Budowa wtryskiwacza benzyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy ktoś wie jak zbudowany jest wtryskiwacz benzyny np.2325-16160 do silnika 7A-FE. Konkretnie, czy nurek domykany jest ciśnieniem paliwa, czy sprężynką, ewentualnie i ciśnieniem i sprężynką.
Pytanie to jest ściśle związane z moim poprzednim tematem "Pływający zapłon w 7A-FE" Mianowicie po wyczyszczeniu wtryskiwaczy na profesjonalnym sprzęcie, silnik na wolnych zaczął pracować prawie poprawnie, szalejący zapłon się uspokoił, ale sporadycznie pojawia się dudnienie w wydechu, czek się zapala i nadal pokazuje błąd 52. Celika
ma 18 lat więc podejrzewam że ciśnienie paliwa (jeśli ono domyka wtryski) może być nie stabilne (sprawdzę po dorobieniu króćca) i stąd
sporadyczny nadmiar paliwa w którymś cylindrze dopala się w kolektorze, co knock odbiera jako nie normalny odgłos pracy silnika.
Sporadycznie tzn. 1-2 razy na minutę, poprzednio dudnił 30-40 razy na minutę.
  
 
Jeden kit co go domyka .
Sprawdz cisnienie podczas pracy .
A podepmij miernik do wyjscia w diagnozlaczu OX1 to wyjscie sygnalu z sondy i na ilu V sonda stoi jak dudni?i czy wogole oscyluje czy stoi w miejscu


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-02-26 13:28:50 ]
  
 
Cytat:
2012-02-26 13:26:15, Bigelektron pisze:
Jeden kit co go domyka . Sprawdz cisnienie podczas pracy . A podepmij miernik do wyjscia w diagnozlaczu OX1 to wyjscie sygnalu z sondy i na ilu V sonda stoi jak dudni?i czy wogole oscyluje czy stoi w miejscu [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-02-26 13:28:50 ]


Zanim osłuchaliśmy wtryskiwacze (jeden dawał zupełnie inne dźwięki niż pozostałe) przeprowadziliśmy pełną diagnostykę w Bosch Service
i sonda dawała prawidłową sinusoidę, tyle że powinna na jednym ekranie trzy razy się wznieść, a wznosiła się dwa razy. Jakie dawała napięcie nie pamiętam, ale elektryk stwierdził że jest O.K. tylko ciut za wolno reaguje. Mam w planach ją wymienić razem z przedmuchującymi uszczelkami katalizatora, ale muszę to kupić.
Ciśnienie sprawdzę jak dorobię króciec. A o budowę pytam dlatego
że po czyszczeniu stwierdzili że wszystkie wtryskiwacze działają prawidłowo więc chciałbym być świadomy czy ewentualnie mogę tą usługę reklamować, gdyby ciśnienie było książkowe. Nie mniej jednak sprawdzę to wg. Twoich wskazówek.
  
 
Cytat:
2012-02-26 19:20:22, lizak59 pisze:
Zanim osłuchaliśmy wtryskiwacze (jeden dawał zupełnie inne dźwięki niż pozostałe) przeprowadziliśmy pełną diagnostykę w Bosch Service i sonda dawała prawidłową sinusoidę, tyle że powinna na jednym ekranie trzy razy się wznieść, a wznosiła się dwa razy. Jakie dawała napięcie nie pamiętam, ale elektryk stwierdził że jest O.K. tylko ciut za wolno reaguje. Mam w planach ją wymienić razem z przedmuchującymi uszczelkami katalizatora, ale muszę to kupić. Ciśnienie sprawdzę jak dorobię króciec. A o budowę pytam dlatego że po czyszczeniu stwierdzili że wszystkie wtryskiwacze działają prawidłowo więc chciałbym być świadomy czy ewentualnie mogę tą usługę reklamować, gdyby ciśnienie było książkowe. Nie mniej jednak sprawdzę to wg. Twoich wskazówek.


Jakimi przedmuchujacymi uszczelkami?Jak masz wydech nieszczelny w okolicy sondy to silnik bedzie zle pracowal.
  
 
Cytat:
2012-02-26 21:59:19, Bigelektron pisze:
Jakimi przedmuchujacymi uszczelkami?Jak masz wydech nieszczelny w okolicy sondy to silnik bedzie zle pracowal.


Na króćcu sondy jest i było O.K.. Po podniesieniu samochodu na podnośniku zauważyłem ciemne ślady na kryzach katalizatora z przodu i z tyłu, ale przednia jest 20 cm. od sondy, a ślady są nie wielkie i nie zaburza to przepływu wokół sondy.
  
 
Witam, katalizator uszczelniony,sonda z uszczelką wymieniona,napięcie
waha się od 0,2V do 0,9V w szybkim tempie.W momencie dudnienia ani na analogu ani na cyfrowym mierniku nie ma jakiegoś zachwiania pomiaru. Ciśnienie paliwa książkowe i stabilne, szczątkowe też.
I co dalej? Gdzie jeszcze może być przyczyna że stukowy reaguje na to
dudnienie i szarpnięcia silnika? Może jednak nie dbale sprawdzili szczelność wtryskiwaczy i któryś pokapuje? Wymieniłem również komputer (ten model nie ma jednak immobilaizera) i nadal bez zmian
dudni i lekko szarpie 1-2 razy na minutę, czek 52 nadal się wyświetla.
  
 
Cytat:
2012-03-10 16:46:09, lizak59 pisze:
Witam, katalizator uszczelniony,sonda z uszczelką wymieniona,napięcie waha się od 0,2V do 0,9V w szybkim tempie.W momencie dudnienia ani na analogu ani na cyfrowym mierniku nie ma jakiegoś zachwiania pomiaru. Ciśnienie paliwa książkowe i stabilne, szczątkowe też. I co dalej? Gdzie jeszcze może być przyczyna że stukowy reaguje na to dudnienie i szarpnięcia silnika? Może jednak nie dbale sprawdzili szczelność wtryskiwaczy i któryś pokapuje? Wymieniłem również komputer (ten model nie ma jednak immobilaizera) i nadal bez zmian dudni i lekko szarpie 1-2 razy na minutę, czek 52 nadal się wyświetla.


Witam, dzięki za wszystkie podpowiedzi, pewnie tylko ja mam takie szczęście do nie typowych awarii, ale i tak wiele się nauczyłem dzięki forum i własnej dociekliwości. Jak wreszcie znajdę przyczynę na pewno dam znać na forum.
Nara