Wibracja auta od skrzyni biegów (tego jeszcze nie było)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sytuacja wygląda następująco. Ważna jest kolejność czynności, proszę dokładnie czytać.

Uruchamiam zimny silnik, czekam około minuty (nie więcej) i wrzucam "D", auto rusza. Przeciąga "dwójkę", jak odpuszczę gazu i ponownie dodam wchodzi "trójka" i dalej wszystko normalnie. Jedyny problem to ta "dwójka" ale ...

Teraz kolejność się trochę zmienia. Uruchamiam zimny silnik i od razu wrzucam "D" i jadę. Niby wszystko normalnie ale jest różnica. Z "dwójki" na "trójkę" zmienia normalnie ale powyżej "60" czuć w aucie wibracje. Jak by koła nie wyważone albo krzywe opony. Tylko że to już przy "60" i na pewno nie od kół. Dodatkowo jak auto stoi na "D" i puszczę hamulec to nie rusza a jak puszcze gaz w czasie jazdy to hamuje szybciej niż normalnie.

W tej drugiej sytuacji jak się zatrzymam i np. kupię gazetę w kiosku, czyli te parę minut i ponownie uruchomię silnik, już nie czekam bo auto "ciepłe" to wszystko normalnie działa, nie drży i zmienia z "dwójki" na "trójkę" normalnie.

Opis może przy długi ale chyba zrozumiały. Olej w skrzyni biegów wymieniany dwa lata temu a przebieg to tylko kilka tysięcy. Kolor oleju czerwony i stan w normie. Dziś robiłem testy to przyśpiesza od 0 do 100 w 7,5 sekundy. Na jałowym spalanie 1,1 litra.

O co tu chodzi ??
  
 
spróbuj sczytać kody błędów skrzyni, może coś wyjdzie.
  
 
Do zrozumienia:
Przydasia
  
 
Wszystko się wyjaśniło, problemem jest ręczny hamulec. Nie puszcza i cały czas hamuje. Z tym czekaniem po uruchomieniu silnika itd. to wszystko nie tak, jedynie przeciąganie drugiego biegu zostało. Jak nie puści to są wibracje w czasie jazdy i na "D" po puszczeniu pedału hamulca auto nie rusza. Widzę też po "lewarku" hamulca ręcznego że nie odbiło bo ma luz. Teraz pozostało naprawić ten "ręczny" i powinno być dobrze.