Wymiana ECU w Toyota Matrix 2ZZ-GE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po paru miesiącach użytkowania wymarzonej Toyci, szybko przyzwyczaiłem się do dobrego i teraz chciałbym mieć jeszcze więcej koni - obecnie mam 180 KM, a w tym samym silniku 2ZZ-GE wykorzystywanym w Corollce TS i CELICA GTS w standardzie jest 192 KM.
Na Wiki wyczytałem, że ograniczenie mocy jest spowodowane restrykcjami środowiskowymi w USA, ale co oni tam zrobili biednej Toyce, to nie wiem, czy to inne orpogramowanie, czy dodatkowe katy:
Cytat:
Power output for this engine varies depending on the vehicle and tuning, with the Celica GT-S, Corolla T-Sport,[5][6] Lotus Elise and Lotus Exige offering 141 kW (189 hp) but the American versions of the 2003 Corolla, Matrix, and Pontiac Vibe versions only developing 180 hp[4] with all later years offering anywhere from 173 hp in 2004 to 164 hp in 2006 due to a recurved powerband. The differing power figures from 2004 through 2006 are due to changes in dynamometer testing procedures


W związku z tym zastanawiam się nad możliwością podmiany ECU z Corolli TS do mojego Matrix'a - wtyki powinny być takie same, ale nie wiem co z immobiliserem - ja nie mam go w kluczyku, ale Corolla TS już posiada wbudowany - co w tym przypadku powinienem podmienić (np: ECU, transponder, stacyjkę z kluczykiem, itp.) i czy to przyniesie oczekiwany efekt końcowy, czyli wzrost mocy do 192 kucyków?

Porównanie ECU:
ECU Corolla TS
ECU Matrix

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-07-06 22:09:51 ]
  
 
Nic nie przyniesie , bo poprostu nie zadziala.
  
 
Bigelektron - a jakie są ograniczenia tego pomysłu? W teorii silnik jest ten sam to i ECU powinno pasować.
Czy możesz podać powody, że ta wymiana się nie uda?
Mama namierzony ECU od Corollki TS z 2001 bez immobilisera w kluczyku.
  
 
Cytat:
2012-07-07 22:12:09, Alien_Obcy pisze:
Bigelektron - a jakie są ograniczenia tego pomysłu? W teorii silnik jest ten sam to i ECU powinno pasować. Czy możesz podać powody, że ta wymiana się nie uda? Mama namierzony ECU od Corollki TS z 2001 bez immobilisera w kluczyku.


W Toyocie niema takich samych silnikow Ani takich samych czesci co pasuja.Jak w EPCu wstukasz czesc to po nr czesci wyskoczy w jakich modelach wystepuje i przewaznie tylko w jednym lub dwuch.
Nawet jezeli sa to takie same silniki to ich takasamosc sie konczy na ukladzie korbowotlokowym.
Skoro jeden silnik jest mocniejszy to ma inny osprzet...rozrzad komputer wtryski czujniki wiazki maja inne wyprowadzenia komputer ma inne wtyczki lub piny w roznych miejscach inna jest komunikacja itd.
To jakbys sobie chcial wszczepic serce szympansa lub goryla , bo ten jest mocniejszy od czlowieka, a przeciez jest tyle podobienstw.
Sa tylko te ale costam i wlasnie na tym ale utkniesz.