[MKIV]jak różnica miedzy CVH 1.6 90 a 105km z xr3i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powitac.mysle ze dobrze zatytuowałem temat jw.jaka jest różnica w tych silnikach?czym jest ta wieksza moc w xr3i wzieta?elektronika? tak z czystej ludzkiej ciekawosci chciałem sie dowiedziec
  
 
inny wałek rozrządu
i 105 km jest strasznie nafaszerowany elektroniką
pewnie sterownik jest też inny
  
 
wydaje mi sie wlasnie ze 90ps jest bardziej nafaszerowany....przykladem moze byc np liczba komputerow/sterownikow...2 sa w 90ps, a 1 w 105ps...

z innych roznic to kolektor i katalizator (wersje 90ps byly bardziej proekologiczne)
  
 
90km jest na gaźniku
105km jest na wtrysku K-Jetronic




[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-09-21 15:40:30 ]
  
 
tyle ze jak kiedys pisałem z teventem to wspominał ze ten mój ma k jetronic a rst ma ke-jetronic,wiec ja gaznika tez nie posiadam

Cytat:
2011-08-22 05:52:22, tevenet pisze:
Jak gaśnie w trakcie jazdy i próbujesz go palić na biegu to obrotomierz wskazuje czy całkiem leży? Moim zdaniem coś będzie z zapłonem. Ale jak Ci zgaśnie to sprawdź czy pompa cyka i paliwo dochodzi. P.S. Jak będę w garażu przed spotem to Ci poszukam pompy paliwa bo powinienem mieć kilka sztuk. P.S.2 GT ma K-Jetronic, KE-Jetronic było w RS Turbo.



[ wiadomość edytowana przez: GTomek dnia 2011-09-21 17:37:00 ]
  
 
GT ma wtrysk wielopunktowy MFI. Były dwie wersje XR3i z wtryskiem mechanicznym: 90 km i 105 km. Na pewno wersja 90 konna miała katalizator a 105 nie.
Ponadto podobno 105 konne miały regulator termiczny ciśnienia (lub jakoś tak - zaznaczone na fotce).


To, że była również wersja gaźnikowa (Weber 2V) o mocy 90 km nie ma w tym przypadku znaczenia.
  
 
zgadza sie...ja mam 90ps i mialemm katalizator i na pewno mam mechaniczny wtruysk (mfi) ;]

zreszta surec wrzucil tabelke i widac jest ten model (silnik L4B)

tylko ze Sam Naprawiam nie jest jakas turbo szczegolowa pozycja...

a w catalogach mk4 cabrio widnieje taka tebelka:


warto zwrocic uwage na Ke-Jetronik przy 90ps

inna sprawa ze sa dwa kompy...jeden chyba wlasnie jest od sterowania rodzielaczem paliwa (tuz przy nim jest wtyczka...wersje 105ps jej nie maja)



http://pl.wikipedia.org/wiki/Bosch_KE-Jetronic
  
 
Witam
Wg moich informacji to 90km jest właśnie na gaźniku a 105km na bank jest na mechanicznym wtrysku i jest też na wtrysku elektronicznym EFI.
Pozdrawiam
  
 
Jak rozbierałem silnik w moje Fieście XR2i to różnice miedzy zwykłym 1,6 a xr była taka ,po pierwsze były 4 pierścienie na cylinder a nie 3, większe zawory i inne walki no i przepustnica była większa ,to co zauważyłem przekładając te silniki może ja miałem jaka dziwna wersje ale tak to u mnie wyglądało.