[RS2000] Kończy się silnik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie. Dzisiaj wymieniałem olej stary jak wylewałem na początku czarny potem zaczął lać brązem lekko. Mechanik stwierdził, że silnik się kończy i leje z panewkami już. Co o tym sądzicie i jaki stopień zaniepokojenia? Mam zamiar nim jeszcze trochę pociągnąć i nie wiem czy się za niego zabierać bo tak to żyleta z lewej strony tylko od strony rozrządu, dekielka i niżej sączy sie olej i troche poci ale to to napewno uszczelka.
  
 
A co ma wspólnego kolor oleju ze zużytymi panewkami?
Na jakim oleju śmigasz?
  
 
Dobrze gadasz. Ja uzdrowiłem silnik zmieniając olej na Castrol GTX High Mileage i nagle skończyło się tak częste wcześniej dolewanie. Mimo, że zarówno wcześniej jak i teraz 15W40 to jednak zmiana odczuwalna. Przede wszystkim przestał mi wp..... olej, więc bardzo dobrze uszczelnia stare silniki, ale niestety jest to olej na tyle gęstszy, że gdy przyszły srogie mrozy to na zimo trochę oporował przy porannym rozruchu.

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-03-27 01:27:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2012-03-27 14:12:20 ]
  
 
[quote]
2012-03-27 01:22:49, darek4488 pisze:
Dobrze gadasz. Ja uzdrowiłem silnik zmieniając olej na Castrol GTX High Mileage
Czy czasami olej mineralny nie jest wskazany do silników z hydraulicznymi popychaczami?.
  
 
Zacznijmy od tego, że olej mineralny nie jest wskazany dla żadnego silnika. Jak zaczyna go brać to się powinno zrobić remont lub ewentualnie zalać olejem o zwiększonej lepkości np.: syntetyczny Mobil 5w50 lub półsyntetyczny Castrol Edge 10w60 (zalecany do RS2000), oba oleje mają zwiększoną lepkość przez co ich zużycie jest mniejsze a i sam silnik tak w tyłek nie dostaje.
  
 
No dobra, ale jak kupiłem auto to już było zalane olejem 15W40 to co miałem zrobić? Przecież nie mogę tak po prostu wlać syntetyka.
  
 
U mnie w E36 był zalany 10W40 i pił go litra na 1000km. Zrobiłem płukankę, zalałem 5W40 syntetyka , zmieniłem odmę, wyczyściłem węże i teraz litra leję na 15000...
  
 
Cytat:
2012-03-27 14:41:25, surec pisze:
U mnie w E36 był zalany 10W40 i pił go litra na 1000km. Zrobiłem płukankę, zalałem 5W40 syntetyka , zmieniłem odmę, wyczyściłem węże i teraz litra leję na 15000...



Zauważyłem, że chyba wszyscy właściciele bmw tak robią Mam znajomego, który kupił beeme zalaną mineralem, wlał 5w30 przepłukał i na nowo 5w30 i śmiga jak trzeba
  
 
zresztą foke tez kupiłem zalana 10w40, ale że poprzedni właściciel twierdził, że oleju nie bierze to wlałem 5w40 i przez 20 tkm nie dolałem nawet setki, w ten weekend zalałem na nowo syntetyk i śmigam dalej
  
 
Cytat:
2012-03-26 22:54:06, KRYGIER pisze:
Witam serdecznie. Dzisiaj wymieniałem olej stary jak wylewałem na początku czarny potem zaczął lać brązem lekko. Mechanik stwierdził, że silnik się kończy i leje z panewkami już. Co o tym sądzicie i jaki stopień zaniepokojenia? Mam zamiar nim jeszcze trochę pociągnąć i nie wiem czy się za niego zabierać bo tak to żyleta z lewej strony tylko od strony rozrządu, dekielka i niżej sączy sie olej i troche poci ale to to napewno uszczelka.



Rozum chyba kończy się temu mechanikowi
  
 
Castrol Edge 10w60 to raczej full syntetyk. Jak mam wlany teraz Castrol Magnatec polsyntetyk 10w40 to moge zmienic na ten wyżej??
  
 
Cytat:
2012-03-27 17:09:57, Golin pisze:
Castrol Edge 10w60 to raczej full syntetyk. Jak mam wlany teraz Castrol Magnatec polsyntetyk 10w40 to moge zmienic na ten wyżej??



Powiedz mi co rozumiesz przez "na ten wyżej" bo wyżej może być i 5w40 i 10w60
  
 
Na Castrol Edge 10w60
  
 
a może dla mechaniora panewki na mózgu wysiadają i zwala na Twoje bo już sam nie kojarzy co się dzieje ?? xD
posłuchaj się Damiana bo wie chłopak co gada
codziennie siedzi po uszy w olejach i jakoś sie w nich odnajduje
  
 
Cytat:
2012-03-27 20:40:13, Golin pisze:
Na Castrol Edge 10w60



O olejach do silników jest tyle prawd ilu ludzi na ziemi. Jedni twierdzą, że powinno się co 100 tkm zmieniać olej na gęstszy inni by zalali mineralny jeszcze w pierwszej setce a ja twierdzę, że najlepszy olej dla silnika to zalecany olej a do każdego auta zalecany jest syntetyk i szczerze polecam wszystkim na takim jak najdłużej śmigać bo to ma duże znaczenie dla silnika. Możesz tak jak ja i kolega surec wypróbować wypłukać silnik i zalać go syntetykiem a jeżeli masz jednak obawy, że będzie go spalał to zalej 10w60 bo to mu na pewno nie zaszkodzi
  
 
Cytat:
2012-03-27 20:40:13, Golin pisze:
Na Castrol Edge 10w60



Ja Latam na takim oleju po wymianie pierścieni nie ma problemu . Jest tylko jeden mały fakty że gdy olej jest zimny silnik pracuje z wiekszymi oporami niż na zwykłym 10w40
  
 
na czym polega procedura płukania, o której tyle mówicie?
  
 
Cytat:
2012-03-28 01:35:37, darek4488 pisze:
na czym polega procedura płukania, o której tyle mówicie?



Nie wiem czy to jakaś procedura czy nie bynajmniej chodzi o :
-zalanie silnika syntetykiem,
-zrobieniu paru kilometrów,
-wylaniu oleju z silnika,
-zalanie na nowo syntetyka,

później pozostaje tylko latać i obserwować co miarka pokazuje
  
 
KLIK
  
 
Cytat:
2012-03-28 09:32:11, surec pisze:
KLIK



ewentualnie można i tak, troszkę taniej przynajmniej wyjdzie