[MKVII] falowanie obrotów vs. gaśnięcie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
autko: Escort 1.3 EFI

falowanie obrotów (silnik zimny, obroty niskie) przerodziło się w coś strasznego; silnik odpala wskakuje na 3 tysie i momentalnie się dławi i gasnie :/ zdjęcie nogi z pedalu gazu rowna sie silnik off

co wiecej komp nie pokazuje zadnego bledu
przeplywka dobra, sonda ok, krokowiec ok, cisnienie na zaworach raczej ok - jeden troszke slabiej trzyma, jakies pomysly Drodzy Forumowicze...?
czyzby mnie czekala generalka silnika? ale na jakiej podstawie? dodam ze nie dawno zmienilem swieczki z motorcrafta na boscha ale to raczej nie powinno miec wplywu ...

ogolnie zostalem unieruchomiony, a jutro szykowala mi sie rodzina eskapada a tutaj taki KLOPS! :/

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-07-17 13:02:09 ]
  
 
spróbuj może z innym krokowcem lub przepływką.
Masa silnika jest spoko ? Sprawdź.
  
 
Cytat:
2012-07-12 22:47:14, kiciek pisze:
spróbuj może z innym krokowcem lub przepływką. Masa silnika jest spoko ? Sprawdź.



Masa silnika jest ok. Sprawdzana do bólu.
Krokowiec - była podmianka - bez zmian.
Przepływka sprawna bez dwóch zdań.
  
 
czujnik wału korbowego ?
  
 
Cytat:
2012-07-12 23:07:47, kiciek pisze:
czujnik wału korbowego ?


hm... jak to sprawdzić ??
  
 
ja mam u siebie w 1,8 pod przepustnicą, wkładany jest, nie wiem jak w 1,3 jest. Generalnie jakby czujnik był padnięty to by Ci wgl nie palił, ale możliwe, ze coś szwankuje w nim. Reset kompa robiłeś ? Może to coś da, ale wątpię.
  
 
Cytat:
2012-07-12 23:15:20, kiciek pisze:
ja mam u siebie w 1,8 pod przepustnicą, wkładany jest, nie wiem jak w 1,3 jest. Generalnie jakby czujnik był padnięty to by Ci wgl nie palił, ale możliwe, ze coś szwankuje w nim. Reset kompa robiłeś ? Może to coś da, ale wątpię.


reset przez odpięcie klem? tak robiłem
  
 
pompa paliwa ??
filtr paliwa ??
  
 
Cytat:
2012-07-12 23:18:28, kiciek pisze:
pompa paliwa ?? filtr paliwa ??


pompa paliwa sprawna nawet myslalem ze w pewnym momencie mam trefne paliwo i wypompowalem i wlalem nowe sprawdzone NIC Z TEGP :/
filtry nowki po wymianie miesiac temu
  
 
A czujnik położenia przepustnicy masz od kogo podmienić? Lewego powietrza gdzieś przy ssącym nie łapie?
  
 
Cytat:
2012-07-13 06:52:09, tevenet pisze:
A czujnik położenia przepustnicy masz od kogo podmienić? Lewego powietrza gdzieś przy ssącym nie łapie?


podobno jest sprawny;
wygląda to tak jak by się dławił spalinami, takie strzelanie między zaworami, coś w rodzaju cofki spalin;
  
 
nie masz zatkanego katalizatora,tumika?
  
 
Cytat:
2012-07-13 19:18:32, batigol66 pisze:
nie masz zatkanego katalizatora,tumika?


to wtedy raczej by się nie wkręcał na wysokie obroty? a moze sie myle?
  
 
sprawdz cisnienie paliwa potem szukaj dalej.ile auto ma przebiegu?A w to ze komp nie pokazuje bledu to cos nie wierze.

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-13 21:43:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-13 21:47:47 ]
  
 
Cytat:
2012-07-13 21:41:14, batigol66 pisze:
sprawdz cisnienie paliwa potem szukaj dalej.ile auto ma przebiegu?A w to ze komp nie pokazuje bledu to cos nie wierze. [ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-13 21:43:30 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-13 21:47:47 ]



podjechałem do diagnosty by zweryfikować faktycznie co pokaże komp i oto wyniki:
1. Kod błędu: P1131 Brak H02S11 przełączniki patrz (P2195)
2. Kod błędu: P0113 wysokie wejście obwodu czujnika IAT
3. Kod błędu: P0102 niskie wejście obwodu czujnika MAF

błąd 1. sugeruje sonde lambda bądź przepływkę

co myslicie???
  
 
sonda odpada gdyz nie ma nic wspolnego z zimnym silnikiem.Wymieniaj przepływke.

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-14 20:20:14 ]
  
 
Cytat:
2012-07-14 20:16:24, batigol66 pisze:
sonda odpada gdyz nie ma nic wspolnego z zimnym silnikiem.Wymieniaj przepływke. [ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-14 20:20:14 ]



niestety ale nie mam na podmiankę chyba że ktoś z forumowiczów z łódzkiego jest w stanie pomóc :/
  
 
Cytat:
2012-07-14 20:38:36, ESczort pisze:
niestety ale nie mam na podmiankę chyba że ktoś z forumowiczów z łódzkiego jest w stanie pomóc :/


a więc kontynuuje swój monolog

jeden z błędów to:
P0113 - Intake Air Temperature Circuit High Input
The powertrain control module (PCM) monitors the temperature of the air entering the engine. The PCM supplies a 5 volt reference voltage to the Intake Air Temperature (IAT) sensor. The IAT is a thermistor that varies resistance based on temperature. As the temperature increases, resistance decreases. Low temperature results in a high signal voltage. When the PCM sees a signal voltage higher than 5 volts, it sets this P0113 check engine light code.

CZY KTOS PODPOWIE JAK TO POMIERZYĆ??? Na których stykach/końcówkach? BĘDĘ WDZIĘCZNY

Kolejny błąd to:
P0102 Mass Air Flow (MAF) Circuit Low Input
Basically this means that there is a problem with the Mass Air Flow (MAF) sensor or circuit. A more technical description would be that the MAF circuit had lower than expected voltage (air flow). Other MAF sensor circuit DTC trouble codes are P0100, P0101, P0103, and P0104.
Tutaj obstawiam przepływomierz (nie mogę sprawdzić, chyba że napięciem?) albo czujka temperatury powietrza, hmmm... brak pomyslu)

No i ten błąd sygnalizujący problem z sondą lambda.

[ wiadomość edytowana przez: ESczort dnia 2012-07-14 21:44:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: ESczort dnia 2012-07-14 21:47:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: ESczort dnia 2012-07-14 21:53:18 ]
  
 
W sondzie mogla pasc grzalka a czujnik temp powietrza sprawdzisz miernikiem opornosc przy danej temp otoczenia.Mozesz tez wyciagnac przeplywomierz i ten czujnik i wziac benzyna ekstrakcyjną przeczyscic w przeplywce czujnik temp(maly oporniczek)I wtedy sprawdzic jak nie pomoze to wymiana,podmiana.Za 50 zl stoja na alledrogo.

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-15 08:52:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-15 08:53:07 ]
  
 
Korek wlewu oleju do silnika - dochodzą do niego dwa wężyki - odma (odpowietrzenia wału korbowego) plus jeszcze jeden wężyk ( o średnicy znacznie większej) - nie mam pojecią od czego to (on chyba jest połączony z obudową filtru powietrza), ale do czego zmierzam - czy w swojej konstrukcji ten korek zawiera jakiś odpowietrznik? czy tutaj też coś może "nie grać"?