[Ogólne] Przeszczep szyberdachu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy do escorta który orginalnie nie ma szyberdachu da się taki zamontować? Wiadomo ze będzie trzeba zrobić dziórę w dachu No ale czy mocowania szyberdachu są od środka? Bo dużo roboty by ściągnąć podsufitkę tylko po to by to sprawdzić a może ktoś już coś takiego robił A może jakiś poradnik gdzieś jest? Bo szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-05-25 21:50:51 ]
[ powód edycji: poprawa tutułu ]
  
 
jakiś tam uniwersalny możesz zawsze założyć, ale nikt nie da Ci gwarancji, że nie będzie ciekło itp jeśli dobrze pamiętam to w jest różnica między dachem pod szyber i dach bez, na pewno są kanaliki odprowadzające wodę itp...
  
 
Tzn. chodzi mi o zamontowanie oryginalnego elektrycznego szyberdachu z escorta, bo taki akurat posiadam. No ale chyba jednak to będzie gra nie warta świeczki, więc poprostu chyba sprzedam ten szyber i dam sobie z tym pomysłem spokój. Choć na tak ciepłe dni bardzo by się on przydał No ale wszystkiego mieć nie można No chyba że ktoś jeszcze się znajdzie z doświadczeniem na ten temat czy taki przeszczep był by możliwy.

[ wiadomość edytowana przez: rider49 dnia 2012-05-24 22:10:36 ]
  
 
Dach pod szyber jest podwójny więc najprościej byłoby obciąć cały twój dach i wspawać ten podwójny z szyberem

P.S. ja mam nieoryginalny, złożony na silikon i nic nie cieknie od kilku lat spokój

[ wiadomość edytowana przez: qbasr dnia 2012-05-24 22:18:38 ]
  
 
Czyli rozumiem ze oryginalnego nie da rady ;/ a jedynym rozwiązaniem są dachy uniwersalne. No nic wielkie dzięki za odpowiedzi i pomoc bo tak to bym musiał sciągać całą podsufitkę by się o tym dowiedzieć
  
 
Jak Ci za ciepło to prościej będzie zająć się za zrobienie klimy.
  
 
Cytat:
2012-05-25 02:41:45, darek4488 pisze:
Jak Ci za ciepło to prościej będzie zająć się za zrobienie klimy.



Prościej i bardziej efektywnie
  
 
Może i kiedyś ten pomysł wejdzie w życie (szczególnie ze ojciec zajmuje się klimatyzacjami)
  
 
Orginał - nie opłaca się wstawiać. Musiałbyś wywijać poszycie dachu na obwodzie, a tego nigdy nie zrobisz porządnie.
Dach w escorcie nie jest szczelny z założenia fabrycznie, dlatego ma rynnę dookoła z odpływami - tu bym się nie martwił o szczelnośc raczej.
Nie wiem, czy każdy dach ma już przygotowane mocowania do szybra - to musiałbys porównać.
do zakupu byłaby również podsufitka, ręże odpływowe i ewentualnie wiązka elektryczna.
Jakby co - to mam szyber ręczny (zmieniałem na elektr), to mogę Ci dać, choć jeśli przesyłka - to pewnie się nie opłaci.
  
 
Tak jak wspominałem zainteresowałem się tym tematem gdyż posiadam szyber elektryczny wraz z podsufitką z silniczkiem kablami itp. No ale chyba tak jak koledzy pisali i również i ty z tym wycinaniem i wywijaniem podszybia poprostu gra nie warta świeczki... Więc dam sobie z tym spokój.
  
 
Chyba taniej byłoby zrobić reshell twoich części do budy z szyberdachem niż próbować coś rzeźbić.
  
 
Kiedyś pytałem o przeszczep dachu z szybrem mojego blacharza-lakiernika, opowiedział mi jak to zrobić.
Zdejmujesz osłony słupków, spawasz do nich byle jaki pręt żeby tylko zachować geometrię, odcinasz stary dach, przyspawujesz nowy, lakierujesz. W przypadku Escorta koszt robocizny przewyższa wartość budy
  
 
Cytat:
2012-05-26 19:41:30, Zacharek pisze:
...W przypadku Escorta koszt robocizny przewyższa wartość budy...


To zależy ile kosztuje robocizna i ile warta jest buda...
Dodajmy do tego szybę przednią (w 5D też i boczne)...
A tak serio, to jeśli masz miejsce i czas (duuuużo czasu), to da się to zrobić bez spawania całego dachu. Ja robiłem w mk3 tak:
1. Wyciąłem z płaskownika 5mm obrys otworu, dogiąłem do krzywizny dachu.
2. Pospawałem płaskownik, by otwór z szybra, zgadzał się z otworem z płaskowników z 2 mm luzem.
3. podłożyłem we wcześniej odtrasowanym miejscu od spodu, zaparłem dookoła o podłogę (wspawałęm sobie mocowania zamiast foteli), coby nie ruszuło się toto nigdzie na boki.
4. Wyciąłem otwór i klepałem blachę na tych płaskownikach, jak na kowadle.
5. Oczywiście naroża trzeba wyspawać migomatem, ale jak się uprzesz to malowanie można ograniczyć do samego obrzeża szybra (jak umiesz cieniować lakierem)...