Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mat1616 Sympatyk FEFK BMW 320i E36 Mława | 2009-08-20 23:05:42 po zmianie opon i końcówek drążków przyszedł czas na ustawienie zbieżności...po ustawieniu według "fachowca" wszystko wporządku ale niestety zauważyłem że ess podczas normalnej jazdy kiedy puszczę kierownice skręca z prawo... (nie mocno ale zawsze) czy to wina źle ustawionej zbieżności czy może czegoś innego?? [ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-20 18:03:22 ] [ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ] |
przemo78 Escort Driver GALAXY MK2 Częstochowa | 2009-08-20 23:18:40 opony masz nowe czy uzywane? |
Mat1616 Sympatyk FEFK BMW 320i E36 Mława | 2009-08-20 23:20:08
nowe |
lukas1986 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.6 16V ... Bilew City | 2009-08-20 23:27:00 hmmmm...
a moze zacisk?? |
przemo78 Escort Driver GALAXY MK2 Częstochowa | 2009-08-20 23:29:30 moze byc zacisk blokóje koło i sciaga cię
|
Mat1616 Sympatyk FEFK BMW 320i E36 Mława | 2009-08-20 23:38:22 A może jest to wina samych kół (wyważenia). Jutro spróbuje zamienić koła z przodu i zobaczę czy będzie tak samo |
Mat1616 Sympatyk FEFK BMW 320i E36 Mława | 2009-08-20 23:58:37
no ja mam stalówki ja się nie znam na wyważaniu kół ale sądząc po tych co mi wyważali to znali się na robocie ale tak jak mówię jutro zamienię koła i zobaczymy co będzie |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2009-08-21 14:32:29 Heh, no jak masz wspomaganie to maglownica prostuje koła a wcale to nie musi oznaczać, że nie ma zbieżności tylko jest ona przesunięta względem koła kierownicy. Co należy zrobić? Przekręcić obie końcówki drążka o dokładnie taką sama ilość obrotów (jedną wkręcić a drugą wykręcić), jeśli ci się uda idealnie to obejdzie się bez ustawiania czy kontroli zbieżności.
Przyczyną ściągania samochodu po puszczeniu kierownicy prawie zawsze są hamulce i co ciekawe mogą być: 1/ zaciski - zapieczone na prowadniku 2/ przewody elastyczne - zapchane 3/ tłoczek zapieczony - choć rzadko Co do zamiany opon (kół) stronami to pod warunkiem, że nie masz kierunkowych bo jak masz to zamieniając stronami będziesz miał "pod prąd". Powodzenia. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2009-08-21 21:23:01
Oczywiście, że można... Przełożyć, wyważyć i na 99% okaże się, że kasa w błoto i szkoda czasu. Podtrzymuję - wężyki przy hamulcach, dopuszczam jeszcze ewentualnie inną usterkę np któraś tuleja wahacza - też spowoduje ściąganie. Zamiast zamieniać koła wyrównaj w nich ciśnienie czasami różnica lubi być duża. Daj znać do jakich doszedłeś wniosków. |
Mat1616 Sympatyk FEFK BMW 320i E36 Mława | 2009-08-21 23:05:09 Dziś zmieniłem koła z lewego na prawe i odwrotnie i dodatkowo sprawdziłem ciśnienie (2.2 bar) i jest tak samo jak było czyli ściąganie w prawo (lekko ale zawsze ) podejrzewam właśnie że blokuje mi trochę zacisk z prawej strony teraz co zrobić albo wymienić? czy kombinować z tymi drążkami? dodam jeszcze że jak z prędkości 80-100 i ostrym hamowaniu mogę spokojnie puścić kierownice i w ogóle nic nie zjeżdża... [ wiadomość edytowana przez: Mat1616 dnia 2009-08-21 23:05:30 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-22 06:24:29 Jak juz to nie maglownica prostuje koła bo bez wspomagania tez powracaja, tylko od tego jest wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, jesli koła nie powracaja do stanu jazdy na wprost to problem lezy w braku lub złym kącie wyporzedzenia sworznia, lub uszkodzonej/krzywej zwrotnicy. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2009-08-22 14:54:12 Magik123 ma rację nie tylko maglownica ale zwrotnice robią swoje.
Mówiłem, że zamiana kół nic nie da. Zdejmij koło, wyjmij klocki i sprawdź stan prowadnicy zacisku, czy luźno chodzi, jeśli tak to mój typ - przewody hamulcowe giętkie. |
Nofy Sympatyk FEFK P | 2009-10-20 16:40:20 Podepne sie pod temat bo widze że problem jest podobny...
A więc u mnie po wymianie wahaczy, końcówek drążków kierowniczych, łączników stabilizatora i łożyska nie umiem dojsć z autem do porządku. Po wymianie zrobiłem zbiezność i bo ścinało mi opony... Pojechałem 2 tyg poźniej do mechanika gdy zobaćzyłem ze od wewnetrznej strony opony sa scięte. Sprawdziliśmy zbieżność. Okazało się ze różnica wyniosła 10 kresek na lampach (czyli chyba 10cm). Ustawilismy zbieznosć od nowa no i na następny dzień opony znowu piszczą. Przy zmianie opon na nowe problem sie powtarza. Auto gdy jade na wprost jedzie równo i nie ściaga ale przy skręcie opony zaczynają poiszczeć. Czy ktoś może pomóć? może ktoś miał podobny problem? Z góry dzięki |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-10-20 16:48:32 Załozyłes wahacze zamienniki, stad tenb problem, u Ciebie nie da sie zbieznosci ustawic, musowo zmienic tuleje na oryginalne.
I nie o 10cm, a o 1cm |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-01-23 14:57:21 Witajcie,
dzisiaj wybrałem się na ustawienie zbieżności kół, gdyż było to nieodzowne po wymianie elementów przedniego zawieszenia. Przed usługą, samochód skręcał mi w prawo, więc musiałem kontrować. Po ustawieniu zbieżności auto, nadal nie trzymało prostego toru jazdy. Mechanik coś pogrzebał i zamienił też przednie koła stronami, wtedy zaczęło uciekać w przeciwną stronę - mechanik stwierdził, że jest coś nie tak z oponami skoro ściąga, winą obarczył opony. Nie chciałem w to uwierzyć i zamieniłem opony przód <=> tył. Mimo tego nadal auto zjeżdżało z toru jazdy, więc ponownie udałem się do warsztatu z reklamacją. Tam ponownie przełożono przednie opony lewa <=> prawa. Po tym zabiegu samochód zaczął jeździć prosto i kierownica też jest prosta. Rozumie ktoś o co tu biega, bo ja nie? |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-01-23 15:14:16 Zdarza się tak czasem Jak jeździ już prosto to się tym nie przejmuj. Dzieje się tak czasami z powodu różnego zużycia opon czy jak ktoś już w tym temacie wspomniał wyważenia kół. |