[MKV] 1,6 8V Pożeracz paliwa..............szukam usterki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanko
Od pewnego czasu w moim Essim mk V 1.6 8v 105KM zaczeły dziać się dzwne żeczy na benzynie
jak go rano odpale to obroty falują w granicach 800-1200 i chodzi jak by były ze 3 litry pod maską
Po drugie strasznie śmierdzi benzyną i pojawia mi się czarny osad z tyłu na zderzaku i klapie dosłownie małe czarne kropki
Jak jadę i przyśpieszam to jest ok ale jak bym chciał utrzymywać jakąś tam prędkość to zaczyna śmiesznie silnik chodzić (wydaje dziwne dzwięki ale nie przerywa) no i oczywiście spalanie na 20KM potrafi zjeść prawie 1/4 paliwa SZOK
I moje pytanie jest takie czy może to być komputer (STEROWNIK) jak kto woli

jego oznaczenie:

1ADA
EEC-IV
LAN 0K192
EFI-SD102
91AB-12A650-DA

znalazłem na allegro troszkę inny różni sie w sumie końcówką zamiast DA ma DB

podaję 2 linki z czego o tych samych numerach co ja mam pisze że od escort-a 1.3 a ten z numerem końcowym DB pisze ze do 1.6

Czy zamiana na ten komputer z końcówką DB będzie dobra czy musi być idealnie ten sam co mam teraz zamontowany??

LINK 1

LINK 2

proszę o szybką odpowiedz
pozdro
Marcin


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-09-04 21:11:29 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
po pierwsze to ja bym sprawdził kable, świece, sonde a na samym końcu kompa
  
 
Może najpierw właśnie sonda lambda, przepływomierz... Skad podejrzenie, ze to wina komputera?
  
 
Tu nie ma przepływomierza. Sprawdź rurkę od map-sensora i map-sensor. Potem lambdę.
  
 
identyczny problem miałem w RSie i tam problemem była rurka z mapsensora do kolektora ssącego, po prostu była nie założona. Sprawdź czy ci spadła albo ew. jest nieszczelna.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Kable i świece podejrzewam że dobre bo na gazie jest wszystko ok wiec sonda chyba tez bedzie ok a z tą rurką to sprawdzę
  
 
Wlasnie w takim silniku mialem taka usterke - komp padl ...
  
 
u mnie jednak nie padł komp tylko po głębszej analizie okazało się że wężyk wypadł z map-sensor-a
dzieki wielkie za pomoc
pozdrawiam
  
 
sprawdź też, czy ten wężyk siedzi też ciasno na kolektorze...
  
 
na kolektorze jest złączka i ona chyba ma zawsze lekki luz. wężyk wypina się z tej durnej gumki przy map sensorze.