Odcięcie Pompy paliwa na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm!

Wczoraj sobie zrobiłem coś odcięcie pompy paliw na LPG
z zastosowanie przekaźnika NC.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę porobić zdjęcia i opisać.

Wiem, że duskusje na temat zasadności odłanczania już były,
że nie chłodzi wtrysków, że paruje paliwo, itp., itd. ...

Kto chce ten zrobi, kto nie chce, jeździ dalej na pracującej pompie.

Pozdrawiam
Paweł

[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2005-01-06 11:25:48 ]
  
 
Gratuluje,
a schemat i zdjęcia z opisem słał bym odrazu do wielkich modów niech wrzucą na stronkę PORADY, tak samo zreszta jak co gdzie jest pod maską

Co do odcięcia to ja jestem przeciwny, ale tak jak napisałes jak ktoś chce to fajnie że mu to umożliwiasz

Jeszcze raz gratulki
  
 
Hee, he, he....


Trwało to dość długo, ale dziś zrobiłem krótki opis.
Dzięki koledze Buba030, który prosił o kilka wskazówek.

Oto link do strony którą tak na szybciocha napisałem
Odcięcie pompy na LPG

W najbiższym czasie moje odcięcie ulegnie modernizacji, w celu weliminowaniu niedoróbek.
Tyko kiedy?
  
 
Wczoraj zrobiłem to koledze bo przewody gumowe przy filtrze(orginały trzeba było przeciąć) odmówiły posłuszeństwa. Wykorzystałem odcięcie zrobione pod alarm (chwilowo mu nie działa bo stary i się rozleciał a nowy czak na założenie), nie ma jak to ułatwiać sobie życie. Stwierdził dziś że silnik jakoś ciszej pracuje
A co do słuszności to mój pojazd tak działa już z 10 lat, wystarczy czasem odpalić na benzynie .
  
 
Cytat:
2005-06-14 14:04:36, jenes pisze:
....wystarczy czasem odpalić na benzynie .


Chyba chodziło Ci, że przejechać się na paliwie.
Bo mi zawsze odpala na benzynie,
a dapiero jak włączy się LPG (2200obr),
to wtedy pompa przestaje pracować.
  
 
Cytat:
2005-06-14 14:15:41, kisztan pisze:
Chyba chodziło Ci, że przejechać się na paliwie. Bo mi zawsze odpala na benzynie, a dapiero jak włączy się LPG (2200obr), to wtedy pompa przestaje pracować.


Czasem się przejeżdzam, ale moja instalka nie zmusza mnie do odpalania na benzynie, przełacznikiem wybieram to albo tamto, nie ma takich bajerów jak samoczynne przełączanie, chociaż komp jest i spokój święty z przegazówkami i podobnymi bajerami
  
 
No i zrobiłem.... zero problemów , na razie wszystko działa ok.
Kisztan , przy bezpieczniku nr 2 sa rzeczywiście dwa przewody czerwono - białe , ale różnia sie średnicami (zaznaczone to jest tez na schemacie). Od pompy jest ten grubszy.
Dzięki za pomoc.
  
 
Cytat:
2005-06-20 07:12:30, Buba030 pisze:
No i zrobiłem.... zero problemów , na razie wszystko działa ok. Kisztan , przy bezpieczniku nr 2 sa rzeczywiście dwa przewody czerwono - białe , ale różnia sie średnicami (zaznaczone to jest tez na schemacie). Od pompy jest ten grubszy. Dzięki za pomoc.


Fajnie, że wszystko dziła.
Jeśli idzie o te przewody,
to takie właśnie były moje przypuszczenia,
ale nie byłem tego pewny w 100%
Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu poprawię ten błąd.
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:32:55, kisztan pisze:
Oto link do strony którą tak na szybciocha napisałem Odcięcie pompy na LPG W najbiższym czasie moje odcięcie ulegnie modernizacji, w celu weliminowaniu niedoróbek. Tyko kiedy?



Odgrzewam stary wątek. ma ktoś ten schemat i mógłby go udostępnić? bo link już jest dość stary i nie działa.

Pozdr.
  
 
Zadam może banalne pytanie: jeżeli przejdę na LPG, to pompa paliwa nadal pracuje? Myślałem, że instalka LPG wyłącza pompę paliwa. Mam instalację II generacji.

Cytat:
2011-04-15 00:19:52, robertkaluza pisze:
bo link już jest dość stary i nie działa.



To podobnie jak większość naszych espero niestety...

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2011-04-15 23:11:50 ]
  
 
Cytat:
2011-04-15 23:07:48, mariusz_u pisze:
Zadam może banalne pytanie: jeżeli przejdę na LPG, to pompa paliwa nadal pracuje? Myślałem, że instalka LPG wyłącza pompę paliwa. Mam instalację II generacji. To podobnie jak większość naszych espero niestety... [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2011-04-15 23:11:50 ]



Wszystko zależy od majstrów którzy Ci zakładali instalacje LPG. niektórzy robili odcięcie a niektórzy nie.

Pozdr.
  
 
A jak to sprawdzić? tak najprościej? Bo ja kupiłem już z gazem, ale kompa zmieniałem bo ten stary był do dupy. Jedynie co dobre w tej instalce co te fachmany zakładały to to, że jest wlew w klapce i nie widać, że na gaz
  
 
Cytat:
2011-04-16 22:03:22, seboos pisze:
A jak to sprawdzić? tak najprościej?



Musisz podnieść kanape z tyłu i słuchać, czy pompa przestaje buczeć przy przełączeniu na LPG. Jak masz dobrą pompe, to załatw sobie kogoś do pomocy, bo z przedniego fotela możesz nie usłyszeć.
Mi już buczy bardzo mocno, więc nie mam problemów z usłyszeniem jej

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-04-17 11:56:50, robertkaluza pisze:
Mi już buczy bardzo mocno, więc nie mam problemów z usłyszeniem jej Pozdr.


Pewnie jeździsz z "komornikiem" i dlatego.
  
 
Cytat:
2011-04-20 23:20:41, mariusz_u pisze:
Pewnie jeździsz z "komornikiem" i dlatego.



aż tak to nie, ale mało paliwa zawsze mam. I jeżdże tak na tej pompie od 4 lat. kiedyś jedną pompe spaliłem, ale potem na szybko potrzebowałem nową, w okolicy była tylko używka, więc wziąłem. No i nawet długo wytrzymała i działa dalej

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-04-15 00:19:52, robertkaluza pisze:
Odgrzewam stary wątek. ma ktoś ten schemat i mógłby go udostępnić? bo link już jest dość stary i nie działa. Pozdr.




Bardzo proszę
Opis do odcięcia pompy paliwa

Niestety schematu nigdy nie zrobiłem, bo jakoś nie miałem do tego chęci.
  
 
Witam,

Chciałbym się również wypowiedzieć w temacie odcięcia pompy przy zasilaniu LPG bo akurat wymieniam wtryskiwacze oraz zlikwidowałem to odcięcie.

A więc w naszym aucie zostało zrobione takie odcięcie przy założeniu instalki. Przejechane zostało 150kkm na LPG.
Wiem, że to dużo ale obwiniam to odcięcie o problemy z zasilaniem benzyną. Auto jeździło coraz gorzej (problem zaczął się lata temu) na benzynie i były problemy z odpaleniem.
Ratowałem się zalewają od czasu do czasu uszlachetniacze i spalając pod rząd baki najdroższej benzyny.
Niestety do tego roku przestały powyzsze zabiegi pomagać.

W tym roku wymieniłem: regulator ciśnienia paliwa, pompę paliwa, przewody paliwowe i teraz wtryskiwacze (na razie jeden).
Okazało się, że w listwie wtryskowej jest pełno korozji która zatykała wtryskiwacze.

Tak więc podsumowując odcięcie pompy powoduje korozję listwy wtryskowej, zatykanie wtryskiwaczy, awarię pompy paliwa i jak podejrzewam również uszkodzenie regulatora ciśnienia paliwa.
Widziałem listwę wtryskową z auta o podobnym przebiegu jak nasze w któwym nie było odcięcia pompy. Listwa i wtryskiwacze wyglądają bardzo dobrze. Brak jest korozji.

Jeśli Wasze autka zaczynają gorzej odpalać i nie mają mocy na wyższych obrotach to warto wyjąć i sprawdzić listwę wtryskową.

Pozdrawiam,
R