Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
swierszczu79 Sympatyk FEFK Ford Escort Chrzanów | 2009-11-22 23:05:19 Niewiem jak to nazwac... na wolnych obrotach wszystko OK.... gazowanie i puszczanie gazu na wcisnietym sprzegle tez OK.... ale podczas jazdy na biegu gdy puszcze gaz to czesto bardziej lub mniej auto tak jakby sie dlawilo, szarpalo po czym sie normuje i jedzie sie normalnie... trwa to tak maks 2 sekundy po puszczeniu gazu... a gdy dodam odrazu gazu to efekt znika...
kiedys mechanik powiedzial mi ze mam przebicia na trzecim kablu WN, moze to byc przyczyna takiego zachowania?? [ wiadomość edytowana przez: swierszczu79 dnia 2010-04-15 20:05:48 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-11-23 09:04:57 Na probe odlacz VSS - pojezdzij na odlaczonym i zobacz czy jest roznica. |
swierszczu79 Sympatyk FEFK Ford Escort Chrzanów | 2010-04-15 20:12:51 Kodow nie sprawdzalem bo niestety niemam za bardzo czym a na diode nie mam cierpliwosci
VSS odlaczalem, ale nie dalo to duzej roznicy.... Ale powodem takiego zachowania bylo prawdopodobnie uszkodzona sonda lambda... Pare dni temu autko zaczelo mi dziwnie jezdzic, mulic, dziwnie reagowalo na gaz itp ogolnie jechalo sie topornie... a na wolnych obrotach bardzo nie rowno chodzil... Okazalo sie ze mam uszkodzone przewody od sondy, a jeden z nich wogole oderwany z sondy... Kupilem nowa uniwersalna sonde BOSH i po podlaczeniu i okolo 50km przejechanych autko nagle zaczelo inaczej jezdzic... tzn lepiej A najwazniejsze to to ze objawy o ktorych pisalem w pierwszym poscie zniknely Po puszczeniu gazu autko lagodnie schodzi z obrotow, nie dlawi, nie szarpie.... |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2012-03-10 12:31:51 Podepnę się pod temat bo podobne mam dolegliwości.
Silnik 1,8 RKC. U mnie podobnie z tym że czasem jak podczas jazdy puszcze gaz to obroty potrafią tak bujać że zgaśnie. Po dodaniu gazu kilka sekund jest ok. Przy rozruchu na zimnym silniku też faluje przez jakiś czas. Zauważyłem że przewód odpowietrzania skrzyni korbowej jest sparciały i włożyłem inny. Może on jeśli jest jakoś nienaturalnie wygięty nie ma średnicy odpowiedniej. Druga sprawa kiedyś podczas jazdy przy puszczeniu gazu obroty były podwyższone do czasu aż nie stanęło auto. Teraz od razu stoi na 900obr. czyli pewnie do sprawdzenia lambda i VSS ? Może jakieś inne pomysły? |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2012-03-10 13:43:58 Nie nie .Kable motorcrafty i świece prawie nowe. Najwyżej kilka miesięcy.
Gdzies mam instrukszyn do zeteca po portugalsku co prawda ale napisane jak zmierzyć domowymi sposobami wszelakie czujniki. |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-03-10 15:04:16 W Polskim WKŁ też masz opisane jak mierzyć czujniki. |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-03-10 17:57:11 Jeśli zawisa na obrotach po puszczeniu gazu dla mnie to prawie na pewno czujnik położenia przepustnicy.
Sam mam silnik RKC i przeszedłem przez sprawdzanie i wymienianie czujników i teraz wiem, że to właśnie czujnik położenia przepustnicy nie pozwala zejść szybko z obrotów. Jak go odpiąłem i zrobiłem rundkę z odłączonym to obroty spadały tak jak powinny, ale niestety bez tego czujnika reakcja na gaz jest bardzo opóźniona, więc na razie przypiąłem i tak jeżdżę czekając aż się znajdą na to pieniądze. [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-03-10 17:57:55 ] |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2012-03-11 09:40:42 taa tylko mi nie wisi na obrotach a nie podtrzymuje podwyższonych podczas kulania auta... Po puszczeniu gazu od razu obroty lecą na 900 jak napisałem wcześniej a powinny podtrzymywać sie podwyższone do czasu zatrzymania auta.
W książce naprawdę dużo jest na temat silnika zetec1,8 -wole portugalską wersję opisaną tylko dla tego silnika i osprzętu. |