Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-11-16 12:42:55 Cześć
Mam problem z którym już nie wiem w jaki sposób sobie poradzić. Sprawa dotyczy samochodu marki Ford Escort 1.6 16V + LPG, prod '99. Dwa tygodnie temu właściciel wspomnianego pojazdu wracając z cmentarza zauważył, że wskaźnik cieczy chłodzącej pokazuje zbyt wysoką temperaturę. Zignorował ten odczyt i kontynuował jadę dalej (mając do domu ok. 10km). Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć, że nie udało mu się osiągnąć celu. Z silnika poszły czarne dymy i silnik ok. 800m od celu padł. Jako, że właścicielem pojazdu jest osoba z bliskiej mi rodziny poproszony zostałem o wskrzeszenie ulubionego pojazdu. Rozebrałem silnik, pooglądałem dokładnie co i jak. Zrobiłem szlif głowicy, poskładałem zgodnie z prawidłami i dupa - nie odpala. Kręci, iskra jest, paliwo wtryski podają, ale nie odpali. Dodatkowo zauważyłem, że pali się kontrolka poduchy (wcześniej tego nie było). I teraz pytanie czy jest możliwe by była iskra, a nie było np. sygnału z immo? Generalnie wygląda mi to na jakąś pierdułkę elektroniczną, ale posprawdzałem wszystkie czujniki nie widać żadnych oznak uszkodzeń. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Dodatkowe informacje: Nie ma tutaj aparatu zapłonowego, jest cewka z dokładnym oznaczeniem przewodów i nie można się pomylić. Zresztą świece działają w systemie po 2 równocześnie. Ciśnienie jest, rozrząd nowy założony prawidłowo. Nic nie stuka silnik kręci swobodnie. Mile widziane wszelkie pomysły (szkoda, że nie ma już Piotr-ka bo zapewne jego rada to: "wepchnij do Wisły"), które doprowadzą do osiągnięcia celu. Stawiam dużą wódkę za celność. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2011-11-16 14:19:53
Sorry ze sie podpinam nie wnosząc nic do wątku, ale czemu nie ma Piotr'ka? Bo mam małe zaległości z forum, ale faktycznie dawno nie widziałem jego wypowiedzi.... Pozdr. |
syndoktora Klubowy Weteran Espero(było), Astra ... Sosnowiec | 2011-11-16 15:22:49 może czujnik położeia wału korbowego, lub jeśli jest to czujnik położenia wałka rozrządu, tak jak wnioskujesz-to musi być jakaś pierdoła elektroniczna |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-11-16 16:38:28
Zapewne znudził się już tutaj z nami i znalazł sobie inne forum. Niestety forum bez Piotr-ka już nie jest takie jak kiedyś... |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-11-16 16:44:06
Na mój rozum jeśli uszkodzony byłby czujnik położenia wału to nie było by iskry, bo niby skąd sterownik wiedział by kiedy wysłać impuls do cewki by ta następnie wytworzyła prąd do świecy dokładnie w momencie GMP tłoka? Jak myślicie, czy przegrzanie silnika mogło w jakiś sposób uszkodzić elektronikę odpowiedzialną za pracę silnika? |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2011-11-16 17:54:00 Sprawdź czy przy próbie uruchomienia świece "suche". Może odpala równocześnie na benzynie i gazie. Jęli świece suche odpal na Plaku. Sprawdzisz w ten sposób czy układ zapłonowy działa poprawnie. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-11-17 07:51:03
Tam zamontowana jest sekwencja, więc poodpinałem wtyczki od gazu i odpalałem tylko na podpiętych etyczkach do trysku paliwa. Kolejność przy odpalaniu też nie ma znaczenia, bo w tej fazie działają wszystkie wtryski równocześnie. Napięcie na wtryskach jest - opomiarowałem.
Też mi to przyszło do głowy, ale jak pisałem tam jest jedna duża cewka z opisanymi wyjściami na przewody WN. Pomylić się jest wyjątkowo trudno - nie pozwala na to głównie długość przewodów. Ale byłem uparty idąc tym tropem. Powykręcałem świece poukładałem w prawidłowej kolejności na silniku i obserwowałem dokładnie w którym momencie pojawia się iskra. I tak jak już wspomniałem jest dokładnie w momencie, gdy tłok jest na górze. W tym silniku równocześnie pojawia się iskra na świecy 1 i 4 oraz na 2 i 3, inaczej jak w Espero gdzie iskry idą osobno na świecach. Dotarłem tez wczoraj do jednego z byłych właścicieli Mondeo właśnie z tym silnikiem MK7, który kiedy po wymianie rozrządu miał podobny objaw. Opowiadał, że akcie desperacji po tygodniu poszukiwań przyczyny próbował odpalić Mondka na linkę. No i udało się, początkowo nie mógł złapać równomiernego trybu pracy ale później przełamał się i było już OK. Jak wszystko zawiedzie to pewnie ostatecznie też pójdę tą ścieżką, Toć już gorzej być nie może. Powstrzymuje mnie tylko myśl, że to może być przyczyna inna - Immobilizer. Ale czy wtedy była by iskra na świecy? [ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2011-11-17 08:08:10 ] |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2011-11-18 14:32:20 Podszedłem do tematu ambicjonalnie i nie poddałem się.
Kolejny raz rozebrałem rozrząd, sprawdziłem poprawność ustawień wału korbowego i wałków rozrządu. Poskładałem i ..... nic, nie pali... Pomyślałem, że skoro wartość samochodu jest porównywalna z wartością Espero, można zaryzykować. Zapiąłem linkę i po ok. 1m silnik niemal natychmiast odpalił... właściciel cieszył się jak małe dziecko co tu dużo mówić, ja również Bardzo dziękuję Wszystkim, którzy wzięli udział w dyskusji. |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2011-11-18 16:48:18 a proponowałem odpalenie na "Plaku" |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-11-18 23:07:29
a powineneś "na pasku" P.S. swoją drogą ..cuda na kiju (a raczej na lince) |
Skorupa-S1 Klubowy Weteran Nie pomógł ani razu Wieluń | 2011-11-18 23:16:31 Bogdana macie, DeeJay'a, a za Pietrkiem płaczecie. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-11-19 23:17:56
bo Piotrka NIKT nie jest w stanie (godnie) zastąpić ! |
Skorupa-S1 Klubowy Weteran Nie pomógł ani razu Wieluń | 2011-11-20 00:48:04 Pewnie wjechał Złomguną do Baby i zapomniał wyjść... |