[OGÓLNIE]skrzynka bezpieczników a obroty silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Posiadam escorta[mk7] 1,4 ben. w którym wystąpiła awaria z elektryką, ale na ten temat nie będę się rozpisywał, bynajmiej posiadając zapas częsci, wymieniłem skrzynke bezpieczników (po przelutowaniu) i tutaj pojawia się pytanie czy ktoś się spotkał z przypadkiem kiedy uzupełnił wszystkie pola z bezpiecznikami, a w autku wzrosły obroty silnika do 2000 kiedy zimny a po na grzaniu trzymał 1500? oczywscie wczesniej było 1500 kiedy zimny, a po nagrzaniu 1000, bynajmiej niemam z tym już problemu po wyciągnięciu nadmiaru bezpieczników ale zastanawia mnie sam fakt tych podwyższonych obrotów.
  
 
1. Czy odpinałeś aku przy wymianie skrzynki?
2. Masz lpg?
3. Czy skrzynka jest ta sama?
4. Jak przelutowana i jakie miałeś problemy wcześniej ze skrzynką?
  
 
Ja się nie spotkałem... mój 1.4 chodzi tak samo źle przed, jak i po wymianie skrzynki.
Gazownicy wyregulowali mi niby obroty, to jest jeszcze gorzej.
  
 
niestety, niemam lpg, skrzynka jest ta sama, różnica w produkcji miedzy modelami aut wynosiła zaledwie 5 miesięcy [mk7] z tym że nowa była od ghia, a tym którym jeżdżę obecnie był najtańszą wersją, w której nie miałem nawet instalacji pod tylne głośniki, jako że wcześniej miałem 1,6 zetec ghia 5d a obecnie 3d przystąpiłem do montażu różnych gadżetów z tamtego modelu tj elektryczne szyby, lusterka(w kolorze nadwozia, chromy,wyłącznik zespolony z 6 stopniową regulacją wycieraczek, imitacje drewna i licznik z obrotomierzem. nie miałem większych problemów z podłączeniem tego wszystkiego bo miałem wszystkie potrzebne elementy i nie ingerowałem w istniejącej instalacji(mam na myśli wpinanie się gdzie popadnie) bo miałem kompletną wiązke. to na tyle ingerencji mojej, mi chodziło jednak o zwiększone obroty po przez uzupełnienie wszystkich bezpieczników, bo nie zwróciłem wczesniej na to uwagi i były zwiększone obroty silnika, dlatego też się zastanawiałem dlaczego tak się dzieje i wrzuciłem ten post z myślą że ktoś już się z tym spotkał
bynajmiej gdzies cos wyczytałem ze jakiś jest od kontroli trakcji czy cos w tym stylu i po głębszym zastanowieniu stwierdziłem że przez to komp zwariował, bo skoro mamy wentylator chłodnicy i w momencie jego załączenia na moment zwiekszają sie obroty a po chwili się stabilizuje, to w momencie kiedy był ten bezpiecznik i zamkną jakiś obwódlecz nie było jego odbioru(kontroli trakcji) komp zwariował i utrzymywał te ów obroty, ale to jest tylko taka moja domniemana teoria, bo mogę by w błędzie.
  
 
I co nigdy nie schodzi poniżej 1500 tys. obrotów? Czy może tylko się tak czasem zawiesi?
  
 
Cytat:
2012-03-15 19:32:34, OLO1985 pisze:
... w momencie kiedy był ten bezpiecznik i zamkną jakiś obwódlecz nie było jego odbioru(kontroli trakcji) komp zwariował i utrzymywał te ów obroty, ale to jest tylko taka moja domniemana teoria, bo mogę by w błędzie.



Komp. wchodzi w tryb serwisowy (brak lub awaria obwodu) i z tego biorą się podwyższone obroty.
Wywal ten nadmiar zbędnych bezpieczników i będzie OK.
  
 
Cytat:
2012-03-16 06:43:18, Miro pisze:
Komp. wchodzi w tryb serwisowy (brak lub awaria obwodu) i z tego biorą się podwyższone obroty. Wywal ten nadmiar zbędnych bezpieczników i będzie OK.



może i ja tak spróbuje, może to jest przyczyną obrotów u mnie...

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
panowie, tych bezpieczników już od dawna nie mam, jedynie tydzień tak jeździłem zanim wyjąłem te bezpieczniki, temat założyłem z zapytaniem czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem, i czy to w ogóle mogło miec wpływ na te obroty, dodatkowo zakładając ten wątek (nie natknowszy się na jaką kolwiek tego typu wzmiankę na forum) mogę w jakiś sposób nakierowac na ewentualne zerkniecie innych użytkowników na swoją skrzyneczke w poszukiwaniu podwyższonych obrotów tj opisał to kolega Miro a kolega Praethorians podążył za ewentualnym problemem w celu jego usunięcia, mam nadzieję że koledze Praethorians uda się jak najszybciej usuną u siebie swój problem. Będę zerkał na ten post czy komuś się to samo przytrafiło i czy sobie poradził, a kolegom dziękuję za dobre rady, pomimo usunięcia przeze mnie wczesniej tego problemu przez zwykły przypadek no i oczywiście uważne czytanie, pozdrawiam i szerokości życzę bo dziś nie miałem szczęscia wracając z pracy i koles wjechał mi w tyl, a na domiar złego przede mną też był samochód
  
 
Cytat:
2012-03-15 20:44:34, darek4488 pisze:
I co nigdy nie schodzi poniżej 1500 tys. obrotów? Czy może tylko się tak czasem zawiesi?

niestety nie schodził
  
 
zobacz na przepustnice czy tam wszystko gra.Czy nie jest czasem uchylona.