[MKVII] Montaż centralnego zamka i problem z zamykaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakupiona wiązka przednia i oryginalne siłowniki. Jak wypowiadałem się w temacie o szybach wiązkę musiałem przerobić

te trzy cienkie kable przełożyłem w górny rząd. Brązowy przeszedł o jeden w prawo. A czerwony i czarno żółty zamieniłem miejscami. W efekcie centralny działa ale nie wiem na jakim bezpieczniku (na pewno nie na 19 i nie 35)
Podpięta centralka carprotect bx10. Do żółtego zamykanie i białego otwieranie. Do brązowego masa a do czerwonego +12V . Z pilota da się otworzyć auto
Problem jest z zamkiem od strony kierowcy i wygląda następująco.
Jeśli go zamykam od wnętrza klamką to powoduje to zadziałanie tylko tego zamka pozostałe milczą i zamek natychmiast się otwiera. Zamknąć można auto tylko od środka zamykając jednocześnie obie przednie klamki. Jeśli zamknę prawą od środka to zamykają się też i tylne (ale nie lewy od kierowcy) i natychmiast się wszystko otwiera.
Do tej pory zamknięcie auta z pilota nie powodowało żadnej reakcji. Gdy odciąłem żółty kabel w wiązce i do tej części co idzie do lewego zamka podpiąłem centralkę to po kliknięciu zamykania zamyka się zamek kierowcy i zaraz otwiera (pozostałe milczą). Więc są trzy opcje według mnie:
-żółty kabel w wiązce gdzie jest uszkodzony
-coś jest jeszcze źle podpięte w skrzynce (ale tam tylko jest + i - ze skrzynki więc powinno działac)
- uszkodzony zamek od kierowcy- który zresztą po wciśnięciu śrubokrętem tych zapadek co ryglują się na słupku auta i otwarciu klamka nie odbija tak jak ten z prawej. Ale czy ona jest uszkodzona to nie wiem, bo jak wcisnę obie wewnętrzne klamki z przodu to auto się zamyka, otwarcie któregoś z przednich zamków (od środka) powoduje otwarcie całego auta.
Odpięcie centralki nic nie zmienia.
Auto zamykam tak. Elektryka drzwi kierowcy jest odpięta. Auto zamykam od środka ryglując przedni zamek co zamyka cały tył. A przód zamykam z kluczyka

[ wiadomość edytowana przez: RicoSB dnia 2011-06-26 14:30:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-26 15:32:54 ]
[ powód edycji: poprawiono tytuł ]
  
 
Zrób tak:
1. Odepnij wszystkie wtyczki w drzwiach.
2. Wpinaj po kolei po jednej i spradzaj jak zamyka-otwiera
3. Ten, który będzie miał wpływ na działania-jest walnięty.
4. Stawiam na zamek drzwi przednich prawych. Możliwe, że blokuje się linka, zamek, albo siłownik. Wtedy pozostałę drzwi "myslą", że jest otwarty i nie zamkną się.
  
 
hm prawy ? a nie lewy (od kierowcy) powinno być tak że przednie zamki sterują też tylnymi. Jak odepnę lewy (od kierowcy) to bez problemu zamknę auto a potem lewy kluczykiem i po ptakach. Wiec będzie to problem z lewym który zresztą tak dziwnie odbija ta ruchoma część wchodząca na bolec w słupku. Martwi mnie jeszcze to że siłowniki nie działają na właściwym bezpieczniku. I właśnie poszukuję schematu tej wtyczki.

[ wiadomość edytowana przez: RicoSB dnia 2011-06-27 15:51:37 ]
  
 
Cytat:
2011-06-27 14:25:13, RicoSB pisze:
... I właśnie poszukuję schematu tej wtyczki.


podaj maila na priva
  
 
Witam. Właśnie byłem w aucie i opisałem sobie niektóre wyprowadzenia ze skrzynki o nr 97AB14A075CAW (opis na plastikowej osłonce skrzynki)


Wedle opisu:
1 - podgrzewanie szyby tylnej i lusterek (bezpiecznik 27)
2 - elektryczne szyby przód (bezpiecznik 19)
3 - masa
4 - zasilanie centralnego zamka (bezpiecznik 35)

Kable ze wtyczki podpinam tak:
Brązowy kabel do 3
Czarno żółty do 2 (gruby)
Czerwono żółty do 4 (gruby)

Ale zamykanie z pilota dalej nie działa. Otwieranie natomiast wyśmienicie. Zamki da się zamknąć dalej tylko od środka. A zamknięcie lewego zamka powoduje tylko jego zadziałanie i zaraz się otwiera. Ja przypuszczam że winą jest żółty kabel w wiązce (zamykanie)
  
 
problemy z zamkiem rozwiązane. Winowajcą okazał się kabelek żółty. Przy fotelu kierowcy rozdziela się on na trzy do wszystkich zamków i tam został on urwany. Po przylutowaniu wszystko działa TARA Temat można zmaknąć

[ wiadomość edytowana przez: RicoSB dnia 2011-06-29 08:24:10 ]