Hilfe! urwana sruba przy baku w Omie A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zdejmowalem dzisiaj z Ojcem bak paliwa w Omedze A. ostatnia sruba sie ukrecila. zeby bylo smieszniej podczas gwintowania ukrecil sie gwintownik. czyli urwana sruba rowno z blacha a w niej urwany gwintownik...
Bak jest zdjety ale musze wyjac to cholerstwo aby moc zalozyc zbiornik ponownie.

Jakies pomysly???
  
 
Migomat do ręki

Najpierw trzeba spróbować nadspawać tą śrubę żeby coś wystawało. Będzie to trudne ale możliwe Potem przyłożyć nakrętkę i dospawać do tego co wystaje.
Ważny jest przetop w kierunku śruby nagietkę to nie problem wtopić,. Potem dać ostygnąć nawet pryskając jakąś wodą ...i próba odkręcenia.
  
 
Gwintownik nie byl centralnie wkrecony w srube. po zakleszczeniu nie sa osadzone symetrycznie wzgledem srodka. tworza jakby jajo wiec krecenie chyba sie na nic zda

co myslisz o wywierceniu drugiego otworu ok 2cm dalej w strone przodu auta (mowa o srubie najblizszej wlewowi) przelozeniu sruby od gory i przykreceniu w ten sposob nowej ciut dluzszej opaski z bednarki?

Ps. niestety migomatu brak tylko elektroda

edit: bednarka bedzie niestety jakies 60%szerokosci obejmu oryginalnej

[ wiadomość edytowana przez: michcio_007 dnia 2012-05-20 19:31:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: michcio_007 dnia 2012-05-20 19:31:38 ]
  
 
Michał,małym wiertłem wiercisz dookoła gwintownika,wywalasz całe badziewie.Z bednarki o grubości 3 mm wycinasz kwadrat,wiercisz centralnie otwór fi 10,5 przykrecasz śrube z nakrętką M 10 i spawasz punktowo nakrętkę do blachy.Wykręcasz śrubę przykładasz w miejsce gdzie wierciłeś tak,że nakrętka wchodzi w otwór i spawasz bednarkę do podłogi-podłużnicy(punktowo).Pamietaj o odłaczeniu ECU, akumulatora, zamocowaniu masy bliko miejsca spawania i oczyszczeniu blachy w miejscu spawu.
Powodzenia
  
 
jutro będziemy walczyć, oby się udało.

ponieważ ja raczej od tych "pesymistów"... gdyby się jednak nie udało (wiertła lub inne duperele) myślicie że wiercenie drugiego otworu trochę dalej + śruba od góry jest "dobrym" rozwiązaniem?
  
 
żeby było śmieszniej teraz problem z uszczelkami

wszędzie ta sama odpowiedź... "nie ma" jak za starych dobrych czasów w spożywczym

od pompy może da się reanimować awaryjnie ale od pływaka jest przecięta i się do niczego nie nadaje...

nie poddaję się, jutro walczę od rana!

Hawk!
  
 
jak kupowałem na allegro bak od Polcar, to były razem z uszczelkami, może będą mieli także luzem.

Bak
  
 
Michcio nie szukaj dedykowanej, bo chyba nie ma sensu, pewnie jedynie w aso będą mieli.
To instalacja praktycznie bezciśnieniowa także wystarczy jakakolwiek uszczelka olejoodporna.
a na upartego wytnij sobie z gumy, też będzie trzymać.
  
 
Od pompy cos wymysle w najgorszym wypadku zaloza stara a od plywaka sprobuje z oringiem od passata. Wydaje sie ze bedzie ok.

Ps. jak sie ostatnio dowiedzialem nie kazde aso ma katalogi a tym bardziej soft oplowski do czesci hahaha