 okhuti Lada Niva Jasło | witam wszystkich
krótko i na temat :
od dnia zakupu mojej kolejnej nivy (jakieś 2 miesiące wstecz) walczę z obrotami silnika. był już temat na forum o obrotach lecz dotyczyło to albo za niskich albo aparatu zapłonowego. ja mam trochę inny problem. jest to moja pierwsza łada z silnikiem 1.7 i więc nie mam o nim kompletnego pojęcia. jest to wtrysk jednopunktowy, samochód jest z 2000 r.
objawy:
za każdym razem przy włączeniu biegu jałowego występują inne obroty. bardzo często zdarza się, że oscylują w granicach 2000 ale czasami (wręcz rzadko) ładnie spadają sobie do porządanych 750-800, najczęściej samochód całkiem gaśnie. w dniu dzisiejszym mechanik założył jakiś wężyk od podciśnienia, który leżał sobie na podszybiu od dnia zakupu a ja go nie zauważyłem.
próbował również podpiąć nivę do komputera lecz to się nie udało. stwierdził, że nie ma połączenia między wtyczką a komputerem i musi się bezpośrednio do komputera podłączyć. nie było już dzisiaj na to czasu więc stąd moje zapytanie na forum - jaka jest przyczyna tak dziwnego zachowania silnika?
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam
paweł |