ILKU X32XE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej
Założę nowy wątek.
Udało mi się doprowadzić moją B do stanu jeżdżącego. W budzie siedzi zestaw p.t.:
Y32SE przerobiony na X32XE (doprężony, osprzęt od X30XE, koło zamachowe 4,5kg, aludekle, alupuszka na pająki, kolektory wyd. z Y32SE, brak EGR - wisi na kablu).
Dzisiaj zwizytowaliśmy hamownię.
Nie powala mocą jak na razie, ale fajnie jeździ


W najbliższych planach wymiana Nm na KM i wywalenie przepływki
  
 
czyli trzyma serię
nie jest źle jak na V
  
 
Ogień z dupy

Moment baja, ale ciekawe że max moc masz już przy 5500rpm, chyba faktycznie brakuje nieco paliwa na samej górze
 
 
Cytat:
2011-11-24 17:40:26, Immo pisze:
Ogień z dupy Moment baja, ale ciekawe że max moc masz już przy 5500rpm, chyba faktycznie brakuje nieco paliwa na samej górze



a moze to kwestia lekkiego kola?
  
 
Zamontowana jest pompa walbro 255, także paliwa w bród. Kwestia może leży w ECU od X30XE, jednak różnica pojemności jest, a przy przyśpieszaniu dawki bierze z pamięci.
Niedługo podłączę ECU mastera i wyrzucę przepływkę (przejdę na MAP). Dzięki temu będzie można podlać co nieco i zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu.
Mam nadzieję, że to trochę poprawi górę, bo dół jest całkiem fajny, dobrze czuć to w trasie.
Moment naprawdę duży wyszedł, chyba wynika to z usprawnienia przepływu na wydechu.
Dla porównania mój wykres z 2007r z X30XE i puszką.
  
 
Cytat:
2011-11-24 18:30:16, ilku pisze:
Kwestia może leży w ECU od X30XE, jednak różnica pojemności jest, a przy przyśpieszaniu dawki bierze z pamięci. Niedługo podłączę ECU mastera i wyrzucę przepływkę (przejdę na MAP). Dzięki temu będzie można podlać co nieco i zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Mam nadzieję, że to trochę poprawi górę, bo dół jest całkiem fajny, dobrze czuć to w trasie. Moment naprawdę duży wyszedł, chyba wynika to z usprawnienia przepływu na wydechu.



jak napisałem w "spotach": wywalenie przepływki, może powiększenie przepustnic i porządne wystrojenie.

pęknie 260KM jak nic

momentu nie zrobił sam wydech - mój jest bardziej kompleksowo "usprawniony" a moment mam mniejszy. Więc moment wyszedł z pojemności

kończę dywagacje i idę robić linkę ręcznego w fikusie
  
 
Mały update.
Auto już chodzi z ECU MASTEREM Det2
Dzisiaj przy okazji trasy zrobiłem konwersję MAF - MAP.
Jutro wywalam przepływkę i zostaje jedynie MAP sensor
Oto co wyszło:

Mam nadzieję, że przepływka wypadnie na dobre
  
 
Dzisiaj byłem z wizytą na hamowni.
Niewiele się zmieniło, wyszło tak:

A tak na gazie (pomiar nr 6):

Nie wiem o co chodzi z mocą, parę KM by się jeszcze przydało...
EDIT:
Wartości AFR przy pomiarze nr 4. Może trochę przelany jest przy max obciążeniu??:


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2012-01-13 17:56:02 ]
  
 
Ilku przecież dzisiaj 13 na pewno coś pomylili
  
 
albo zmiana hamowni, albo profi strojenie.

z hamownią to by dobrze wróbleki ćwierkały

następnym razem będę obecny, dzisiaj sajgon
  
 
Łukaszu, co do wykresu AFR.

Rozumiem, iż zielone kratki to zakres niemierzony (defaultowy w programie).

Co do wartości to silniki benzynowe największą moc
osiągają przy afr 12.5.

Tak więc u ciebie to jest ok. 12.3 i okolice (może ciut za bogato)
ale tylko ciut... ciut...

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2012-01-13 21:24:39 ]
  
 
Dokładnie tak, zielone to kratki pola "nie odwiedzone" w czasie logowania sygnału.
Ogólne wrażenia są takie, że auto naprawdę fajnie jeździ, napewno jest to najszybsza moja omega jak na razie
Chyba przy okazji odwiedzę inną hamownię dla sprawdzenia
  
 
[quote to najszybsza moja omega jak na razie



NARAZIE ))))
  
 
Przy okazji mycia zrobiłem fotki korby i tłoka z B234 saaba - dla porównania tłok i korba z X25XE:


Dla porównania:
grubość korby saab - 16mm trzon, 26mm przy stopie i główce
grubość korby X25XE - 13mm trzon, 20mm przy stopie i główce
Korby saaba zrobione z innego stopu chyba, jakby więcej chromu miały.
  
 
Gniotsja niełamiotsja
  
 
dół z B234, USCZELKA Z B234, GLOWICA ECOPOWERA, do tego turbo z aero i soft po dłubnięciu i jest 400 kucy na luziku

szukam dla siebie dołu z b234 ale widomo , cukierka
  
 
szwedzi robią męskie silniki
pogratulować wyboru

volvowe korbki (T5) też dużo masywniejsze są niż te ze złomegi
  
 
Byłem dzisiaj w okolicach Słupska, to zajechałem na nowy pomiar.
Hamownia MAHA:

Niutki znikły
  
 
Łukaszu, a powiedz mi dlaczego masz inne straty mocy?

Na pierwszym wykresie niecałe 50KM
A na ostatnim ponad 60KM?

Hamulce trzymają z tyłu?
  
 
Ostatni wykres z porządnej hamowni - MAHA 4x4. Hamują nawet quattro
Ten ostatni wykres wydaje mi się najbardziej wiarygodny