Caina e poblem z pompą paliwa. PPytanie do Bigelektrona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Po umyciu auta umarł. Nie wiem czy samo umycie miało jakikolwiek wpływ na to co się stało. Odpaliłem swoją Carine po umyciu na benzynie i wszystko ok. Po ok 2 godzinach nic. Odpala na lpg. Spawdziłem przekażnik od cewki i jest ok, przekaźniki w słupku kierowcy też działają, pro forma wymienione bezpieczniki i całe okablowanie waz z przełącznikiem do lpg (stag 2w). Pompa paliwa podłączona na krótko ( pod aku.) działa. BBrak zasilania pompy paliwa. Po kablach spawdzałem gdzie napięcie się gubi i dotarłem do momentu, gdzie (+) od pompy ucieka pod deske rozdzielczą. Dodam że pzewody paliwowe i filt paliwa wymienione. Nie wiem co się mogło stać. Proszę o pomoc!!!!
  
 
Prad na pompe pojawia sie dopiero podczas krecenia silnikiem.
Jakie masz odciecia ...alarm jakis immmobilizer dokladany np na jack?
  
 
Nie pojawia się podczas kręcenia rozrusznikiem. Mam immobilaizer ale działa, bo by odcinał mi pąd na lpg i mam dodatkowe zabezpieczenie, które steruje napięcie na pzekaźnik pzy cewce zapłonowej i ono też działa, więc nie mam pojęcia co to może być.
  
 
To dostanę jakąś podpowiedź???? Dodam że masy na skzyni biegów, przy aku do prowadnicy oraz na słupku kierowcy sprawdzone i jest ok. Pomocy bo auto stoi, a nie mam pojęcia jak je naprawić. Kończą mi się już pomysły.
  
 
Cytat:
2012-06-27 10:01:55, szczery pisze:
To dostanę jakąś podpowiedź???? Dodam że masy na skzyni biegów, przy aku do prowadnicy oraz na słupku kierowcy sprawdzone i jest ok. Pomocy bo auto stoi, a nie mam pojęcia jak je naprawić. Kończą mi się już pomysły.


A iskra jest?
  
 
Iskra jest. Ucieka mi prąd na pompe. Nie wiem może ma ktoś jakiś schemat jak pompa jest zasilana. Jakie obwody są zamykane, przez jakie przekaźniki i gdzie one są umiejscowione bo nie chce mi się całego auta rozbierać. jak pisalem na gazie pali, więc i rozrusznik, i cewka są ok, iskra jest, prądu brak na pzewodzie do pompy poaliwa. Dotarłem do miejsca, gdzie kabel (+) od pompy ucieka pod deske rozdzielczą i tam gdzieś musi ginąć. Może jest tam jeszcze jakiś przekaźnik lub bezpiecznik???? Jeśli nie to co może być przyczyną baku prądu??
  
 
Cytat:
2012-06-27 14:07:18, szczery pisze:
Iskra jest. Ucieka mi prąd na pompe. Nie wiem może ma ktoś jakiś schemat jak pompa jest zasilana. Jakie obwody są zamykane, przez jakie przekaźniki i gdzie one są umiejscowione bo nie chce mi się całego auta rozbierać. jak pisalem na gazie pali, więc i rozrusznik, i cewka są ok, iskra jest, prądu brak na pzewodzie do pompy poaliwa. Dotarłem do miejsca, gdzie kabel (+) od pompy ucieka pod deske rozdzielczą i tam gdzieś musi ginąć. Może jest tam jeszcze jakiś przekaźnik lub bezpiecznik???? Jeśli nie to co może być przyczyną baku prądu??


Zamostkuj wszystkie odciecia z tego immobilizera dokladanego ma przewaznie 3
  
 
Cytat:
2012-06-25 23:46:03, Bigelektron pisze:
Prad na pompe pojawia sie dopiero podczas krecenia silnikiem. Jakie masz odciecia ...alarm jakis immmobilizer dokladany np na jack?


Chyba jakaś nieścisłość się wkradła bo u mnie pojawia się we wszystkich samochodach po przekręceniu kluczyka może w Carinie jest inaczej? Pompę najłatwiej sprawdzić na słuch po przekręceniu zapłonu wtedy rusza na dwie sekundy,lub wykręcając śrube z listwy wtryskowej powodzenia z naprawą
  
 
Cytat:
2012-06-28 08:55:02, rng17 pisze:
Chyba jakaś nieścisłość się wkradła bo u mnie pojawia się we wszystkich samochodach po przekręceniu kluczyka może w Carinie jest inaczej? Pompę najłatwiej sprawdzić na słuch po przekręceniu zapłonu wtedy rusza na dwie sekundy,lub wykręcając śrube z listwy wtryskowej powodzenia z naprawą


A w jakich modelach ? bo ja spotkalem w wiekszosci Toyot ze pompa dostaje zasilanie dopiero po zakreceniu rozrusznikiem i tylko w nielicznych np ZZE111 gdzie pompa ruszala na 2 sek po wlaczeniu zaplonu.Jest to malo istotne ze w kilku modelach rusza juz po zaplonie, dlatego pisze aby testowac podczas krecenia rozrusznikiem aby uniknac bledu podczas diagnostyki.
  
 
Cytat:
2012-06-30 11:41:54, Bigelektron pisze:
A w jakich modelach ? bo ja spotkalem w wiekszosci Toyot ze pompa dostaje zasilanie dopiero po zakreceniu rozrusznikiem i tylko w nielicznych np ZZE111 gdzie pompa ruszala na 2 sek po wlaczeniu zaplonu.Jest to malo istotne ze w kilku modelach rusza juz po zaplonie, dlatego pisze aby testowac podczas krecenia rozrusznikiem aby uniknac bledu podczas diagnostyki.


Np. 7A-FE ,ale mała literówka bo chodziło o inne marki i w każdym samochodzie jak dobrze pamięam
  
 
Cytat:
2012-06-30 22:30:12, rng17 pisze:
Np. 7A-FE ,ale mała literówka bo chodziło o inne marki i w każdym samochodzie jak dobrze pamięam


No to dobrze pamietasz bo w kazdym samochodzie tak jest ...,.
ALE W TOYOCIE JEST INACZEJ
I warto o tym pamietac ze w Toyocie wiele rzeczy jest inaczej.
Dlatego naprawiacze wszystkich marek tak czesto sie na Toyocie wykladaja na pysk.

A ogolnie to sa dwa sposoby wysterowania pompy paliwa ...
Po zaplonie np Renault -pompa pracuje do puki nie wylaczysz zaplonu wiec podczas wypadku aby zapobiec pozarom stosuje sie udarnosciowe wylaczniki pompy paliwa.
Toyota ich nie posiada ale zato gdy tylko niema sygnalu obrotow z silnika to pompa zostaje wylaczona przez ECU.
  
 
Cytat:
2012-06-30 11:41:54, Bigelektron pisze:
A w jakich modelach ? bo ja spotkalem w wiekszosci Toyot ze pompa dostaje zasilanie dopiero po zakreceniu rozrusznikiem i tylko w nielicznych np ZZE111 gdzie pompa ruszala na 2 sek po wlaczeniu zaplonu.[...]




Dopisz sobie do listy japońską Carinę 2,0 z '93 w kombiaku
Pompa jęczy jakieś 2-3s po włączeniu zapłonu.
A na przykład teściowa E10 '96 już nie

szczery, włącz zapłon i zewrzyj w diagnozłączu B+ i FP. Zobacz czy pompa zagada.
Pozdro.