Spryskiwacze wycieraczek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Dokładnie chodzi mi o kwestie ruchu wycieraczek po psikaniu spryskiwaczami.
Czy idzie zmniejszyć ilość ruchów wycieraczek ? Bo jak dla mnie to jest za dużo. Ponieważ zamiast wyczyścić szyby to jadą tak długo, aż nie ma w ogóle płynu i prawie na sucho, a potem zostają tylko suche mazy....

Najlepiej to bym zrobił tylko podczas psikania żeby się ruszały tak z 2-3 razy i wszystko, a zawsze sobie można jeszcze przejechać według siebie. Bo jak jest za dużo to cięzko coś zrobić.
  
 
To jest nic. U mnie jak nie wyłączę trybu automatycznego to po przekręceniu stacyjki robią jeden ruch i trą po zupełnie suchej szybie
  
 
tez tak mam jak zostawie załaczone ;]

Chyba najlepszym wyście byłoby zrobić osobny przełącznik do pompki spryskiwaczy i tyle... popsikać osobno i osobno załączyć wycieraczki.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-01-23 18:08:55 ]
  
 
Cytat:
Chyba najlepszym wyście byłoby zrobić osobny przełącznik do pompki spryskiwaczy i tyle... popsikać osobno i osobno załączyć wycieraczki.



Zawsze możesz polewać wodą z kubła.
Żart.
Faktycznie, mnie też to ostatnio denerwowało.
  
 
Mnie bardziej irytuje to,że zanim szyba zostanie spryskana, wycieraczka rusza z falstartem i jadą po suchej szybie.
  
 
Cytat:
2012-01-24 13:17:46, Esperynek pisze:
Mnie bardziej irytuje to,że zanim szyba zostanie spryskana, wycieraczka rusza z falstartem i jadą po suchej szybie.



jest na to sposób opisany na forum. Zaworek który uniemożliwia cofanie się płynu z przewodów. ponoć kosztuje grosze, ja będę go w najbliższych dniach szukał w sklepach. planuję tez zmienić dysze.

Pozdr.
  
 
Mam zamontowany taki zaworek z Fiata Cinquecento. Kosztował 12 zł.
  
 
a żeby podłączyć osobno pompkę spryskiwaczy nie bedzie probelmu ?
Pewno masa jest bezpośrednio do pompki. Wystarczyłoby poprzez jakiś przełącznik poprowadzić + i git.

mam rację ? Bo nie sprawdzałem tego.
  
 
Niektórzy są naprawdę dziwni

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2012-01-24 15:58:57, VEndriuV pisze:
a żeby podłączyć osobno pompkę spryskiwaczy nie bedzie probelmu ? Pewno masa jest bezpośrednio do pompki. Wystarczyłoby poprzez jakiś przełącznik poprowadzić + i git. mam rację ? Bo nie sprawdzałem tego.



Ale po co?

Pozdr.
  
 
Cytat:
2012-01-23 15:31:07, VEndriuV pisze:
...... Najlepiej to bym zrobił tylko podczas psikania żeby się ruszały tak z 2-3 razy i wszystko, a zawsze sobie można jeszcze przejechać według siebie. Bo jak jest za dużo to cięzko coś zrobić.

Zaraz, zaraz.
No ale chyba fabrycznie tak jest.
Włączę spryskiwanie szyby i wycieraczki wykonują dokładne 3 ruchy robocze.
  
 
ja zobaczę ile u mnie, ale ostatni raz to juz jest w zasadzie na sucho...

Po to...
Gdy załączę spryskiwacze i wycieraczki będą jeszcze chodziły, ale juz nie bedzie psikał to wtedy sam popsikam, żeby na sucho nie jechały.

Po porstu u mnie nie ważne ile napsikam na szybę to i tak ostatni raz juz jadą prawie na sucho i zostają mazy zamiast umyć....
Nie wiem może "za dobre" mam wycieraczki, że wszystkie zabierają ...
  
 
Cytat:
2012-01-25 16:29:11, VEndriuV pisze:
Po porstu u mnie nie ważne ile napsikam na szybę to i tak ostatni raz juz jadą prawie na sucho i zostają mazy zamiast umyć.... Nie wiem może "za dobre" mam wycieraczki, że wszystkie zabierają ...



Na dobrych wycieraczkach po przejechaniu na sucho nie będziesz miał żadnych maz, bo przecież chwilę wcześniej tą szybe umyłeś.
Więc zmień wycieraczki na dobre i wtedy kombinuj

Pozdr.
  
 
Cytat:
2012-01-24 22:10:41, Adam4302 pisze:
Niektórzy są naprawdę dziwni



Popieram............




No przecież już jakieś 10 lat temu już było pisane, (...) że wystarczy przeciąć jedną ścieżkę w przekaźniku od wycieraczek ....i temat załatwiony - spryskiwacz chodzi niezaleznie od wycieraczek a 3 wahnięcia (mazanie szyb na sucho itp.) ...przechdzą do historii

Najlepsze są rozwiązania najprostsze ....a nie kombinowanie


  
 
Cytat:
2012-01-28 08:42:17, nawigator5 pisze:
Popieram............ No przecież już jakieś 10 lat temu już było pisane, (...) że wystarczy przeciąć jedną ścieżkę w przekaźniku od wycieraczek ....i temat załatwiony - spryskiwacz chodzi niezaleznie od wycieraczek a 3 wahnięcia (mazanie szyb na sucho itp.) ...przechdzą do historii Najlepsze są rozwiązania najprostsze ....a nie kombinowanie



espero mam dopiero od ponad roku więc nie bywałem wcześniej na forum.
Nie udao mi się takiej informacji znaleść.
Zamiast się wymądrzać, mogłeś po prostu to zaproponować.
Masz więcej informacji ?
Gdybym o tym wiedział to bym o to nie pytał.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-01-28 10:04:23 ]
  
 
Cytat:
2012-01-28 10:03:49, VEndriuV pisze:
espero mam dopiero od ponad roku więc nie bywałem wcześniej na forum. Nie udao mi się takiej informacji znaleść. Zamiast się wymądrzać, mogłeś po prostu to zaproponować. Masz więcej informacji ? Gdybym o tym wiedział to bym o to nie pytał. [ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-01-28 10:04:23 ]




Omawiany patent działa u mnie (i zapewne nie tylko u mnie) już od 6 lat.

Szukałem już wczesniej tego opisu na forum ...ale, że po tylu latach, zrobił się tutaj jeden wielki informacyjny smietnik ...to nie mogę znaleźć - Sory - niech inni pomogą - chętnie do tego powrócę.

-----------------------
przekaźnik wycieraczek jest w komorze silnika - w skrzynce przy aku. ale teraz jest za zimno, żeby chciało mi się go wyjmować i patrzeć co i jak tam jest przerobione.
  
 
Cytat:
2012-01-28 10:03:49, VEndriuV pisze:
espero mam dopiero od ponad roku więc nie bywałem wcześniej na forum. Nie udao mi się takiej informacji znaleść. Zamiast się wymądrzać, mogłeś po prostu to zaproponować. Masz więcej informacji ? Gdybym o tym wiedział to bym o to nie pytał. [ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-01-28 10:04:23 ]




Omawiany patent działa u mnie (i zapewne nie tylko u mnie) już od 6 lat.

Szukałem już wczesniej tego opisu na forum ...ale, że po tylu latach, zrobił się tutaj jeden wielki informacyjny smietnik ...to nie mogę znaleźć - Sory - niech inni pomogą - chętnie do tego powrócę.

-----------------------
przekaźnik wycieraczek jest w komorze silnika - w skrzynce przy aku. ale teraz jest za zimno, żeby chciało mi się go wyjmować i patrzeć co i jak tam jest przerobione.
  
 
Witam



Dla zainteresowanych podsyłam ...obrazkową instrukcję obsługi coby oddzielić spryskiwacz od wycieraczek:




foto 1:
widok przekaźnika wycieraczek ESPERO (...przynajmniej w moim 1998 r. jest taki typ) - sprawdzić, czy posiadacie ten sam typ przekaźnika - Nr: 94788146






Następnie należy odszukać diodę i unieszkodliwić ją (wylutować, przeciąć nóżkę szczypcami itp...). Dioda jest tylko jedna - nie będzie problemu z jej znalezieniem.
Ja tylko wylutowałem jednostronnie nóżkę, tak aby w przyszłości łatwiej było (komuś) powrócić do pierwotnego rozwiazania:








Poniżej przedstawiam przekaźnik zamontowany w lanosie (może w nubirze i innych DU jest taki sam - do sprawdzenia):






....Widać nowsza technologia - mniej elementów i scalak zamiast tranzystorów






W tym przekaźniku należy "unieszkodliwić" opornik R-4.
Ja go jednostronnie wylutowałem [podobnie jak esperową diodę] celem możliwości powrotu do pierwotnego rozwiązania:




To tyle co chciałem zaprezentować. Jakby co to pisać jak idzie.

--------------------------------
PS
Ciekawe ile ten ImageShack będzie trzymał te zdjęcia ...proponuję od razu je kopiować do siebie, bo najlepszych doświadczen z tym hostowaniem nie mam.