32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
wczoraj wieczorkiem wrocilem sobie z wakacji i w drodze powrotnej dwa razy zapalila mi sie na jakis czas kontrolka check...
dzisiaj zainstalowalem zworke i wyswietlil mi sie kod 32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
czy to znaczy ze mam wymieniac EGR czy cos innego jeszcze mozna sprobowac?
dzieki bardzo
pzdr
arek
  
 
Standardowy błąd dla jeżdżących na lpg... NIe ma się czym przejmować, a jeśli błąd będzie się pojawiał częściej - wyreguluj instalację.
  
 
no jutro bede regulowalmialo byc przed wyjazdem nad morze ale sie nie udalo. dzieki za info
  
 
Odświeżam problem...

Od jakiegoś czasu po przejechaniu ok 4 km zapala mi cię check i po odczytaniu błędów jest 12 i 32 - czyli ten nieszczęsny EGR...

Wzorem porady z poprzedniego wątku ...mogę jechać do MMMMmmmechaników ale co oni mogą wyregulować - albo na czym będzie polegała ta ich regulacja ? (mam instalację II generacji)

A może to wina gazu złej jakości ?

Albo może prościej zablokować wężyk od EGR jakąś kulką i będzie spokój ? - Czy mogą się wypowiedzieć użytkownicy ,którzy zlikwidowali EGR ew. zapchali wężyk kulką ....czy jeszcze im ten błąd 32 wyskakuje ?

Z drugiej strony trochę ciekawe ...jak urządzenie "prawie pasywne" jakim jest EGR bez żadnej instalacji elektrycznej ...generuje błędy ?



  
 
Wydaje mi się, że to nie sam EGR generuje błędy, ale niewłasciwe odczyty parametrów związanych z jego pracą wykrywane przez różne czujniki.
  
 
Dzisiaj przez przypadek odkryłem dziwną prawidłowość...

Otóż po zapaleniu się "jak zwykle" kontrolki "check" włożyłem do gniazda bezpiecznik od zasilania pompy paliwa i check zgasł. Po ponownym wyjęciu bezpiecznika ...zapalił się ponownie ...I tak w kółko.
(Jeżdżę na LPG z odciętą pompą paliwa ...ponieważ jak pisałem w innym wątku ...mam ją na wykończeniu i staram się ją oszczędzać)

Tak czy śmak ...w moim przypadku praca pompy w jakiś dziwny sposób ma wpływ na check... Ale to dopiero od niedawna bo wcześniej też jeździłem z odciętą pompą i tego nie było

Czy wie ktoś ...o co chodzi ?

  
 
Koggi ma rację egr u nas to zwykły ciśnieniowy zawór nie kontrolowany prze ecu po prostu twoja „wyrafinowana” instalacja gazowa jakąś dziadowską mieszankę generuje w zakresach pracy silnika w których działa egr i po wszelkich ingerencjach ecu (nieskutecznych bo odcięte wtryskiwacze) lambda pokazuje że dalej źle to mu wychodzi z równania „błąd egr”. A z tą pompą to rzeczywiście dziwne.
  
 
Witam.
Chciałem odświeżyć temat i zapytać czy ktoś posiada jeszcze fotki jak pozbyć się tego dziada w możliwie najlepszy sposób? (silnik 1,.

Przy okazji chciałem zapytać o jedną rzecz. Wężyk od EGR jest podłączony do króćca pod przepustnicą, a zaraz za tym króćcem jest jeszcze jeden króciec do którego nie jest nic podłączone u mnie. Czy tam coś ma być czy nie? Być może poprzednik zdjął albo zapomniał założyć lub samo się zsunęło, tylko nie wiem co. Proszę o poradę.
  
 
Cytat:
2009-06-17 01:15:00, mariusz_u pisze:
Witam. Chciałem odświeżyć temat i zapytać czy ktoś posiada jeszcze fotki jak pozbyć się tego dziada w możliwie najlepszy sposób? (silnik 1,. Przy okazji chciałem zapytać o jedną rzecz. Wężyk od EGR jest podłączony do króćca pod przepustnicą, a zaraz za tym króćcem jest jeszcze jeden króciec do którego nie jest nic podłączone u mnie. Czy tam coś ma być czy nie? Być może poprzednik zdjął albo zapomniał założyć lub samo się zsunęło, tylko nie wiem co. Proszę o poradę.


do tego drugiego przyłacza podłancza sie przewód od pochłaniacza par paliwa
taki seledynowy
musisz go podczepic bo Ci lewe powietrze łapie
pochłaniacz jest przed przednim prawym kołem


egr najlepiej odkrecic
a jesli wiesz ze sprawny to wystarczy przewód czyms zatkac
ja zatkałem łuska od naboju kbks bo tego mam w nadmiarze --znakomicie pasuje ale mozna tez dac kulke
  
 
dodam jedno - usunięcie/zaślepienie egr niekoniecznie spowoduje, że przestanie się zapalać lampka check.
  
 
u mnie nic się nie świeci
  
 
Cytat:
2009-06-17 12:36:38, Robert_S pisze:
dodam jedno - usunięcie/zaślepienie egr niekoniecznie spowoduje, że przestanie się zapalać lampka check.



Ja zaślepiłem przewód podciśnienia kulką i z tego powodu mi się nie świeci. I nie powinien z tego powodu się zapalać.
  
 
Witam.
Dopiero net dorwałem żeby odpisać. Jak dobrze zrozumiałem mam zdjąć wężyk podciśnieniowy od EGR z króćca pod przepustnicą i go po chamsku zatkać?
Co do drugiego króćca będę walczył i szukał co z czym połączyć, bo na razie nie znalazłem żadnego wolnego wężyka. Gdyby ktoś był tak uczynny i zamieścił fotkę co z czym połączyć poprzez ten wolny króciec byłbym wdzięczny.

P.S.
Co do EGR to faktycznie poroniony pomysł żeby zamulać silnik przez doprowadzanie spalin w dolot. To tak jakby zjeść banana, potem go wydalić i zjeść drugi raz. Pierwszy raz żółtego, drugi brązowego.

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-06-18 14:50:28 ]
  
 
Cytat:
2009-06-18 14:48:15, mariusz_u pisze:
Witam. Dopiero net dorwałem żeby odpisać. Jak dobrze zrozumiałem mam zdjąć wężyk podciśnieniowy od EGR z króćca pod przepustnicą i go po chamsku zatkać? Co do drugiego króćca będę walczył i szukał co z czym połączyć, bo na razie nie znalazłem żadnego wolnego wężyka. Gdyby ktoś był tak uczynny i zamieścił fotkę co z czym połączyć poprzez ten wolny króciec byłbym wdzięczny. P.S. Co do EGR to faktycznie poroniony pomysł żeby zamulać silnik przez doprowadzanie spalin w dolot. To tak jakby zjeść banana, potem go wydalić i zjeść drugi raz. Pierwszy raz żółtego, drugi brązowego. [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-06-18 14:50:28 ]



z tym egr nie przesadzaj...
sprawny egr wpuszcza spaliny w dolot tylko wtedy, gdy nie jest potrzebna duża moc silnika.
jest czasami przydatny, głównie chodzi o ekologię - egr w zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach i w minimalnym stopniu obniża zużycie paliwa
  
 
Cytat:
2009-06-18 15:26:20, Robert_S pisze:
z tym egr nie przesadzaj... sprawny egr wpuszcza spaliny w dolot tylko wtedy, gdy nie jest potrzebna duża moc silnika. jest czasami przydatny, głównie chodzi o ekologię - egr w zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach i w minimalnym stopniu obniża zużycie paliwa


wpuszcza gdy w dolocie przed przepustnica powstaje podcisnienie
czyli np wtedy gdy jadac nawet na wysokich obrotach jestesmy na wyprzedzaniu i zwiekszamy nacisk na pedał gazu--no podczas tego manewru wszystkie konie musza raczej swiezym oddychac---to jest minus egr w espero

faktem jest jednak ze spalanie raczej od odłaczenia nie spadnie
  
 
Cytat:
2009-06-18 16:38:37, pawel12356 pisze:
wpuszcza gdy w dolocie przed przepustnica powstaje podcisnienie czyli np wtedy gdy jadac nawet na wysokich obrotach jestesmy na wyprzedzaniu i zwiekszamy nacisk na pedał gazu--no podczas tego manewru wszystkie konie musza raczej swiezym oddychac---to jest minus egr w espero faktem jest jednak ze spalanie raczej od odłaczenia nie spadnie


Niestety zupełnie odwrotnie. Duże podciśnienie w dolocie pojawia się tylko jak zdejmiesz nogę z pedalu gazu. Wtedy otwiera się EGR.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2009-06-18 16:59:12, Adam4302 pisze:
Niestety zupełnie odwrotnie. Duże podciśnienie w dolocie pojawia się tylko jak zdejmiesz nogę z pedalu gazu. Wtedy otwiera się EGR.


to by oznaczało ze na jałowym by był otwarty?

podłaczony jest egr przed przepustnica
i po zdjeciu nogi z gazu podcisnienie pojawia sie w kolektorze ssacym a zanika przed przepustnica

podcisnienie pojawia sie przed przepustnica w chwili jej otwierania i zanika przy pełnym otwarciu oraz zamknieciu
  
 
Cytat:
2009-06-18 17:19:50, pawel12356 pisze:
podłaczony jest egr przed przepustnica


Bezedura, ale to teraz zadanie domowe dla Ciebie - idź do samochodu i sprawdź gdzie jest podłączony wężyk EGR'a.

PS. Na jałowym EGR się nie otwiera gdyż podciśnienie jest za małe aby się otworzył.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Kuzwa Adamie
po jaki grzyb by sie miał otwierac przy puszczonym gazie?
toc wtedy nie ma zadnych spalin bo paliwo odcina...

egr otwiera sie jak naciskasz na gaz

i jeszcze jedno-jesli jest tak jak mówisz to dlaczego przewód do sterowania egr dochodzi do obudowy przepustnicy?
mozna przeciez byo go dac blizej np do trójnika od nawiewów lub map-a?



[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2009-06-18 18:34:14 ]
  
 
Gdyby mu na jałowym jeszcze spalin wpuścić w dolot to chyba by się zadusił.