[MKVII] Pomóżcie wybrać czujnik temperatury ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Użytkowników!
Stanąłem przed wyborem czujnika temperatury płynu, podającego sygnał na komputer.

Do wyboru mam :

http://www.allegro.pl/item907562924_czujnik_temperatury_escort_focus_fiesta_mondeo.html - czujnik polskiej firmy 'HART'

http://www.allegro.pl/item909648992_czujnik_temp_ford_escort_fiesta_focus_ka_7_3284.html - ponoć dobry, sprawdzony EPS

Podpowiedzcie, warto zaoszczędzić te kilka złotych? Czy ma ktoś doświadczenia związane z częściami firmy HART?
A może ma ktoś na zbyciu niniejszy czujnik?

Dodam, że silnik to 1,6 16V 96'
Oznaczenia podzespołu :
F5AF12A648AB
Ford - 7158126
Motorcraft - 4337456

Dzięki za ew. odpowiedzi!

[ wiadomość edytowana przez: Joopla dnia 2010-03-02 17:38:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-02 17:48:36 ]
[ powód edycji: numer MK piszemy cyframi rzymskimi a nie arabskimi ]
  
 
Ten z drugiego linku powinien pasować. Według tabeli umieszczonej na aukcji. Zawsze można wysłać wiadomość do sprzedawcy i dopytać się. Jak nie chcesz ryzykować to napisz do kolegi Sławka z forum. Prowadzi sklep z częściami do forda i po numerze VIN dopasuje Ci czujnik. Ford-Sklep

[ wiadomość edytowana przez: tomason2 dnia 2010-03-02 18:23:23 ]
  
 
poszedl priv
  
 
EPS jest wg mojeg elektormechanika najgorsza firma ... Ostatnio kupowalem do samuraia czujnik to wolalem za boscha zaplacic 100% wiecej.
  
 
moge Ci nawet oddać nieużywany z firmy calorstat , kupiłem do swojego (1,6 16v ) ale okazał niepotrzebny a tylko On ma zakres temp. 93/88
  
 
Sam śmiałem się z siebie gdy odkryłem, że mój czujnik ma oznaczenie F2AF 12A648 AA - jakiś mało popularny.
Może macie w/w na stanie? Jak nie - kupuję oryginał, są zasadniczo niedrogie (60zł z dostawą).
Czy ten czujnik b. istotnie wpływa na tworzenie mieszanki paliwowej?
Jak przedstawia się priorytet informacji dostarczanych do komputera przez czujnik temp powietrza i tego czujnika - temp. płynu? Są na równi?

Pozdrawiam!
  
 
ja mialem u siebie problem z odpalaniem auta gdy silnik sie zagrzal... mozna bylo krecic i nie chcial odpalic. Jak byl zimny palil od pierwszego. Po wymianie czujnika jak reka odjal...

mam do sprzedania uzywke o numerze 978F 12A648 AA
  
 
W tym przypadku pali bez większych problemów, ale szaleje na zimnym silniku. Po odpaleniu mam 2000-2200 przez ok. 10min.
Klasyka gatunku oczywiście sprawdzona - bocznikowy, przepływka, potencjometr przepustnicy i szczelność dolotu.
Zobaczę jeszcze jak tam zawór odpowietrzania skrzyni i pomierzę oporność wspomnianego, jak mi się wydaje, wariata.

Podtrzymuję oczywiście kwestię zainteresowania czujnikiem.
srvrserver - Twój chyba nie podejdzie?
  
 
2000-2200 szok ,musisz mieć chyba wuja w Emiratach,bo ja przy takich obrotach nie wyrobił bym na wache

nie jestem pewien,ale u ciebie jest taki czujnik
klik

[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-02 22:10:03 ]
  
 
Ojjj pali to mało powiedziane, on wręcz żłopie - jak za dwóch Ale ja dzielnie walczę już od miesiąca - nieco się doinformowałem i po kolei wszystko sprawdzam.
Nie zigg, ten jest od wentylatora. Ja zastanawiam się nad wymianą tego podającego sygnał do ECU.
  
 
Joopla,a ten?,bo tych czujników jak psów
klikacz
  
 
Widać, co i dla mnie jest nadzieją, że dość często szwankują.
HA! To również nie ten.
Upatrzyłem sobie taką okazję :
klik - 55 blaszek. Jak będzie mi się chciało kawałek podjechać, to odbiorę osobiście.
Jak deklaruje sprzedawca jest to oryginał. Zapytałem jednak, czy zdjęcie zaczerpnięte bodajże z katalogu EPS jest jedynie poglądowe. Hmmm...
  
 
no tak,ale podajesz do escorta 96 a ten jest 86-90
  
 
Właśnie, o dziwo, oznaczenia zgadzają się z tym, który siedzi w obudowie termostatu aktualnie. Szczerze to myślę, że nie dopisali na aukcji.
Kostka w samochodzie chyba okrągła od nowości, nie wygląda na przerabianą.
Trochę fordowskiej techniki i człowiek się gubi - zawsze jak otwieram maskę chodzi mi to po głowie

[ wiadomość edytowana przez: Joopla dnia 2010-03-02 22:53:26 ]
  
 
jak wymienialem u siebie to tez troszke sie tym interesowalem (interesowalem sie wylacznie oryginalem) i z tego co dowiedzialem sie od sprzedajacych na allegro byly podobniez tylko dwa rodzaje tych czujnikow. Roznily sie kostka podlaczeniowa... jedna byla okragla a druga prostokatna. Czujnik z kostka kwadratowa podobniez byl montowany po 96 roku. Ja mam MK7 z 95r. i mam z kostka okragla co potwierdzalo by w czesci ta teorie.
  
 
Czujnik w drodze. 69zł z przesyłką, oryginalny Fordowski.
tutaj


[ wiadomość edytowana przez: Joopla dnia 2010-03-03 18:02:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-09 16:02:50 ]
[ powód edycji: W jednym wątku poruszamy tylko jeden problem :) ]
  
 


Który z tych na dole czujników do silnika 1.6 16V? Czujnik temperatury silnika (zamocowany w termostacie) bo widze jeden z cienkim gwintem jeden z grubym. ;/ (MKVI) nie MKVII

[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-24 19:34:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-24 19:35:56 ]
  
 
ten z czarną kostką po prawej na dole.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
a dacie rade rozkminić tą aukcje? Co kupuje na tej aukcji?

KLIK