[Ogólne] Silowniki maski (lifty)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiada ktos moze maske przednia na silownikach. dzis to zrobilem zamontowalem jeden silownik tylnej klapy ktory ma 620N chce ja zamknac silnownik stoi a maska sie wygina. Jak ktos ma nich napisze jak to zrobic albo foto lub ile ma N silownik. ja zamonotowalem zawias ta gorna dziurka i taki prostokad tam tez wsadzilem no i lipton

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-05-28 09:52:04 ]
[ powód edycji: poprawiono tytuł ]
  
 
ja mam identyczny problem;/ i szukam jak zmniejszyć siłę siłownika
  
 
zabralem 440N przed chwila dalej ten sam problem ale jak sie poloze na zawias to sie zamknie ;p ale normlanie sie gnie
  
 
Ja mialem zamontowane w rs'ie. Teraz bede zakladal do cabrio. Poszukam foto i wrzuce jak to wyglada. Silowniki mam po 2 stronach.
  
 
Ważne jest też położenie siłowników względem osi obrotu zawiasu maski i jej środka ciężkości. Dotyczy to obu punktów mocowań. Zobacz, że np tylna klapa ma siłowniki 400...500N i często przy dbciążeniu spojlerem i głośnikami sama potrafi spadać...





  
 
Ja mam siłowniki JOM, instrukcja jest do bani. Trzeba montować na wyczucie te siłowniki, zmierzyć i samemu dopasować jak najlepiej.


  
 
Cytat:
2011-05-26 15:52:32, BogdanROX pisze:
Ja mam siłowniki JOM, instrukcja jest do bani. Trzeba montować na wyczucie te siłowniki, zmierzyć i samemu dopasować jak najlepiej.



no maska to tam gdzie ja mialem a mozesz powiedziec gdzie dales na dole czy dziura?
  
 
tak to u mnie wygladalo w rs'ie

https://imageshack.us/photo/my-images/225/p1010276c.jpg/


https://imageshack.us/photo/my-images/717/p5070293.jpg

[ wiadomość edytowana przez: Golin dnia 2011-05-27 15:31:03 ]
  
 
W okolicy tego małego prostokątu na dole, trochę źle spasowałem i mam jakiś 1cm różnicy między stronami. Bez wiercenia się nie obejdzie. Najlepiej założyć najpierw górę a potem sprawdzić gdzie dół sięgnie i jak tobie pasuje. Pamiętaj też o wycięciu otworów w grodzi ( razem z kawałkiem uszczelki ), bez tego siłowniki się nie złożą bo nie będą miały miejsca.
  
 
ja u siebie mam problem mianowicie

1-dną główkę mam przykręcona do zawiasu



2-ga główka przyspawana jest w tym miejscu



problem polega na tym, że jak chce zamknąć to gnie mi sie klapa mniej więcej tym miejscu



Siłownik jest z klapy bagażnika ale niektórzy z was tak robili i było dobrze. Co mam zrobić?

  
 
Musisz zrobićpodcięcie w sciance grodzowej tam gdzie jest uszczelka.
Ja tak zrobiłem i problem znikł.
  
 
wiem ze muszę zrobić ale ja w ogóle nie mogę ruszyć maską bo się wygina ;/
  
 
Jak dla mnie to masz za mały kąt między płaszczyzną maski a osią siłownika. Siłownik powinien być skierowany najlepiej wzdłuż auta.
Drugą rzeczą jest kąt podparcia otwartej maski - jak siłownik jest prostopadły po otwarciu, to działa największą siłą, jak będzie trochę położony, to siła jest już o wiele mniejsza.
Trzecią rzeczą jest siła jaką dysponuje siłownik - ja pobrałem z gofra 3 hatch i jeden z powodzeniem utrzymuje maskę a zamykanie nie stwarza problemów.

Jutro rano wrzucę foto mojego rozwiązania.

Niestety - te nasze maski są strasznie giętkie - moja się wybrzusza po całości. Zastanawiam się nas wspawaniem jakiegoś płaskownika wzdłuż maski.

[ wiadomość edytowana przez: evol_umf dnia 2011-05-30 23:55:42 ]
  
 
No ale jak nacisnę z większą siła w miejscu gdzie jest zawias to ładnie się zamyka, ładnie otwiera

lecz jak chce z frontu to ;/ wygina się
  
 
zdjęcia https://imageshack.us/g/855/p3105110748.jpg/

Dopatrzyłem się u Golina, że miał wspawane kątowniki wzdłuż maski - nie ma innej opcji, ja też wspawam u siebie przynajmniej od strony siłownika.
  
 
dzis zamierzam robic juz to jak zrobiew dodam fotke.
mam 2 silowniki od golfa 3 i do tego 2 metry plaskownika 1cm ;p
wiec klapa sie niezegnie
  
 
Potrzebne sa plaskowniki bo inaczej maska bedzie sie wyginala
  
 
u mnie wyglada tak plaskownik przez cala maska jak cos walic na prv