Previa 2002rok 2.0 D4D 116ps niskie ciśnienia doładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Koledzy co moze byc powodem niskiego cisnienia doładowania
przy 3500 zaledwie 140 kpa ciśnienie paliwa 120Mpa
masa zasysanego powietrza to 70,1g/s
Cisnienia paliwa i masa zasysanego powietrzaracze ok wiec przepływke i brak paliwa wykluczam.
Dodam ze gdy auto jest zimne i jest wprowadzane na wyzsze obroty wydaje dziwny dzwiek jakby turbina piszczała a jest nowa po regeneracji,
ukl dolotowy wyczyszczony (oprocz egr jeszcze go nie wyciagalem) a moze to on
weze ,IC spr pod kątem szczelnosci, sa szczelne. opaski podokrecane
sztange od turbiny regolowałem nic nie zmienia to nadal brak doładowania,podciśnienia gruszka turbiny tez spr i sa ok.
  
 
po regeneracji - czyli nie jest nowa . pewnie do bani regenerację zrobili, może grzebali i skręcili cięgno regulacyjne kierownic, dlatego źle dmucha (mogą towarzyszyć temu rózne dziwne dźwięki).
spróbuj wydłużać cięgno, wykonując po jednym obrocie rolki regulacyjnej i mierzyć za każdym razem cisnienie doładowania w teście drogowym.
lub prościej -> oddać turbinę do paprochów z reklamacją
  
 
ciegno juz regolowałem jaki ten ogranicznik mały srubka 6 i w srodku maly imbus efekt mizerny deko wieksze ciśnienie z 135 na 140 mialem jeszcze zamiar odpiac wydech czy czasem nie jest przytkany i turbina nie ma sie jak napedzic i ten egr ale po twojej wypowiedzi pewnie szkoda to robic
  
 
Cytat:
2012-06-19 20:26:00, wtom pisze:
po regeneracji - czyli nie jest nowa . pewnie do bani regenerację zrobili, może grzebali i skręcili cięgno regulacyjne kierownic, dlatego źle dmucha (mogą towarzyszyć temu rózne dziwne dźwięki). spróbuj wydłużać cięgno, wykonując po jednym obrocie rolki regulacyjnej i mierzyć za każdym razem cisnienie doładowania w teście drogowym. lub prościej -> oddać turbinę do paprochów z reklamacją


Wtom co to za herezje szerzysz...jak wydluzysz ciegno to tym bardziej nie bedzie ladowac.
  
 
Wyczysc egr...
A zanim padla turbina jezdzil normalnie?czy juz byly problemy.
Jakie cisnienie paliwa jest podczas przyspieszania na 4biegu od 1500 przy 2000 2300 2600?
Sprawdz czy wirnik niema luzow poosiowych i czy luzno sie obraca.
Czy na biegu jalowym grucha wciaga pret regulacyjny?Jaki jest skok preta od max wciagnietego do wypuszczonego.
  
 
przed padnieciem turbiny nie wiem jak chodzilo auto bo auto swiezo kupione z uszkodzona turbina po zalozeniu po regeneracji poprostu auto nie jedzie cisnienie paliwa jest przy 2000 85Mpa 2300 95Mpa 2600 103Mpa
egra jeszcze nie ruszalem jutro tam zajrze
  
 
Cytat:
2012-06-19 22:13:30, marcinks2 pisze:
przed padnieciem turbiny nie wiem jak chodzilo auto bo auto swiezo kupione z uszkodzona turbina po zalozeniu po regeneracji poprostu auto nie jedzie cisnienie paliwa jest przy 2000 85Mpa 2300 95Mpa 2600 103Mpa egra jeszcze nie ruszalem jutro tam zajrze

Cisnienie paliwa nieszczegolne ale i tak powinien targac asfalt spod kol.
Co z pretem korektora jest wciagniety na biegu jalowym a po odpieciu wtyczki z zaworka VRV wypuszcza pret??? i w jakim zakresie chodzi??
Wyczysc ten egr tak jak opisywalem.
Rozkrec polaczenie wydechu za kolektorem tak aby spaliny wylatywaly swobodnie i sie przejedz czy lepiej wyjmij pierscien grafitowy zeby go nie zgubic i nie wyszczerbic.
jak nie pomoze to zaznacz tipeksem polozenie regulacji gruchy na precie i zdemontuj ja aby nie przeszkadzala.Obejrzyj dzwigienke do ktorej byl przymocowany pret gruchy -jest tam taka sruba odbojnikowa zaznacz ja i wykrec calkowicie tak aby dzwigienka dochodzila do maxymalnego punktu tak jakby pret gruchy ja wciagal, nastepnie ustaw odbojnik tak aby dzwigienka w maxymalnym wychyleniu byla oparta na odbojniku, poskladaj i sprawdz czy teraz nie przeladowuje jezeli nie to ok jezeli przeladowuje to ograniczaj i testuj i tak az do wyregulowania.
jezeli turbina dalej nie osiaga cisnienia sprawdz jeszcze raz czy napewno dolot od turbiny do kolektora jest szczelny i wywal turbine na smietnik.
  
 
Cytat:
2012-06-19 21:57:11, Bigelektron pisze:
Wtom co to za herezje szerzysz...jak wydluzysz ciegno to tym bardziej nie bedzie ladowac.

masz rację myślałem dobrze napisałem odwrotnie

a co do turbiny to na początek kolega niech sprawdzi wszystkie wężyki podcisnieniowe (czasami są popękane lub ponadrywane i wtedy podciśnienie spada) i szczególnie ich kolejność zapięcia na VRV, często zsuwa się tez wężyk z filterka idący do zaworu VSV i wtedy czujnik ciśnienia doładowania ma fałszywe odczyty.

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2012-06-20 07:08:20 ]
  
 
Wiec tak rano zrobiłem test na 3 i 4 biegu
3
2000 87Mpa 105kpa 41,2g/s
2300 95Mpa 112kpa 51,4g/s
2600 105Mpa 125kpa 55,3gs

4
2000 87Mpa 120kpa 41,2g/s
2300 98Mpa 128kpa 52,1g/s
2600 103Mpa 138kpa 62,3g/s

powiem tak jak go na 1 i 2biegu przeciagne to cisnienie dochodzi maksymalnie do 125Mpa a przepływka maksymalnie pokazuje 72,0g/s
zastanawiam sie czy tu nie jest problem w przepływce ze za mało pokazuje ale moze to być winna otwartego egr chociaz w kompie pokazuje mi non stop ze egr wyłączony
natomiast co do sztangi na gruszce po odpaleniu wciaga ja do konca skok ok 1.5cm wezyki sprwdzilem ponadto podałem bezposrednio podcisnienie na gruszke turbiny z mitvaca 0.6 gruszke wciaga nie spada podcisnienie mocy brak
srubka tom małą regulowałem ale tylko ja dokrecałem nie wykrecałem jej całkiem spr to dzisiaj ale jak ja dokrecalem tak mi podpowiedziano w warsztacie gdzie regenerowali turbine nic nie dało
wydech tez mam zamiar rozszczelnic zaraz za wyjsciem z turbiny i zobaczyc co wtedy bedzie
gruszke od turbiny odkrecalem by była luzna zero efektu
jak na postoju przegazuje i schodzi z obrotów to wogóle nie słychac ze turbina jest napedzana i schodzi z obrotów
wyciagne jeszcze tego egra zobacze co tam widac lub nie widac zatkam go moze w celu ewntualnego sprawdzenia czy jest jakas zmina w doładowaniu
  
 
przepływka nie ma tu nic do rzczy jeśli chodzi o doładowanie, równie dobrze możesz ją sobie wypiąć (komp zasymuluje sobie jej pracę).
wężyki sprawdź - kolejność zapięcia na zaworze VrV! jak poprawił mnie BIG - wydłużanie cięgna zmniejsza doładowanie, skracanie zwiększa doładowanie

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2012-06-20 08:26:27 ]
  
 
węzyków nie odpinałem tylko ten od gruszkii jest tan spowrotem podpiety
a reszta musiał bym miec schemat jakis czy sa poprawnie podłaczone ale jak odmpinam kostke o zaworu ster gruszka turbiny to ciegno spada wiec sterowanie mysle jest poprawne
  
 
niekoniecznie
wężyk z zielonym filterkiem ma być wpięty do grubszej rurki zaworu VRV
  
 
No ale tak jak mowilem reszty wezykow nie rozpinalem tylko ten od samej gruszki na turbinie i tam go spowrotem wpiolem podcisnienie w nim jest i steruje gruszka reszty podcisnien przy zaworkach nie rozpinalem i nie widac by bylo cos zle podpiete by sie upewnic musial bym miec takie samo auto obok lub jakis schemat jak to powinno byc podpiete
  
 
Cytat:
2012-06-20 11:26:58, marcinks2 pisze:
No ale tak jak mowilem reszty wezykow nie rozpinalem tylko ten od samej gruszki na turbinie i tam go spowrotem wpiolem podcisnienie w nim jest i steruje gruszka reszty podcisnien przy zaworkach nie rozpinalem i nie widac by bylo cos zle podpiete by sie upewnic musial bym miec takie samo auto obok lub jakis schemat jak to powinno byc podpiete


Niech ci ktos przegazuje auto na postoju a ty sprawdz czy weze przed i za intercoolerem puchna.Jak intercooler bedzie zapchany nagarem to przed spuchnie a za nim sie zasssie do srodka.Sprawdz czy wezyk od kolektora do mapsensora jest drozny.
  
 
Węzyk jest drozny spr i zakladalem inny nawet
a co do interculera wyciagalem go spr czy jest szczelny i drozny pozatym czyscilem waż przed i za puchni etak samo ledwo co reka go sciskam a jak ktos mi przegazuje to troche puchnie ale nie az tak by nie mozna było wcisnac
  
 
Cytat:
2012-06-20 13:40:00, marcinks2 pisze:
Węzyk jest drozny spr i zakladalem inny nawet a co do interculera wyciagalem go spr czy jest szczelny i drozny pozatym czyscilem waż przed i za puchni etak samo ledwo co reka go sciskam a jak ktos mi przegazuje to troche puchnie ale nie az tak by nie mozna było wcisnac


dobra posprawdzaj reszte rzeczy w kolejnosci jak ponizej napisalem
  
 
EGR wyciagniety sprawdzony szczelny i domyka sie bez zadnych problemow ,wydech tez popuszczalem i tez nic nie daje to srubka ta mala od regulacji tez krecilem tz wykrecilem ja calkiem i tez nic nie przeladowywalo nawet
dziwne jest ze jak auto postoi troche na wolnych obrotach i po paru minutach przgazuje wydaje dziwne dzwieki kilka razy sie przegazuje i cicho dzwiek dobiega z turbiny bo jak odepne wezyk z podcisnieniem od gruszki jest cicho wiec pozostaje tylko juz ta nieszczesna turbo sprezarka ktora defakto jest po regeneracji ale widac kiepskiej choc firma ktora to robila z tego co wiem ma dobre opinie ale nie myli sie ten co nie robi nic wiec moze trzeba ja wyciagnac jeszcze raz
  
 
Cytat:
2012-06-20 21:43:27, marcinks2 pisze:
EGR wyciagniety sprawdzony szczelny i domyka sie bez zadnych problemow ,wydech tez popuszczalem i tez nic nie daje to srubka ta mala od regulacji tez krecilem tz wykrecilem ja calkiem i tez nic nie przeladowywalo nawet dziwne jest ze jak auto postoi troche na wolnych obrotach i po paru minutach przgazuje wydaje dziwne dzwieki kilka razy sie przegazuje i cicho dzwiek dobiega z turbiny bo jak odepne wezyk z podcisnieniem od gruszki jest cicho wiec pozostaje tylko juz ta nieszczesna turbo sprezarka ktora defakto jest po regeneracji ale widac kiepskiej choc firma ktora to robila z tego co wiem ma dobre opinie ale nie myli sie ten co nie robi nic wiec moze trzeba ja wyciagnac jeszcze raz


Czyli standard turbina do dupy po regeneracji.
Znam naprawde tylko nieliczne przypadki aby regeneracja byla skuteczna.