[MKV] 1.6 105KM problem z cieplym silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wotam
mam problem na goracym silniku tak powyzej polowy mam problem z odpaleniem auta rozrusznik jak by nieumial zalapacobroty spadaja do zera i za nic nieumie go odpakic a jak juz zlapie to ciagle musze go gazowac by niezgasl
wymienilem swiece kable alternator i rozrusznik ale problem nie znikna
i zaczlo mi na dodatek cos stukac z okolic silnika jak jade na 2 tys bezwzgledu na bieg
prosze o szybka pomoc
  
 
1. Przebieg jaki?
2. Na jakim oleju śmigasz?
3. Jak zimny to co się dzieje?
4. Filtr paliwa kiedy zmieniany?
5. Wydech masz drożny? Katalzator się nie rozleciał w środku?
6. Nie przerywa, wchodzi na obroty, nie szarpie?
7. Sprawdzałeś kody błędów?
8. Pali Ci olej? Jaką masz kompresję (na zimnym i ciepłym)?
9. Jaka temperatura silnika i czy włącza się went?
Przyczyn może być wiele, ale zacząłbym od reanimacji rozrusznika (tulejki, szczotki, może elektromagnes).

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-03-06 23:03:27 ]
  
 
142.000 km
niepamietam jaki olej ale wymienialem go jakies 2 mie temu
jak jest zimny to zapala od strzalu bez problemu nawet na -20 odpalil za 1 razem
filtry wymienialem 3 miesiace temu wszystkie
wydech jest ok kat tez
sonda swiece i kable wymieniona tydzien temu
alternator rozrusznik wyregenorowany miesiac temu
oleju nie pali
czasami szarpnie jak ma za male obroty na wyzszym biegu zanim zredukuje na nizszy
obroty czasem sie dzwigna do 2 tys samoczynnie albo tak jak teraz na luzie gasi sie auto
tem.silnika powyzej polowy tak z 5 mm a wentylator sie wlacza wyzej czujnik tez wymienilem
bledow nie sprawdzalem bo niewiem gdzie albo jak
o kompresji tez niemam pojecia jak to gdzie to


  
 
Ja miałem podobny problem 1.6 8v jak się zagrzał to rozrusznik nie mógł ukręcić silnika a powodem była zła masa silnika i pewnego razu jak był bardzo zgrzany gdy go odpalałem włączył się wentylator silnika i włączony był nadmuch po kilku sek w środku pojawił się biały dym, izolacja na masie stopiła się więc to był sygnał że nie ma masy !
Więc kupiłem gruby przewód i pociągłe go od klemy aku do śruby koło rozrusznika, no i oczywiście nowe kabel oczka na plusowym, od tego momentu może włączyć się wentylator chłodnicy nawiew na 3 i grac radio i bez problemu kręci
  
 
Ja miałem tak że na zimnym palił od strzału na PB i LPG, a na ciepłym to trzeba było go kręcić długo. Czasami potrafił zgasnąć na jałowym i wtedy też kręcenie długie. Winowajcą był pęknięty wąż wychodzący od zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej. Wymieniłem go, ale na taki twardszy, bo za miękki potrafił się "przyplaszczyć" - chyba podciśnienie jakieś jest tam. No i po tym ustały problemy, pali od strzała czy ciepło, czy zimno - bez różnicy.
  
 
a masz go zagazowanego??
moze sprawdz silczek krokowy (przeczyśc go najlepiej jakims płynem) to z obrotami powinno byc lepiej
a co do odpalania na ciepłym to może byc masa lub rozrusznik ma dosyc juz
pozdro
  
 
Miałem podobne objawy, zimny silnik palił na dotyk, z ciepłym były problemy. Jak się zachowuję rozrusznik na zimnym, jak na ciepłym?. Czy czasami nie zaświeca ci się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy?. Stuki z okolic silnika w moim przypadku okazały się zużytymi panewkami korbowodowymi. U mnie stukało, ale jeździłem jakiś czas, nawet kilkoro mechaniorów nie potrafiło zdiagnozować, co to jest. Aż w końcu silnik zgasł. Rozbiórka korbowodów, wynik panewki obrócone. No i na mrozie palił jak marzenie, na pyk. Kompresje wykonasz w każdym zakładzie, gdzie jest diagnostyka silnika, koszt około 20 zł.
  
 
bez gazu rozrusznik tez niedawno byl caly regenerowany
rozrusznik wtedy zachowuje sie tak jak by chcial zakrecic ale cos go blokuje!
kiedys tak sie zachowywal przy rozlad.aku. ale teraz to niejest mozliwe bo alternator nowy i akus tez
tak jak by cos stukalo w poblizu prawego kola!
dzis mi jakos dziwnie piszczalo w kabinie
i zauwarzylem ze tez szumi pod ta pokrywa chyba tam jest rozrzad
  
 
powiem szczerze ze moj essi z tym samym silnikiem tez ma czasem problem z rozrusznikiem tak jak mowisz zawiesza sie na ciepłym ale ja rozrusznika nie robiłem a u mnie z rozrzadem mysle ze jest ok 20 000KM temu go wymienilem wiec jest ok
  
 
a kiedy rozrząd był robiony ?
  
 
z tym rozrzadem to ciezko mi powiedziec ja go mam pol roku ja go niewymienilem a kiedy byl wymieniany to niewiadomo!
moze to byc problem ze na cieplym niebedzie odpalal?
teraz szukam krokowego do mojego escortaaleciezkoze zalezieiem
  
 
Cytat:
2012-03-08 21:52:14, kazimierczuk2 pisze:
z tym rozrzadem to ciezko mi powiedziec ja go mam pol roku ja go niewymienilem a kiedy byl wymieniany to niewiadomo! moze to byc problem ze na cieplym niebedzie odpalal? teraz szukam krokowego do mojego escortaaleciezkoze zalezieiem


zdarzają się nówki, ale koszt to 350...450pln.
pozostaje tylko czyszczenie.
  
 
a moze byc powodem tego ze niechce zapalic na cieplym silniku zly dobur kabli zaplonowych?
  
 
dowiedzialem sie ze mam zepsuty czujnik polozenia walu i jak sie nagrzeje to po nagrzaniu niechce zapalic jest taka opcja?
  
 
Mam identyczny problem, silnik na ciepłym nie odpala na benzynie.
Pali za to na gazie normalnie.
W sumie skoro to może być wina czujnika położenia wału to ma to sens...
  
 
dzis byl potpiety komp niewykryl zadnych bledow dalej jak silnik sie lekko zagrzeje wariuja obroty ze gasnie jak niedodam gazu i niechce zapalic
pomocy
  
 
Ten czujnik wymieniłeś?
  
 
Pamiętam, jak kiedyś znajomemu w pracy silnik nie chciał odpalić, zero reakcji. Okazało się, że ma padnięty czujnik położenia wału korbowego. Było to w renówce. Wymień ten czujnik, to zobaczysz czy dalej się tak dzieje. Na odległość nikt ci nie pomoże. Kilka postów niżej pytałem się, jak zachowuje się rozrusznik na zimnym, jak na ciepłym. Skoro ci pali na zimnym, a po nagrzaniu masz problem, może to jednak rozrusznik. Ja musiałem wymienić elektromagnes na rozruszniku, bo na zimnym palił, a gorący silnik trudno było uruchomić, musiał ostygnąć aby zapalić.
  
 
Tak coś kojarzę, że ktoś jakiś czas temu opisywał taki sam problem w innym escorcie i winny był rozrusznik, ale nie pamiętam co dokładnie. Chyba coś z jego podłączeniem, ale dokładnie nie wiem.
  
 
Czujnik na wale nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem, jak czujnik był by uszkodzony to nie podawał by iskry a rozrusznik kręcił normalnie.
Przerabiałem to u siebie. Wymieniłem przewody od aku do rozrusznika, przylutowałem złączkę bendixa i jest spokój.