Wskażnik doładowania turbiny saab

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie mam pytanie, motor stan tip top ,turbo bez najmniejszego luzu, wszystko szczelne , moc jest ok , ale zastanawia mnie jedna rzecz, na kokpicie wskaznik doładowania ma szare zielone i czerwone pole, na jałowym jak dodaje gazu jest lekkie wahanie wskazówki, jak jade wchodzi na zielone pole, jak to ma sie do mocy turbiny , paru chłopaków miało saaba więc może ktos cos podpowie... czy wskazówka powinna wchodzic na czerwone pole ?
howk kurak
  
 
Hej
Nie miałem saaba, ale z tego co wiem to jest po prostu manometr. Doładowaniem steruje system APC, który w zależności od wykrycia spalania stukowego ogranicza doładowanie.
W skrócie: jeżeli niema stukowego to APC pozwala na maksymalne wcześniej zadane doładowanie (można je przeprogramować )
Jeżeli wykrywa spalanie stukowe to stopniowo ogranicza doładowanie i zapłon aż do bezpiecznego poziomu (brak stuku).
Maksymalnie może obniżyć do "basic boost" czyli tyle ile jest ustawione na cięgle wastegate.
Na początek zrób dwie rzeczy:
1. Podciągnij lekko (2-3obr) cięgno wastegate (tak, żeby otwierał się później).
2. Zatankuj Pb98
  
 
jezu ja prosty chłop z dziada pradziada a ty takie skróty fachowe mnie tu nadajesz.... . zobacze jak 98 zaleje ale narazie na tablice czekam
  
 
ilku u mnie tak nie ładuje jak na filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=_n3TKf6N4jU
  
 
fomin, na pełnym bucie na trójce doładowanie powinno podchodzić pod czerwone pole. mój nadal nie działa więc nie jestem w stanie Ci pokazać, powtarzam mądrości wyczytane

Ilku, co do spalania stukowego - wgryzałeś się w trionika czy tnie tylko zapłon czy doładowanie też? u siebie mam ten problem że na trójce zaczął mi odcinać przy 5000obr zalane 98 wczoraj, katowania trochę i to samo, po zmianie kasety zapłonowej na sprawnego chinola idzie do ~6200. na 1 i 2 idzie do końca obrotomierza niemal...
  
 
Cytat:
2012-03-08 12:00:09, fomin pisze:
ilku u mnie tak nie ładuje jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=_n3TKf6N4jU


Wstawiłeś filmik z samolotu chyba
Nie wiem dokąd powinna dochodzić ta wskazówka, ale chyba tak jak Zork napisał powinna dobijać do czerwonego.
Z tego co wiem, to padają czasem moduły zapłonowe (te na głowicy) - może to jest problem??
Możesz też świece wymienić, bo Trionic wykrywa spalanie stukowe poprzez świece.
  
 
w uno turbo dochodziło na pełnym bucie do czerwonego pola, potem było magiczne psst, zmiana biegu i cała zabawa od nowa

no, ale to nie był sap ino unolot