[MKV] 1.6 V8 105 KM dodanie turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie czy do tego silnika da sie dolaczyc turbo sprezarke?
czy lepiej wymienic silnik juz z turbosprezarka?
jak zwiekrzyc moc i osiagi w tym escorciku?



Add:
Przeniesienie wątku - temat bardziej pasuje do tuningu niż do PiO


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2011-08-05 14:44:57 ]
[ powód edycji: Dodanie wyboldowanego tekstu ]
  
 
do każdego się da, tylko kwestia ceny i ile chcesz KM osiągnąć.
Moc możesz zwiększyć robiąc remont kapitalny silnika i dając porządny osprzęt.
Podstawowe pytanie: ILE MASZ KASY?
  
 
cos czuje ze znow rozpocznie sie ciezka dyskusja na temat ktory byl juz poruszany wielokrotnie
  
 
Moim zdaniem jeśli pytasz to nie masz pojęcia o takich modyfikacjach co za tym idzie nie jesteś w stanie sam tego wykonać.

Na forum wiele razy pytano o zakładanie turbinki do naszych ess-ów do różnych silników. I chyba tylko kilka projektów zostało zrealizowanych.

Jeśli masz spory zapas gotówki, to możesz oddać do firmy które zajmują się takimi modyfikacjami.
Sam jeśli nie masz smykałki i wiedzy to nic nie zrobisz.
  
 
Przy 1,6 8V wszystko jest łatwiejsze ponieważ jest gotowiec w postaci Escorta RS Turbo. Jak to poskładać na osprzęcie EFI (a taki masz aktualnie) znajdziesz bez problemu na angielskich stronach.

Tak czy inaczej bez rozsądnej ilości gotówki nie zabieraj się za to.
  
 
aha!
to rozumie jesli znajde silnik z RSa to bedzie mi pasowal?
a zmontuje mi to znajomy mechanik!
ps; typ tego mojego silnika to EFI tak?
bo nigdzie mi to niepisze a jak szukam czesci to w ciemno bo nieznam symbolu mojego fordzika
  
 
nie wiem czy się ktokolwiek tego dopatrzył, ale kolega ma V8 pod maską

teraz tak poważniej. Niewiele wiesz o swoim aucie, o innych escortach i silnikach forda również. chcesz mocy? zmień auto. nie jesteś pierwszym który zaglądając na tą stronę zaczynał od turbo, mocy, sportowego silnika i innych cudów. na gadaniu się skończyło.

Nie ma łatwej i taniej metody dodania sobie stada koni do wysłużonego silnika, nieżależnie co od czego pasuje. trzeba miećwiedzę i umiejętności, a jeśli tego nie masz to będziesz musiał zapłacić temu kto ją ma.

Bez urazy. mam nadzieję że zostaniesz z nami na dłużej razem ze swoim escortem


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-08-05 16:33:35 ]
  
 
Venom dobrze gada.
Nie chcemy cię zniechęcać do naszego klubu, ale na początku poczytaj o samych escortach, jakie silniki jakie wersje itp.
Bo na przykład silnik od RS nie wchodzi plug and play.

Może na początku staraj się dopieścić to co masz. Jakieś ładne felgi, może lakier odśwież. 105 km to w cale nie tak mało (jeśli oczywiście zostało tyle z serii i gdzieś nie pouciekało).
Doprowadź silnik do serii to zauważysz różnice na pewno
Jeśli chcesz więcej to zbieraj na RS-a, albo kub inne auto(oczywiście forda )


Aha, proszę cię wyjmij te niebieskie postojówki, bo za to dowód zabierają i jeszcze paskudnie to wygląda.

[ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2011-08-05 16:42:08 ]
  
 
Jak chcesz tanim kosztem poprawić osiągi to wywal wszystko z tyłu,łącznie z pasami Zostaw 2 przednie fotele a zobaczysz że różnica jest znacząca
  
 
Cytat:
2011-08-05 16:40:15, Kakiel pisze:
Venom dobrze gada. Nie chcemy cię zniechęcać do naszego klubu, ale na początku poczytaj o samych escortach, jakie silniki jakie wersje itp. Bo na przykład silnik od RS nie wchodzi plug and play. Może na początku staraj się dopieścić to co masz. Jakieś ładne felgi, może lakier odśwież. 105 km to w cale nie tak mało (jeśli oczywiście zostało tyle z serii i gdzieś nie pouciekało). Doprowadź silnik do serii to zauważysz różnice na pewno Jeśli chcesz więcej to zbieraj na RS-a, albo kub inne auto(oczywiście forda ) Aha, proszę cię wyjmij te niebieskie postojówki, bo za to dowód zabierają i jeszcze paskudnie to wygląda. [ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2011-08-05 16:42:08 ]

Rs wchodzi tak jak inny silink z escorta.
Pasuje dobrze, jedynie jak chce do usztywnienia bardziej silnika to sanki z RSa.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Czyli kolega nie wie co ma?
Miałem taki silnik i teraz kupiłem taki sam. Można załadować górę od RST (czyli od mk4 1,6 Turbo), to dość proste, ale nie tanie. Najprościej władować tam RS-a 2000, ale musisz mieć komplet na swapa (silnik, wiązka el, przeguby, skrzynia, poduszki, sprzęgło...). Można kupić np. całego RSa dojechanego i przeszczepić, ale bez 3 tyśków nie zaczynaj. A z reguły w trakcie wyjdą jeszcze problemy, więc jeszcze trza mieć zapas.
  
 
Cytat:
2011-08-05 18:20:54, Sjepka pisze:
Jak chcesz tanim kosztem poprawić osiągi to wywal wszystko z tyłu,łącznie z pasami Zostaw 2 przednie fotele a zobaczysz że różnica jest znacząca



Pasów nie polecam ruszać. Jeśli w dowodzie masz 5 miejsc dla pasażerów, to musi być 5 pasów. Kanapy może nie być, ale pasy muszą być... Inaczej strata dowodu
  
 
Cytat:
2011-08-05 19:19:56, kowzan pisze:
Pasów nie polecam ruszać. Jeśli w dowodzie masz 5 miejsc dla pasażerów, to musi być 5 pasów. Kanapy może nie być, ale pasy muszą być... Inaczej strata dowodu



3 lata jezdze bez pasow z tylu. z policja i z przegladem zero problemow, ale nie ulega watpliwosci, ze bede zakladal w tym miesiacu bo chce je tam miec, a nie wozic worek kartofli.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Jeśli tak zależy koledze na turbo to niech gada z ludźmi którym ta sztuka się udała. Należy jednak pamiętać, że nie będzie to łatwa i taka tania impreza. Poza silnikiem trzeba też odpowiednio przygotować samochód do takiej mocy ( hamowniki, usztywnić budę itd ).
  
 
Cytat:
2011-08-05 18:55:29, Kleszczak pisze:
Rs wchodzi tak jak inny silink z escorta. Pasuje dobrze, jedynie jak chce do usztywnienia bardziej silnika to sanki z RSa.


Chodziło mi oto ze trochę trzeba się namęczyć.
  
 
szukalem silnikow 1.6 i jest ich kupa ale zaden niejest taki jak moj
dopioero jak zapytalem znajomego jaki silnik to jest bo powiedzialem ze to niejest typowy 1.6 to znalezlismy takie jak moj ale juz pisalo 1.6 V8 105 KM bo sa tez 90KM jak kojaze stad wiem ze to V8
  
 
Cytat:
2011-08-06 10:49:15, kazimierczuk2 pisze:
szukalem silnikow 1.6 i jest ich kupa ale zaden niejest taki jak moj dopioero jak zapytalem znajomego jaki silnik to jest bo powiedzialem ze to niejest typowy 1.6 to znalezlismy takie jak moj ale juz pisalo 1.6 V8 105 KM bo sa tez 90KM jak kojaze stad wiem ze to V8

Czy wiesz co oznacza V8? Bo wnioskuje, że nie bardzo i pamięć masz krótką raczje. Jak już to 8V. V8 oznacz silnik w układzie V z ośmioma cylindrami, 8V jest to 8 zaworów po dwa na każdy cylinder.

Co do turbo pewnie, że się da. Tylko kwestia jakim budżetem dysponujesz.
  
 
kazimierczuk2 masz pewnie wersje 105KM na jednym wałku czyli 8V
90KM to były w tych budach ale już zetec-ki, miały 16 zaworów czyli 16V
  
 
Najlepiej sprawdzić vin numerek z czytasz na szybie czołowej podaj go tu to powiemy od razu co tam siedzi pod maską,a jak masz wolne tak z 10 tys to możesz zaczynać się bawić w turbienie tego essa,tylko nie zapomnij żeby buda była zdrowa bo ci się rozleci przy testach
  
 
Cytat:
2011-08-06 13:08:09, thomas77 pisze:
Najlepiej sprawdzić vin numerek z czytasz na szybie czołowej



Nie w mk V