środki przeciwstukowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacząłem czytać troche o chemii w paliwie. Jakie wy macie z tym doświadczenia, szczególnie w silniku malucha. Zamieszczę pare linków:

- teoria
- środki
  
 
jakiś czas temu wlałem jakiegoś środka o tym działaniu (pulsar?) i było lepiej- ale bez szału
  
 
Polecam produkty Millersa
  
 
Pytasz o silnik malucha... Ok. Testowałem już dość dawno temu znany zresztą dodatek do paliw lotniczych dostepny w sklepach z odczynnikami chemicznymi itp - Toluen (metylobenzen), C6H5CH3. Znajdziesz sporo informacji na ten temat w necie. Ważne, uodpornij sie od razu na stek bzdur, np że Ci przewody paliwowe rozpuści, pompkę tp. Do baku 30-40% jak znajdziesz dobry (czytaj tani) dostep wlewać można. Na czystym też pojedzie ale w zimny dzień nie odpalisz prawdopodobnie - to minus (mała prężnosć par). Spalanie może Ci minimalnie (często wręcz niezauważalnie) zmaleć bo wartośc opałowa toluenu jest ciut wyższa od benzyny. Odporność na detonacyjne zdecydowanie więskza niż ogólnodostepne paliwa ( wg ww proporcji ). To tyle tak na szybko, jeśli chcesz pobawić się w chemika a nie kupować też nie tanie "gotowce". Pozdrawiam
  
 
Rozwalają mnie takie brednie wciskane ludziom w żywe oczy bez żadnych konsekwencji:

Cytat:
"Podwyższa liczbę oktanową o 2 do 5 punktów. Poprawia osiągi silnika - w tym przyspieszenie. Wycisza pracę; zmniejsza zużycie benzyny. Zastosowanie: do wszystkich silników benzynowych zasilanych benzyną normalną lub bezołowiową. Nie zawiera związków ołowiu."



Co ma wzrost LO do wzrostu mocy? Ja rozumiem, że wzrost mocy (związany z modyfikacjami silnika) pociąga za sobą często konieczność zwiększania LO, ale nie odwrotnie!!

Czasem to się zastanawiam czy ludzie na prawdę nie myślą...?
  
 
Ok. Ale tu nie jest napisane "Podnosi LO a więc w związku z tym poprawia osiągi silnika". Może się akurat okazać, że zawarte związki poprawiają kaloryczność.
  
 
Kiedyś sprawdzałem Wynn's octane booster z shellem vpower. Zapłon można było przestawić o te 2-3 stopnie względem shell vpower bez dego dodatku. Tak więc działa, ale nie ma cudów.
  
 
często chodzi właśnie o te 2-3 stopnie
  
 
Dawcy, to jest właśnie siła marketingu
  
 
Co do wypowiedzi JDMS to potwierdzam to co napisał,sam nie raz leję toluen pól na pół z paliwem i nie odczuwam negatywnych skutków natomiast znajomy w starej e34 3.0 ma problem z odpalaniem nawet w ciepłe dni jak również ma spadek mocy ale to jest spowodowane tym,że leje 70% toluenu a 30% benzyny. Stukowego nie odnotowałem tyle,że silnik mam prawie seryjny.