2.5 vs 2.6 (oba w benzynie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakieś sugestie?
Oba podobne przebiegi.

Awaryjność, koszty części/napraw.

Dziękuję
  
 
Mechanicznie lepszy jest 2,6
Elektronicznie lepszy 2,5 (prostszy motronic).
Najlepszy byłby 3,2 sterowany motronikiem 2.8.1 (tym starszym)
  
 
głównym problemem 2,6 oraz 3,2 są 4 katalizatory i 4 sondy, 2,6 nie ma wiele więcej mocy niż 2,5 a łatwiejszy do zabawy no i ma linkę gazu

koszty do 2,6 3,2:
minusy:
cewka ok 300 nowa
świece ok 25zł/szt
tarcze, klocki koszt taki jak w 2,5
pokrywy alu droższe od 2,5 o ok 100-200zł kpl (bez uszczelek)
wymiana katów na zamienniki:
pierwsze - po ok 500-800zł szt
drugie - koszt taki jak w 2,5
dodatkowe 2 sondy
i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam

plusy:
linka gazu się nie zerwie
  
 
Myślałem że się złamię na 3.2
Ale troszkę mnie zbiłeś z tropu
  
 
2,6 czy 3,2 to jedna bajka koszty te same tylko frajda z jazdy inna
  
 
Cytat:
2012-08-02 22:00:54, Brutal pisze:
2,6 czy 3,2 to jedna bajka koszty te same tylko frajda z jazdy inna



Ale inne ubezpieczenie i podatek.
  
 
Cytat:
2012-08-03 20:51:03, pptaku pisze:
Ale inne ubezpieczenie i podatek.


Jak przy zakupie auta tej klasy wyciągasz takie pierdoły jak różnica w podatku płaconym jednorazowo lub ubezpieczeniu raz do roku to najlepiej się zastanów czy nie lepiej kupić corsę??
Mały podatek, małe spalanie, małe ubezpieczenie - same plusy
  
 
Tylko w UK sa nieco inne oplaty
  
 
Cytat:
2012-08-03 22:28:32, DaVePGN pisze:
Tylko w UK sa nieco inne oplaty


Wiem, dlatego miałem tam omegę na naszych blachach i z LPG
  
 
Cytat:
2012-08-03 20:51:03, pptaku pisze:
Ale inne ubezpieczenie i podatek.



za 2.6 i 3.2 zaplacisz tyle samo road tax 260 funciakow za rok
ubezpieczenie tez jest praktycznie takie samo
wiem cos na ten temat bo w przeciagu kilku ostatnich lat mialem
kilak omeg poczawszy od 2.0 skonczywszy na 3.2 i nie ma az takiej duzej ruznicy chyba cos okolo 20 funtow na miesiac miedzy 2.0 a 3.2 wiec nie ma tragedii,
paliwo tez potanialo wiec chyba trzeba brac 3.2

jesli chodzi o jazde na polskich tablicah to zalezy kto gdzie mieszka, niestety czasami mozna miec przykre doswiadczenia(porysowane auto lub przebite opony)
ale takimi rzeczami to nie ma co sobie zawracac glowy

  
 
Obserwuję, dziś wieczorem kończy się aukcja takiej jednej 2.6
122k na liczniku.
Jak na tą chwile, żadnej ciekawej 3.2 nima.
  
 
Cytat:
2012-08-05 11:22:25, pptaku pisze:
Obserwuję, dziś wieczorem kończy się aukcja takiej jednej 2.6 122k na liczniku.



No to mi się pomerdało coś.
A dokładnie z inną aukcją.
Ta Oma poszła za £530, czyli za jakieś 2650pln.
A ten przebieg 122k to w kilometrach.

Ale jakoś szału nima, płakać nie będę.


[ wiadomość edytowana przez: pptaku dnia 2012-08-05 14:20:04 ]
  
 
Cytat:
2012-08-05 11:22:25, pptaku pisze:
Obserwuję, dziś wieczorem kończy się aukcja takiej jednej 2.6 122k na liczniku. Jak na tą chwile, żadnej ciekawej 3.2 nima.


tutaj jest 2.6 w dobrej cenie
http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=106073.0
  
 
Cytat:
2012-08-09 22:27:25, serek_elite pisze:
tutaj jest 2.6 w dobrej cenie http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=106073.0



No i poszła.
dopiero dziś zobaczyłem/przeczytałem.