Jak zdjąć sprężyny w DF?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie chodzi mi o to o mam po kolei robić tylko o sam fakt zdjęcia i założenia sprężyn, jak to zrobić?, czy da się je zdjąć bez ściągacza, rzymskich śrób itp? Z tgo co mówił Poochaty to w malcu po zdjęciu amora i podniesieniu samochodu koła schodzą się do środka i bez problemu można wyciągnąć sprężyne. Przypuszczam że w kancie ten numer nie wyjdzie. Macie jakiś domowy sposób własne patenty itp?
  
 
Sam chciałbym to wiedzieć bo mam na oku Trucka i sprężynki za 50zł przód ale musze sobie sam to wyciągnąc.
Jest na sieci filmik poglądowy jak wyciagnać sprężyne za pomocą łopaty
Jak ktoś będzie chciał to postaram sie odnaleźć :]
  
 
szukaj waść szukaj,
ale nie wierze ze nik nigdy nie ściągał sprężyn w kancie...
  
 
Rino mam pomysl który teraz mi wpadł do głowy ale jest to pomysł prowizoryczny i nie wiem czy wykonalny Wjedź jedną stroną na jakiś krawężnik tak żebyś wlazł pod auto bez jego podnoszenia.Jak stoi na kołach to sprężyny "siedzą".Spróbuj je wtedy przywiązać za górne zwoje do dolnego wachacz tak aby po podniesieniu się nie rozprężyły.Tylko nie mam pojęcia jak i czym to zrobić orza na ile to będzie bezpieczne.Zeby Ci np.w jeb nie strzeliła ta sprężyna.I jeszcze nie wiem jak ją potem założysz
  
 
jak ja przywiąże do wachacza to jak ją wyciągnę?
ściągacz w sklepie kosztuje 30 zł a użyje tego raz czy dwa...
Myślałem żeby opaske zaciskową wykożystać ale takiej długiej jeszcze nie spotkałem
  
 
No to przywiąż górny zwój do dolnego przy założeniach jak wcześniej
  
 
Jest i film poglądowy
Jak wyciagnac sprezyne
  
 
Niemniej jednak jak się dobrze przyjrzeć to ta sprężyna i tak była wcześniej ściągnięta jakimś ściągaczem albo śrubą rzymską.To tam widać
  
 
hahahahaha ale sie usmialem.. koniu!! Jak tak wyciadniesz to potem jeszczeje wyprostuj jakos!!!
  
 
Cytat:
2003-07-17 18:10:29, misieq pisze:
hahahahaha ale sie usmialem.. koniu!! Jak tak wyciadniesz to potem jeszczeje wyprostuj jakos!!!



przeciez to jest sprężyna. Trudno by ją wygiąć w taki sposób.
  
 
kazdy material ma swoja wytrzymalosc..... wiadomo.. sprezyna jesr sprezysta. ale takie nie zwiniesz w kolo tak jak sprezynki z dlugopisu... Sprezyna samochodowa przeciez pracuje tylko w osi pionowej!!! I w tym kirunku jest nie do zarzniecia!!! co innego jak jej zrobisz potworna lopaciana dzwignie. to racej sie wygnie.. ogladnij jak ona leci.... powinna wrocic sztbko do pionu a caly czas leci skrzywiona tak samo
  
 
nie sądze zeby tak sprężyna się wygieła po jednym takim numerze..
  
 
to zalezy jakiej sily bys uzyl..... nie wiesz z czzego jest zroniona?? Mozna to wyliczyc zawsze....
  
 
Ale nie podważając sprężyne w ten sposób !!! Przeciez mozna zauwazyc ze wklada lopate lekko pod sprężyne i ja podważa ..i po takim czyms sprezyna miala by sie wygiąć ? nie sądze
  
 
no zobaczymy.. ale wiesz...
sprezyny dzielimy na te siedziace slabo, siedzace mocno i siedziace kurewsko mocno..... zalezy na jakie trafisz.. no bo jesli ktos bardzo je obciazal to chyba lekko ni wyjda
  
 
Można je wyjąć przy pomocy łoma,ale lepiej użyć takiego ściągacza jaki jest opiasny w książce od DF'a... Inaczej sie nie da,życzę powodzenie przy wkładaniu sprężyn-katorga...
  
 
czy naprawde nie m innego sposoby? jestem załamany.........
  
 
najszybciej będzie przeciąć je boschem
  
 
Cytat:
2003-07-18 00:49:23, widynek pisze:
najszybciej będzie przeciąć je boschem


hahaha dobre, a później skleić na poxipolu
  
 
No mnie tez temat zaciekawil bo sam mam plany co do zawiechy. Pomysl z łopatą jest niezły ale Volumex dla tego kto mi pokaże jak się taką sprężyne później wkłada tą łopatą