Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mipat Mińsk Maz | 2018-04-11 21:10:47 Witam,
w Verso 2.0 d4d z 2013 mam błąd p1271. Objawy to czasami brak mocy. Błąd pojawia się i sam znika kiedy chce (tzn. na desce bo komputer go pamięta nawet jak się nie pali na desce), po wykasowaniu potrafi zapalić się check engine po chwili jazdy albo po tygodniu. W trasie błąd pojawia się kiedy puszczę pedał gazu (spadek obrotów) nigdy na wysokich obrotach. W sumie objawy podobne do https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=279431 Mechanik kazał kupić i zmienić zawór sterujący pompą wtryskową. Wymiana nie pomogła. Teraz kazał zmienić całą pompę wtryskową - zerwałem współpracę z mechanikiem, pompy nie zmieniłem. Pytanie: warto jechać na diagnostykę do ASO? Powiedzą coś konkretniej? Czy może od razu zmienić w ciemno listwę wtryskową? Na jakiejś ruskiej stronie znalazłem instr. postępowania w corolli z tym samym błędem i zmierzyłem oporność na złaczu przy listwie wtryskowej. U mnie wyszło ok 2 Ohm a wg. instrukcji powinno być 3,4 - 3,8 Ohm. Coś to znaczy w moim przypadku? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-04-12 09:35:48
wstukaj w google to serwisowka toyoty wyskoczy. Ogolnie podczas schodzenia z obrotow ciśnienie paliwa common raill nie spada w przewidzianym czasie .Modol EDU lub instalacja lub zawor upustowy discharge valae na listwie. Zawor i kable możesz sprawdzić sam. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-04-12 20:54:45
Opornosc zależy od temp przeważnie podana rezystancja jest dla 20 stopni otoczenia. Zawor sprawdz jak podasz mu 12v silnik zgasnie bo spadnie ciśnienie paliwa na listwie znaczy ze zawor listwy sprawny .Nastepnie przedzwon te dwa kable z zaworu listwy na EDU wtyczka dwu pinowa.EDU jest na scianie grodziowej lub na stelarzu wiatraka chłodnicy bo niepamietam.Jak zawor sprawny i kable ok to EDU padlo.A jeżeli padlo EDU tzn ze slaba masa z akumulatora na nadwozie rozkrecic polaczenie oczyscic do golej blachy z lakieru, srube oczyscic na szczotce ,nie smarować splukac opilki skrecic i zasmarować w tej kolejności. |
mipat Mińsk Maz | 2018-04-30 08:52:34 Trochę mi to zajęło czasu ale zrobiłem test MVCI na techstream. Na postoju z uruchomionym silnikiem włączałem i wyłączałem ze 20 razy ten test. Target press szło do 200000 i za nim szybko rosło ciśnienie CR, po wyłaczeniu testu tak samo szybko CR spadało. Oborty podczas testu na 2 tys. Oczywiście przed testem wykasowałem błąd. Wykonanie testu ze 20 razy nie spowodowało pojawienia się błędu. Ciśnienie CR szybko spada tak jak target. Po wyjechaniu z garażu i przejechaniu z 500 m błąd się znowu zapalił. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-05-01 11:19:15
|
mipat Mińsk Maz | 2018-06-01 12:13:41 Trochę mi się zeszło:
- poprawiłem masę na nadwozie (oczyściłem wszyskie złącza, pod śrubą do gołej blachy z lakieru, skręciłem, zasmarowałem) - nie pomogło. Odczyt z błędu: -3 -2 -1 0 1 Target CR press: 127400 50460 140000 38820 37920 Fuel Press: 124980 51770 135780 40960 41310 Chyba źle to nie wygląda. Wpadł mi do głowy inny pomysł, bo w aucie z kwietnia 2013 mam cały czas oryginalny aku. To jest turecki Mutlu, jak kupowałem auto ponad rok temu to na teście wyszła sprawnośc 60 lub 70 % (nie pamiętam dokładnie a nie mam tego wydruku z testu). Ale to było ponad rok temu. Teraz auto zapala ale może moje problemy to wina baterii. Nie mam niestety innego aku żeby podmienić, pojeździć i sprawdzić. Ten aku co mam naładowałem prostownikiem do pełna ale to nic nie pomogło. A aku ma już ponad 5 lat. Cały czas deska świeci jak choinka i bład p1271 Tego rozwiązania z nowym kablem edu>zawór nie sprawdziłem bo nie mogę znaleźć takich wtyczek żeby pasowały do złaczy a tych co mam nie chcę odcinać. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-06-02 12:24:36
Jakby nie wygladalo zle to by bledu nie było. Widac ze początkowo jest ok ale w dalszych ramkach zadane jest nizsze niż otrzymane i to wlasnie jest blad. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-06-02 12:43:31
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-02 12:59:11 ] |
mipat Mińsk Maz | 2018-06-29 09:15:18 Auto naprawione i to sam dzięki Twojej pomocy
- poprawiłem masy (dwie podłużnice w pobliżu aku) oraz masy do elektroniki na przednim bloku silnika (2 śruby 10) - posprawdzałem kabel edu > zawór - poczyściłem wszystkie złacza przy zaworze na listwie i edu (patyczkiem kosmetycznym i preparatem k2 contact) Diagnoza: u mnie padło edu. Po podmianie na inny sterownik błąd zniknął sam, odb2 nie pokazuje błędów a auto nabrało mocy, lepiej reaguje na gaz i w ogóle jest żywsze. Już zapomniałem jaką moc ma silnik jak ostatnie kilka miesięcy jeździłem ciągle z błędem. Może się komuś przyda: nowy sterownik w aso kosztuje 4300 zł bruto, zamiennik ok 500 na allegro. Szukając zamiennika trzeba szukać żeby zgadzał się numer części toyoty u mnie edu ma numer 89871-20080 zaś numer pod spodem DENSO może być inny. U mnie spalony sterownik miał DENSO końcówkę 1566 a w zamienniku mam 1568 i wszystko ok. Te sterowniki 89871-20080 są montowane w rav, verso, avensis ogólnie w silniku T27. Pojemność silnika i czy dcat nie ma znaczenia. Jak zgadza się numer części toyoty to będzie pasować. Ja mam zamiennik od avensis musiałem go sobie przekręcić na swoje mocowanie do osłony chłodnicy bo w avensis był inny uchwyt, ale nie ma problem 4 śrubki gwiazdka. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-06-30 12:20:24
Sterowniki EDU padaja wlasnie jak jest slaba masa .Ale następnym razem szukaj oryginalu uzywki.Takie zamienniki mogą długo nie pociagnac. |
mipat Mińsk Maz | 2018-07-03 15:47:39 Źle mnie zrozumiałeś: pisząc "zamiennik" mam na myśli cześć OEM od toyoty tylko że od avensis a nie verso. Tak że to oryginał toyoty tylko jeździł w avensis. |