Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wiesiu666 Sympatyk FEFK Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2012-06-05 08:49:56 to pokrec szyberdachem recznie i zobacz czy idzie recznie |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-05 11:55:29 Zrób przegląd szybera, przeczyść, przesmaruj i wszystko powinno działać jak należy, skoro silnik na pusto chodzi, znaczy się, że zamontowany ma za ciężko. W poprzednim aucie z szyberkiem ale ręcznym szczególnie po zimie na prawdę ciężko było go obsługiwać, dopiero po jakimś czasie zaczynał pracować jak należy. A Tobie Maylo, chodzi pewnie o tą zasłonę w środku? |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-05 12:04:42 Jeśli, dobrze rozumiem to chodzi Ci o to, że jak otworzysz i zamkniesz szyber, to osłona się chowa a później nie wraca do poprzedniej pozycji? |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-06-05 12:08:55 Tak dokładnie, w dodatku chowa się tak mocno że muszę ręką sięgać wgłąb żeby ją z powrotem móc zasłonić. Zaraz jadę zawieść papiery na miasto to postaram się fotkę zrobić albo filmik nagrać i wrzucić na wrzutę. Nie pojmuję za bardzo tego szybra. |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-05 12:11:29 Generalnie, przy zamykaniu powinna się wysuwać jakieś 3 centy, tak żebyś mógł ją normalnie zamknąć, jeśli wg się nie wysuwa znaczyć się musi, że zaczep który ma tą funkcję pełnić, nie działa jak należy. |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-06-05 12:37:20 |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-05 12:56:56 Chyba nie zostaje Ci nic innego jak zdjąć podsufitkę i wtedy spróbować otworzyć i zamknąć, tylko nie wiem czy ta przesłona będzie miała się czego przytrzymać bo nigdy tego nie rozbierałem |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-06-05 13:36:46 Zdjęcie podsufitki niestety nic nie da i pochłonie tylko sporo czasu. Szyber wygląda o tak, także tam opiera się zasłona o blachę. No nic, wyjmę chyba całkowicie osłonę, i rozejrzę się gdzie są na niej jakieś zaczepy i gdzie ew. w konstrukcji szyberdachu powinny się opierać. Dzięki
[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2012-06-05 13:36:59 ] |
mar22 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Piła | 2012-06-05 20:04:01 Zrobiłem zdjęcia mechanizmu swojego szyberdachu, mam pewne obiekcje czy on faktycznie jest w stanie się schować (choc jak zaglądałem do środka lusterkiem to niby prowadnice w głąb karocy ma), szyba jest przykręcona do jakiegoś plastikowego płaskownika, który jest dosc wysoki.
Czy wasze szyberdachy mają również taki mechanizm i działają ?? tzn. chowają się pod dach odsłaniając całą "dziurę" ?? jest to dla mnie istotne ponieważ nie wiem czy ściągać podsufitkę i odkręcać szyberdach, jest to naprawdę masa pracy Sory za fatalną jakość zdjęć, mój tel. więcej nie potrafi |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-06-05 20:11:09 Mam identyczny mechanizm i u mnie to działa w obydwie strony. Nawet mam gdzieś resztki mechanizmu ze starego szybra gdzie to identycznie wygląda. Mogę zrobić fotkę jak to u mnie wygląda, ale ręczę że tak samo.
[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2012-06-05 20:11:22 ] [ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2012-06-05 20:12:16 ] |
mar22 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Piła | 2012-06-05 20:16:15 no to pięknie czyli cały wolny czwartek spędzę na walce z szybrem masakra , zastanawiam się tylko co tam mogło się zrypać choć nie wiem czy fatkycznie nie kupię korbki i najpierw ręcznie korbką go rozruszam bo silniczek nie daje rady, ciekawe czy to coś da (ściąganie podsufitki to absolutna ostateczność)
a małe pytanko, w którą stronę trzeba kręcić tym zębatym trzpieniem przy zamkniętym szyberdachu aby zaczą się chować siedząc na fotelu kierowcy ?? o ile ktoś pamięta oczywiście [ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2012-06-05 20:34:59 ] |
mar22 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Piła | 2012-06-06 21:39:22 Szyber działa
To może napiszę dla potomnych co zrobiłem. Przede wszystkim odkręciłem szybę tak by mieć lepszy dostęp do mechanizmu. Po kilku próbach na mechaniźmie bez szyby i analizie poszczególnych jego elementów, okazało się że poprzedni właściciel lub ktoś inny przede mną nieźle grzebał w tym szyberdachu. Otóż elementy (prawy i lewy) odpowiadające za unoszenie szybera ponad dach (sam wychył) były wypięte z tego metalowego bolca w szynach, który powinien tkwić w specjalnej prowadnicy tych że elementów. Po wczepieniu ich na swoje miejsce nagle szyber oszalał, zaczął działać jak wściekły i to bez szyby. Cóż wszystko przeczyściłem WD40 i nasmarowałem nowym tawotem, po czym ustawiłem silniczek na odpowiednią pozycję, zmontowałem (próyby były 3, bo nie jest to takie proste) i teraz szyber jest po prostu SUPER Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam Aha, zajęło mi to 2 godziny, ale byłoby krócej, gdybym najpierw zaczą analizować działanie mechanizmów, a nie majtanie silnikiem w te i we wte [ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2012-06-06 21:41:05 ] |