mefis]Escort mk6 1,8TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Początkowo był to 1,8D bez turbiny, który rozpedzał się całą wieczność do 100km/h. Wynik z hamowni nie był zadowalający jedyne 53KM i 106nM to zdecydowanie mało było.
Tutaj wykresik:


Po długich przekminach co by tu zrobić trafiłem na forum fiesty i to był strzał w dziesiątke. Odnalazłem temat o uturbianiu wolnossaka. Zacząłem kompletować graty, początkowo to miało być składane na osprzęcie ze sierry TD, gdyż akurat trafiłem tanie częsci, ale po zakupie wszystkiego okazało się niedawno, że może tylko zostać pompa wtryskowa, którą dostałem gratis, gdyż była trochu nieszczelna. Skoro podjąłem temat, postanowiłem pociągnąc to do końca i od nowa kompletowanie gratów które były potrzebne do stworzenia wozu. Wjechała turbinka T2 od escorta TD oraz reszta osprzętu z owego samochodu, oprócz pompy wtryskowej ze sierry,(to już druga, nie ta nieszczelna) i pompy oleju, która docelowo będzie musiała zostać zmieniona na pompę z escorta, bo obciera na dołach większych filtr o odważnik półosi.

Miały być dwa długie wieczory i wyjazd wyszły dwa tygodnie. Wszystko się zaczęło 24 lutego. Dwie fotki z tego dnia, dalszej fotorelacji nie ma, gdyż nie było czasu na pstrykanie fotek.




Potem wszystko ładnie zostało sprawnie pomontowane. I któregoś pięknego wieczoru trachh urwany króciec wody wychodzący z głowicy i co tu począć? Zrzucać głowicę? Nie to nie wchodziło w rachubę, przyciągnąłem ojca żeby obcenił i coś doradził, pomyślał, próba wykręcenia zakończyła sie niepowodzeniem. No to dorobił mi tulejkę gwintowaną z obu stron poskręcane, gwint nasmarowany silikonem i się trzymie i nie cieknie. Potem dzień odpalenia nastał. Odpowietrzenie i zalanie turbiny olejem trwało z dobre pół godziny i w końcu gadzina zagadała. Było parę bolączek które już zostały wyeliminowane. Wrażenia z jazdy coś pięknego, w porównaniu z tym co było, a co jest niebo, a ziema. Teraz chce się jeździć. To by było na tyle wywodów na temat silnika. Na koniec parę fotek wozu.





A tutaj fotka jednej felgi, która jest prawie skończona, zostało pomalować srodek tylko. Rant przepolerowany, a środek zostanie czarny



Jakieś filmy mam, lecz po ciemku i kręcone kalkulatorem, bo nic innego pod ręką nie było. Pierwszy film to escort vs. golf3 1,8 który o długość maski mnie wzioł, mogło to być spowodowane tym, że IC już dośc ciepły był i miał chyba dosyć zabawy na ten dzień, ale i tak jestem zadowolony, bo wcześniej od tego golfa baty zbierałem straszne. Drugi to z golfem3 1,4, który nie miał najmniejszych szans. Pozdrawiam!

KLIK
KLIK2




A no i na koniec wyposażenie: 4xel. szyby, szyberdach manual, dwie poduszki i wspomaganie. Z modów wizualnych, front od RS2000 lecz musiałem go zdjąć, lusterka od mk7, grill plaster miodu, przyciemnione lampy z tyłu, glebka -30.



Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-03-28 21:28:20 ]
  
 
z tym kolankiem w głowicy to norma a wykręcasz tom reszte kluczem do śrub z głowicy ta gwiastkę tam nabijasz i sie w palcach wykręci
ale kolejny es rst-d
może by sie kiedyś sprawdzić bo mam takiego samego smoka
masz wszystkie części od escorta td pompa z bosterem
  
 
Teraz to juz mało ważne z tym kroćcem, jest tak jak jest, spełnia swoją rolę, więc zostanie. Sprawdzić się można tylko czy będzie okazja Prawie wszystkie, pompa oleju jest ze sierry TD lecz odpowiednio zmodyfikowana, oraz pompa wtryskowa jest ze sierry TD z boosterem, też troszkę podkręcone dawki ma, gdyż oryginalnie w sierze było 75km, więc dawka paliwa była za mała.
  
 
mógłbyś podrzucic linka do tego tematu o uturbianiu wolnossaka;>

to teraz masz TD 70KM czy TD z intercoolerem 90KM ?
  
 
Cytat:
2011-03-30 08:43:26, shadk-k pisze:
mógłbyś podrzucic linka do tego tematu o uturbianiu wolnossaka;> to teraz masz TD 70KM czy TD z intercoolerem 90KM ?

KLIK Proszę bardzo. A teoretycznie to jest zrobiony na 90KM, ale faktycznie ile jest to tego najstarsie górale nie wiedzą Będzie hamownia, będzie wiadomo.
  
 
a tak Twoim zdaniem to warte zachodu? duzo jest modyfikacji?
  
 
Cytat:
2011-03-30 09:31:37, shadk-k pisze:
a tak Twoim zdaniem to warte zachodu? duzo jest modyfikacji?

Hmmm powiem tak, między D, a TD90km jest przepaść. Wcześniej wyprzedzanie to było traumatyczne przeżycie, a teraz bardzo przyjemnie się jeździ. Pierwsze dni to był szatan, ale potem szybko się przyzwyczaiłem i jest mało, więc niebawem trzeba będzię się pobawić jeszcze co by ciut szybszy był. Miałem okazję z rolki złapać się ostatnio Ventem 1,9TDI 90km, zaczęliśmy z dwójki i go objechałem. Troszkę trzeba się pobawić, żeby to zrobić na tip top, ale ogólnie nie jest to trudne zadanie. To była moja pierwsza tego typu modyfikacja i dałem radę, jedynie w dwóch przypadkach potrzebowałem pomocy, z tym króćcem oraz spawanie wydechu, bo niestety nie miałem spawarki.
  
 
Nom między zwykłym dieslem a turbo jest przepaść.
Mam w domu to i to, i różnica jest kolosalna, a zwykły diesel siedzi w lżejszej budzie.

Mefis to, że objechałeś vento to przypadek, albo kierowca p!@#$, albo masz tam więcej niż 90ps, Bo VAG ma lepszą (jak dla mnie - zupełnie obiektywine bo sam mam essa td) charakterystykę. Jakbyście starowali z miejsca to vento prawdopodobnie by objechało ciebie.
  
 
Cytat:
2011-03-30 10:44:02, Pele19m pisze:
Nom między zwykłym dieslem a turbo jest przepaść. Mam w domu to i to, i różnica jest kolosalna, a zwykły diesel siedzi w lżejszej budzie. Mefis to, że objechałeś vento to przypadek, albo kierowca p!@#$, albo masz tam więcej niż 90ps, Bo VAG ma lepszą (jak dla mnie - zupełnie obiektywine bo sam mam essa td) charakterystykę. Jakbyście starowali z miejsca to vento prawdopodobnie by objechało ciebie.

Katalogowo Vento się gorzej rozpędza jak teraz looknąłem. Ale zrobię sprzęgło to stanę z kreski z nim i wtedy się okaże.
  
 
Chyba sobie odpuszcze.. boję się ze nie podołam.. rozrzad zdejmowac, pompe wymienic i wtryski..

czesci dla mnie to bylby pikus tylko chyba nie czuje sie na to na silach..
  
 
i jak chodzi 1.8d+t chodzi czy nie ?
  
 
Cytat:
2011-06-20 23:27:47, rafalekpsychofans pisze:
i jak chodzi 1.8d+t chodzi czy nie ?

Chodzi cały czas, delikatnie doładowanie poszło w górę. Wysypała mi się pompa oleju i ucieka na tydzień jakieś 4l, ale w tym tygodniu będzie ogarnięty i chyba pod młotek pójdzie. Czas na coś mniejszego, 1200kg robi swoje.


[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-06-20 23:31:08 ]
  
 
bo ja mam pytanko ogólnie jestem zadowolony z td ale nie mam w nim zaworu upustowego co może się dziać np. wywalać uszczelka pod głowicą
kupie ic jakby ktoś miał na niepotrzebny
  
 
Cytat:
2011-06-20 23:33:50, rafalekpsychofans pisze:
bo ja mam pytanko ogólnie jestem zadowolony z td ale nie mam w nim zaworu upustowego co może się dziać np. wywalać uszczelka pod głowicą kupie ic jakby ktoś miał na niepotrzebny

Zawór upustowy w td? A po co? nie baj nic się nie będzie działo. Z tego co się orientowałem od foki ma taką samą średnicę rur jak turbina i kolektor dolotowy, więc mozesz taki sobie zakupic i w zderzak ladowac.
  
 
ile za ten ic z foki