[Ogólne] Głowica black top a silver top.jaka róznica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów
Posiadam Focusa 2001r. 1.8 16v 115 km b+g z głowicą black top, jak wiadomo powszechnie wiadomo głowice te nie lubią za bardzo gazu, niestety za późno się o tym dowiedziałem. Poprzedni właściciel zakładał gaz lecz nie pomyślał o zaworach w rezultacie zaraz po tym jak go kupiłem zaczęły się problemy z obrotami na jałowym. Dowiedziałem się, że może to być wina nie wyregulowanych zaworów (foka przejechała wtedy 36 tys km na lpg). Sprawdziłem luz, którego na nie których zaworach nie było (zawory sie nie domykały) wszystko zostało zrobione jakieś 7tys temu i foka odzyskala pełna sprawność tyle, że od jakiegoś czasu powoli zaczyna sie pogarszać, stawiam na to, że to znów zawory i mam podejrzenie co do wypalonych gniazd zaworowych.

Konkretne pytanie brzmi czy jeżeli okaże się, że to wina głowicy i konieczna będzie regeneracja lub wymiana to czy będe mógł bez większego problemu wstawić głowicę silver top od essiego 1.8 16v 130KM ?

Chodzi o połączenie przyjemnego z pożytecznym czyli poprawa pracy i ewentualne zwiększenie mocy w jednym. Wiem, że samoregulatory nie są wieczne ale myslę, że lepiej zajżeć do zaworów raz na 50 tys a nie tak jak teraz 15-20 tys ;]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-01-20 16:50:04 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
Idzie założyć głowicę od silvertopa na blacktopa. I nie masz u siebie samoregulatorów (popychaczy hydraulicznych)
  
 
Nie ma czegoś takiego ze głowica nielubi LPG. Jeżeli zawory Ci siadają to masz źle ustawiona instalacje LPG. Jest ubogo, wyższa temp spalania i zawory wydechowe siadają. Sprawdź jeszcze raz luzy. regeneracje gniazd robisz jak już nie ma możliwości regulacji luzu płytkami. Jak zawory będą się nie domykać to wyjdzie to tez na kompresji. Instalacje masz sekwencje czy mieszalnikowa ?
  
 
Cytat:
2012-01-20 11:46:03, emtees pisze:
I nie masz u siebie samoregulatorów (popychaczy hydraulicznych)



Wiem o tym, że nie mam tego u siebie, bo robiłem regulację osobiście ręcznie Chodzi po prostu o wymianę, i że tak sie wyrażę ulepszenie fabryki

A czy ktoś może posiada lub będzie posiadał z Was taką głowicę na sprzedaż?
  
 
Cytat:
2012-01-20 11:50:31, Deny pisze:
Jest ubogo, wyższa temp spalania i zawory wydechowe siadają. Sprawdź jeszcze raz luzy. regeneracje gniazd robisz jak już nie ma możliwości regulacji luzu płytkami. Jak zawory będą się nie domykać to wyjdzie to tez na kompresji. Instalacje masz sekwencje czy mieszalnikowa ?



Chodzi o zawory ssące bo to z nimi był taki problem. Wyjdzie na kompresji i wyszło bo na 4 cylindrze nie było jej w ogóle. Co do instalki to sekwencja BRC SEQUENT 24
  
 
nie dopisał
chodzi mu dokładnie o głowice od 1.8 RQB
  
 
Tak czy inaczej chodzi o to czy wymiana tej głowicy RQB będzie na zasadzie "wytnij" "wklej" czy cos będzie wymagało zmiany. I pytanie nastepne czy koła pasowe nie różnią się od tych w black top?

Zauważyłem, że jest pewna różnica w uszczelkach głowicy między black top a silver 1.8 130km i zastanawiam się czy blok silnika będzie taki sam a tylko kanały zostały jakoś inaczej skonstruowane i są w tych samych miejscach czy ogólnie nie da się tego jednak połączyć

[ wiadomość edytowana przez: SEGE dnia 2012-01-20 14:01:21 ]

nikt nic nie wie

[ wiadomość edytowana przez: SEGE dnia 2012-01-22 21:51:43 ]