Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-07-18 08:28:51 Co może być przyczyną zmułowacenia Esperaka.
Dosłownie jedzie jak by za sobą ciągnął przyczepę kubikiem pisku. Koła nie blokują, z silnika nic nie dymi, katalizator w zeszłym roku podmieniony na tłumik. Zmulenie zauważyłem od jakiegoś tygodnia, może dwu, najgorsze, że narasta. Osobiście obawiam się wypalenia zaworów. A no i zachowuje się identycznie na LPG jak i na PB. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-07-18 08:35:10 Takie podejrzenia najłatwiej sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania ...prościutkie rozwiązanie ..zacznij od tego , a potem dopiero zabawimy się w zgaduj zgadulę |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-07-18 08:46:41 Sprawdzę wieczorem i wtedy podumamy dalej. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-07-18 12:56:50 Ale tak sobie dumam dalej w samotności i zastanawia mnie fakt, że silnik pracuje równiutko, jest tylko słaby przy rozpędzaniu.
Jak się rozpędzi to spokojnie 120-140 można jechać. Ma potężną dziurę w obrotach. Pasuje mi, żeby jeszcze pojeździł z rok, tym bardziej, że właśnie zainwestowałem 400zeta w kompletnie nowe tylne hamulce. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2011-07-18 13:59:45
moze szczeki ci trzymają... ;] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-07-18 14:08:23
|
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2011-07-18 18:47:04 A wydech nie przytkany ? |
robert_or3 Member Klubu Espero Citroen C5 FL Łękawica | 2011-07-19 00:20:02 Nie znam się, ale jak dla mnie to wypalenie zaworów nie jest kwestią dwóch tygodni. Takie objawy mogą mieć wiele przyczyn np. filtry, sonda lambda tudzież inne krokowce. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-07-19 08:10:25
Objawy wypalenia zaworu pojawiają się niemal znienacka, przerabiałem już to w poprzednim aucie, Był to silnik 8V i instalacja I generacji (śruba), efekt był taki, że nagle samochód zaczyna głośniej pracować i momentalnie słabnie. Filtry natomiast mam nowe (wymieniony komplet wiosną), krokowiec też odpada, bo on pracuje w momencie, gdy zamykamy przepustnicę, a ja jak wspomniałem mam problemy z dziurą (brakiem mocy) w obrotach, dla uściślenia podam, że jest tak do 3000 obr. później już OK. Sonda to może być dobry trop, tym bardziej, że ma już 220 kkm i 13 lat
Na postoju (luzie) idealnie wkręca się w obroty. Z rzeczy jakie już zrobiłem: Przeczyściłem dobrze styki przewodów WN - poprawa Ponownie odłączyłem zawór EGR - poprawa Ale to jeszcze nie to.... |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2011-07-20 07:19:49 Nie martw się. Moje też się zmuliło. Muszę zerknąć do przewodów, bo czasem jak wpadnę w jakąś dziurę to mi przerywa jakby lekko samochód. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-08-20 07:36:11 No i problem rozwiązałem.
Wymieniłem: Przewody WN i świece - nie pomogło Kompletne tylne hamulce - lekko blokowały, więc tamtędy poszedł trop, ale to nie to (dlatego gdy zakładałem wątek byłem pewny, że nie tedy droga). Sondę Lambda - to nie to. Filtr powietrza - to nie to. Cewkę w aparacie zapłonowym - to też nie to, ale była w takim stanie, że już jej się należało. Wczoraj wieczorem ostatnie podejście, odsłoniłem rozrząd - nie przestawiony. zainwestowałem w kolejne nowe przewody WN tym razem NGK - I CO? - pomogło Znów kocham ten samochód. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-08-20 10:07:56
No i to lubię ! mimo , że minął ponad miesiąc.. mamy na tablicy wynik końcowy i szczegółowy opis przebiegu działań /szkoda że już tylko nielicznych klubowiczów cechuje taka , przydatna bardzo innym użytkownikom , konsekwencja wypowiedzi / Dziękuję i pozdrawiam podkarpackich ludzików |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2011-08-20 22:22:34 A pisałem wątek niżej o przewodach Miałem dobry trop lecz nie dawałem wyraźnie tego do zrozumienia |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-08-21 14:25:55 Pragnę tylko przypomnieć, że u mnie objawy były nietypowe.
Silnik pracował równo, bez najmniejszych objawów usterki ze strony zapłonu. Mył tylko strasznie mułowaty, nie reagował na pedał gazu. |